autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
BYD DOLPHIN: Θέλει 6 μέτρα παραπάνω από τον Μ.Ο. για να σταματήσει

BYD DOLPHIN: Θέλει 6 μέτρα παραπάνω από τον Μ.Ο. για να σταματήσει

BYD DOLPHIN: Θέλει 6 μέτρα παραπάνω από τον Μ.Ο. για να σταματήσει

3/11/2025

Τα χειρότερα φρένα από όλα τα μικρομεσαία (42,3 μέτρα), 6 μέτρα παραπάνω από το μέσο όρο.
Και στην Γερμανία η AutoBild «μέτρησε» 41,3 μέτρα.
Την επίδοση του Dolphin δεν την είχαν ούτε μοντέλα 20 χρόνια πίσω.
Το MG4 (που είναι κινέζικο και ηλεκτρικό) φρενάρει στα 36 μέτρα, το ίδιο και το Citroen e-C4 (ευρωπαϊκό ηλεκτρικό).

autoagora Team

Τα χειρότερα φρένα από όλα τα μικρομεσαία (42,3 μέτρα), 6 μέτρα παραπάνω από το μέσο όρο

Το φρενάρισμα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ασφάλεια μιας και αποτελεί πρωταρχικό παράγοντα ενεργητικής ασφάλειας, ή αλλιώς το σύνολο των συστημάτων που έχει ένα αυτοκίνητο με σκοπό να αποφεύγει μια σύγκρουση και ενδεχομένως ένα ατύχημα (τα συστήματα που αφορούν την προστασία των επιβατών μετά από ένα ενδεχόμενο ατύχημα άπτονται της λεγόμενης παθητικής ασφάλειας).
 
Είναι προφανές πως, όσο μικρότερη είναι η απόσταση ακινητοποίησης ενός αυτοκινήτου, τόσο πιο πολύ απομακρύνεται ο κίνδυνος ενός ατυχήματος, ειδικά μπροστά σε ένα ξαφνικό και απρόσμενο κίνδυνο. Αυτόν τον κίνδυνο ακριβώς προσομοιώνει η κλασική μέτρηση φρεναρίσματος που πραγματοποιούμε, όπως και τα αναγνωρισμένα περιοδικά αυτοκινήτου στην Ευρώπη. Η απόδοση στο φρενάρισμα πανικού αφορά στην απαιτούμενη απόσταση σε μέτρα για το... «κοκκάλωμα» (σσ: την πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου) από τα 100 χλμ./ώρα.
 
Μια καλή επίδοση εξαρτάται φυσικά από τις προδιαγραφές των φρένων (μέγεθος και τύπος δίσκων, αλλά και υλικά τριβής ), σωστή λειτουργία του ABS και τα τυχόν επιπλέον συστήματα (κατανεμητής πίεσης ή σύστημα προφόρτισης του υδραυλικού κυκλώματος). Σημαντικό ρόλο παίζει επίσης το μέγεθος, η κατάσταση, ο τύπος, αλλά και η ποιότητα των ελαστικών πρώτης τοποθέτησης. Όσο καλύτερος είναι ο συνδυασμός των παραπάνω, τόσο πιο δυνατό είναι το φρενάρισμα και μικρότερη η απόσταση «κοκκαλώματος».

Το BYD Dolphin με τα 204 άλογα και την μπαταρία των 62 kWh (ονομαστική χωρητικότητα) είναι αλήθεια πως είναι το πιο προσιτό ηλεκτρικό οικογενειακό μικρομεσαίο χάτσμπακ, αφού κοστίζει 23.990 ευρώ (με την κρατική επιδότηση) και μάλιστα με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Το αμέσως φθηνότερο είναι το Citroen e-C4 SR 136 PS 50KWh (27.300 ευρώ) και το MG 4 των 170 ίππων με τη μπαταρία των 51 kWh να συμπληρώνει την τριάδα με τιμή κάτω από τα 30 χιλιάρικα (29.250 ευρώ).
 
Η υψηλή απόδοση του ηλεκτροκινητήρα χαρίζει στο BYD πολύ καλές επιδόσεις (με 3,4 δλ. για το 60-100 και 4,6 δλ. για το 80-120 έχει το τρίτο καλύτερο προσπέρασμα στην κατηγορία), ωστόσο στο φρενάρισμα είναι το χειρότερο και με διαφορά από όλα τα μικρομεσαία οικογενειακά, ανεξαρτήτως καυσίμου. Συγκεκριμένα, το κινέζικο ηλεκτρικό μικρομεσαίο (έχει αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς δίσκους πίσω) για το κοκκάλωμα από τα 100 χλμ/ώρα χρειάζεται 42,3 μέτρα, επίδοση που έφτασε στα 43,4 μέτρα στο τελευταίο φρενάρισμα  μέσα στο πλαίσιο των δύο σετ μετρήσεων (κάθε σετ έχει δύο φρεναρίσματα από τα 100 χλμ./ώρα).
 
Ναι, το βάρος (1.733 κιλά το BYD Dolphin με οδηγό) δεν είναι φίλος της επίδοσης στη συγκεκριμένη μέτρηση, αλλά ο μέσος όρος της κατηγορίας στο φρενάρισμα είναι 36 μέτρα, με όλα τα ανταγωνιστικά ηλεκτρικά μοντέλα να έχουν το ίδιο ή και μεγαλύτερο βάρος. Aνεξαρτήτως καυσίμου πάντως, το BYD Dolphin είναι το μόνο οικογενειακό μικρομεσαίο μοντέλο που στη μέτρηση 100-0 χλμ./ώρα ξεπερνάει και μάλιστα κατά πολύ τα 40 μέτρα για το κοκκάλωμα. Τα 6 μέτρα παραπάνω που θέλει παραπάνω από το μέσο όρο, όπως εύλογα καταλαβαίνει κάποιος, μπορεί σε μία κατάσταση φρεναρίσματος πανικού να παίξουν καθοριστικό ρόλο.

Και στην Γερμανία η AutoBild «μέτρησε» 41,3 μέτρα

«Στην Ελλάδα η άσφαλτος είναι γλιστερή και σκονισμένη» θα μπορούσε να πει κάποιος. Η απάντηση είναι πως αφενός οι μετρήσεις μας γίνονται στην ίδια άσφαλτο για όλα τα αυτοκίνητα (και αυτή είναι η άσφαλτος που χρησιμοποιούμε σε κανονικές συνθήκες οι Έλληνες), έχοντας σωστές πιέσεις και κατάσταση ελαστικών (ο μέσος όρος των 36 μέτρων έχει προκύψει από την μέτρηση των μοντέλων της κατηγορίας στο ίδιο σημείο και στην ίδια άσφαλτο).
 
Αφετέρου, το διεθνώς αναγνωρισμένο γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου AutoΒild «μέτρησε» στην «καλή» γερμανική άσφαλτο 41,3 μέτρα για το φρενάρισμα πανικού από τα 100 χλμ./ώρα. Θυμίζουμε πως το autoagora.gr έχει συνεργασία με το AutoΒild, το οποίο άμεσα μας παραχώρησε τα στοιχεία των δικών του μετρήσεων φρένων για το BYD Dolphin.

Την επίδοση του Dolphin δεν την είχαν ούτε μοντέλα 20 χρόνια πίσω

Η επίδοση του BYD Dolphin στο φρενάρισμα μας γύρισε πολλά χρόνια πίσω. Κλασσικά μικρομεσαία οικογενειακά, όπως το Opel Astra του 2003 και το Ford Focus του 2005 φρέναραν καλύτερα έχοντας μετρηθεί στα 40,2 και 40,7 μέτρα αντίστοιχα.  Θεωρητικά  τα ηλεκτρικά παρά το μεγάλο βάρος λόγω της μπαταρίας έχουν πλεονέκτημα στο φρενάρισμα, αφού εκτός από το σύστημα πέδησης φρενάρουν και με τον κινητήρα (όταν σηκώνεις το πεντάλ ισχύος γίνεται ανάκτηση ενέργειας που στέλνει ενέργεια στην μπαταρία, όπως γίνεται και στην αρχή του φρεναρίσματος).  Δεν είναι τυχαίο που ακόμα και ακριβά θηριώδη ηλεκτρικά SUV 2,5+ τόνων που έχουμε μετρήσει, δεν έχουν ξεπεράσει τα 40 μέτρα.

Το MG4 (που είναι κινέζικο και ηλεκτρικό) φρενάρει στα 36 μέτρα, το ίδιο και το Citroen e-C4 (ευρωπαϊκό ηλεκτρικό)

Το MG4 είναι ένα άμεσο ανταγωνιστικό του BYD Dolphin μοντέλο, τόσο ως μέγεθος/τιμή, όσο και ως καταγωγή μιας και αυτό είναι κινέζικης προέλευσης και κατασκευής.  Τα φρένα του όμως δεν έχουν καμία σχέση μιας και η απόσταση ακινητοποίησης στο φρενάρισμα πανικού που εμφάνισε το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν 36,7 μ. (το MG 4 170 PS 51 kWh των 29.950 ευρώ και των 1.730 κιλών.  To MG4 με την μπαταρία των 77 kWh και τους 245 ίππους φρέναρε στα 36 μ., με το κορυφαίο MG 4 X-Power των 435 ίππων να φρενάρει σε μόλις 35,1 μ.).
 
Και από την Ευρώπη όμως τα δείγματα της κατηγορίας είναι πολύ πιο καλά στο φρενάρισμα, όπως για παράδειγμα  το Citroen e-C4 των 156 ίππων. Από τις μετρήσεις μας προκύπτει απόσταση 36,4  μ. για το 100-0 χλμ./ώρα. Για μην πούμε για 34,6 μέτρα των Hyundai i30 και SEAT Leon που έχουν την καλύτερη επίδοση στο φρενάρισμα ανάμεσα από όλα τα οικογενειακά μικρομεσαία που έχουμε μετρήσει.
 
Το σίγουρο είναι πως η BYD πρέπει να βελτιώσει το φρενάρισμα του Dolphin ειδικά από τη στιγμή που το κινέζικο ηλεκτρικό οικογενειακό μικρομεσαίο έχει 204 άλογα και καταφέρνει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 σε 7,1 δλ. με βάση τις μετρήσεις μας και τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα ηλεκτρονικά περιορισμένη).

BYD