
Ποιο Citroen C5 Aircross σου ταιριάζει; Το Hybrid ή το Diesel;
Citroen C5 Aircross: Το παίρνεις Hybrid ή Diesel;
Μία από τις λίγες περιπτώσεις που η πετρελαιοκίνητη έκδοση προσφέρεται σε καλύτερη τιμή.
Το Hybrid ξεχωρίζει στην πόλη με κατανάλωση 5,8 λτ./100 χλμ., το Diesel ιδανικό για ταξίδια (4,9 λτ./100 χλμ. και αυτονομία άνω των 1.000 χλμ.).
Το βενζινοκίνητο μοντέλο έχει καλύτερες επιδόσεις, κάνει το 0-100 σχεδόν 2 δλ. πιο γρήγορα.
H Citroen έχει μακρά παράδοση στους diesel κινητήρες, φημίζονται για την αξιοπιστία τους.
Μία από τις λίγες περιπτώσεις που η πετρελαιοκίνητη έκδοση προσφέρεται σε καλύτερη τιμή
Το Citroen C5 Aircross είναι ένα οικογενειακό SUV που ξεχωρίζει για την άνεση, την ευρυχωρία και τον «γαλλικό» χαρακτήρα του. Με την πρόσφατη προσθήκη της ήπια υβριδικής έκδοσης Hybrid των 145 ίππων στη γκάμα του, δημιουργείται ένα μεγάλο δίλημμα. Συμφέρει περισσότερο η νέα υβριδική λύση ή το diesel αποτελεί την πιο πρακτική και οικονομική επιλογή; Σε μια εποχή που οι επιδόσεις και η κατανάλωση παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αγορά ενός αυτοκινήτου, συγκρίνουμε τις δύο εκδόσεις του C5 Aircross σε βασικούς τομείς – τιμή απόκτησης, οικονομία, κόστος χρήσης και επιδόσεις – για να δούμε ποια είναι τελικά η καλύτερη επιλογή για τον σύγχρονο οδηγό.
Στην εποχή όπου οι υβριδικές τεχνολογίες κερδίζουν έδαφος και οι καταναλωτές στρέφονται σε πιο «πράσινες» λύσεις, το Citroen C5 Aircross αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση. Σε αντίθεση με τον κανόνα που ξέραμε, η παραδοσιακή πετρελαιοκίνητη έκδοση προσφέρεται σε σημαντικά χαμηλότερη τιμή από την υβριδική. Συγκεκριμένα, η diesel έκδοση με τον γνωστό πετρελαιοκινητήρα BlueHDi 130 κοστίζει από 27.700 ευρώ, ενώ η νέα έκδοση hybrid ξεκινά από 31.300 ευρώ. Πρόκειται για μια διαφορά άνω των 3.500 ευρώ, η οποία δεν περνά απαρατήρητη. Ειδικά όταν μιλάμε για ένα από τα προσιτά οικογενειακά SUV, όπου το κόστος απόκτησης παίζει σημαντικό ρόλο στην τελική απόφαση.
Το Hybrid ξεχωρίζει στην πόλη με κατανάλωση 5,8 λτ./100 χλμ., το Diesel ιδανικό για ταξίδια (4,9 λτ./100 χλμ. και αυτονομία άνω των 1.000 χλμ.)
Η διαφορά στη φιλοσοφία των δύο εκδόσεων είναι εμφανής στην κατανάλωση. Η Hybrid έκδοση του Citroen C5 Aircross, με απόδοση 145 ίππων και αυτόματο κιβώτιο e-DCS6, αναδεικνύεται ως η ιδανική επιλογή για καθημερινές αστικές μετακινήσεις, προσφέροντας πραγματική κατανάλωση 5,8 λτ./100 χλμ. στην πόλη, χάρη στη δυνατότητα κίνησης με ηλεκτρική υποβοήθηση σε χαμηλές ταχύτητες. Η μέση υπολογίζεται στα 7,1 λτ./100 χλμ., ενώ σε ταξίδι καίει 6,2 λτ./100 χλμ. Από την άλλη, η diesel έκδοση δείχνει τα προτερήματά της στον ανοιχτό δρόμο, καίγοντας 4,9 λτ./100 χλμ. σε ταξίδι και προσφέροντας αυτονομία που φτάνει τα 1.080 χλμ. χωρίς ανεφοδιασμό – ένα χαρακτηριστικό που δύσκολα αγνοείται από όσους κάνουν συχνά μεγάλες αποστάσεις.
Για να γίνει αντιληπτή η διαφορά, ας πάρουμε το σενάριο ενός μέσου οδηγού που κάνει 20.000 χλμ. τον χρόνο, το 80% εκ των οποίων γίνονται σε αστικό περιβάλλον. Αυτό φυσικά ευνοεί την έκδοση Hybrid, καθώς με βάση τα παραπάνω νούμερα και τις τρέχουσες τιμές καυσίμων το βενζινοκίνητο θα χρειαστεί 200 ευρώ λιγότερα/χρόνο σε καύσιμα. Όμως, σε αντίθετο σενάριο που τα περισσότερα χιλιόμετρα γίνονται στον αυτοκινητόδρομο, η ζυγαριά γέρνει προς το diesel.
Το βενζινοκίνητο μοντέλο έχει καλύτερες επιδόσεις, κάνει το 0-100 σχεδόν 2 δλ. πιο γρήγορα
Αν και το diesel υπερέχει σε αυτονομία και οικονομία στον ανοιχτό δρόμο, το ήπια υβριδικό βενζινοκίνητο σύνολο των 145 ίππων κερδίζει στα σημεία όσον αφορά τις επιδόσεις. Το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σχεδόν 2 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα σε σχέση με το diesel. Συγκεκριμένα, το Hybrid ολοκληρώνει την διαδικασία σε 9,8 δλ. και το diesel σε 11,5 δλ. Ταυτόχρονα, και η επιτάχυνση από ρεπρίζ είναι καλύτερη στο βενζινοκίνητο, αφού για το 80-120 χλμ./ώρα χρειάζονται 6,5 δλ. και 8,5 δλ., αντίστοιχα. Οι καλύτερες επιδόσεις του Hybrid οφείλονται στον ηλεκτρικό υποβοηθητικό κινητήρα που συμβάλλει σημαντικά παρέχοντας άμεση επιπλέον δύναμη. Και τα δύο χρησιμοποιούν αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων που ενισχύουν την άνεση κατά την οδήγηση.
H Citroen έχει μακρά παράδοση στους diesel κινητήρες, φημίζονται για την αξιοπιστία τους
Τέλος, προς υπεράσπιση της diesel έκδοσης, η Citroen έχει πίσω της μια μακρά και επιτυχημένη πορεία στην εξέλιξη πετρελαιοκινητήρων, κάτι που αποτυπώνεται στη φήμη των BlueHDi μονάδων για αξιοπιστία, οικονομία και αντοχή στον χρόνο. Οι diesel κινητήρες της γαλλικής φίρμας έχουν δοκιμαστεί επί σειρά ετών σε διάφορα μοντέλα και συνθήκες, προσφέροντας σταθερή απόδοση και χαμηλό κόστος συντήρησης. Ενώ το νέο hybrid ήπια υβριδικό σύνολο του group Stellantis ακόμα αποδεικνύει στην πράξη την αξιοπιστία του, ο πετρελαιοκινητήρας BlueHDi στο diesel C5 Aircross αποτελεί «εγγύηση» για μακροχρόνια λειτουργία χωρίς προβλήματα. Για κάποιον που κάνει πολλά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο και κρατάει το αυτοκίνητό του για καιρό, αποτελεί μονόδρομο.
Εσείς, λοιπόν, ποια έκδοση του C5 Aircross θα επιλέγατε;