
Citroen e-C3: Το μικρό ηλεκτρικό που είναι «ό,τι πρέπει» για την πόλη
Βγάζει στην πράξη 350 χλμ. στην πόλη και σε ταχυφορτιστή η μπαταρία γεμίζει από 10- 80% σε 26 λεπτά.
Προσπερνάει γρήγορα και έχει εξαιρετικά φρένα (100-0 χλμ/ώρα 37,4 μ.).
Προσφέρει κορυφαία επίπεδα άνεσης με ανάρτηση και καθίσματα Citroen Advanced Comfort.
Έχει μεγάλους χώρους και πίσω κάθονται άνετα ψηλοί 1,89 μ.
autoagora Team
Βγάζει στην πράξη 350 χλμ. στην πόλη και σε ταχυφορτιστή η μπαταρία γεμίζει από 10- 80% σε 26 λεπτά
Η Citroen επέστρεψε δυναμικά στην κατηγορία των μικρών, προσφέροντας μια πρόταση που στοχεύει κατευθείαν στην καρδιά της καθημερινότητας. Στην ηλεκτρική του εκδοχή, το νέο Citroen e-C3 δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με εξεζητημένη τεχνολογία ή εκκεντρικό design, αλλά να κερδίσει τον οδηγό με λογική, πρακτικότητα και πραγματικά χαμηλό κόστος χρήσης. Και τα καταφέρνει, γιατί συνδυάζει οικονομία, ευκολία, άνεση και χώρους με έναν τρόπο που ταιριάζει ιδανικά στο αστικό περιβάλλον.
Με αυτονομία 320 χλμ. (WLTP) – και μάλιστα 350 χλμ. στην πόλη σε πραγματικές συνθήκες σύμφωνα με τις μετρήσεις μας – το Citroen e-C3 αποδεικνύει ότι δεν χρειάζεσαι μια τεράστια μπαταρία για να έχεις άνεση μετακινήσεων στα αστικά κέντρα. Η ωφέλιμη χωρητικότητα των 43,8 kWh είναι επαρκής για καθημερινές μετακινήσεις και μάλιστα με ελάχιστο κόστος: περίπου 7 ευρώ για μια πλήρη φόρτιση στο σπίτι (12,5 kWh/100 χλμ. κατανάλωση). Με απλά λόγια, με 20 ευρώ ρεύματος μπορείς να διανύσεις 1.000 χιλιόμετρα, επίδοση που το κάνει να ξεχωρίζει.
Η διαδικασία φόρτισης επίσης δεν προκαλεί άγχος. Σε ταχυφορτιστή DC 100 kW, η μπαταρία γεμίζει από 10% έως 80% σε μόλις 26 λεπτά, χρόνος που αντιστοιχεί σε μία στάση για καφέ. Για όσους φορτίζουν στο σπίτι, η στάνταρ υποδοχή AC 7,4 kW επιτρέπει πλήρη φόρτιση σε περίπου 8 ώρες, δηλαδή όσο ένα βραδινό «ύπνο». Με έξτρα επιλογή 11 kW, ο χρόνος πέφτει στις 5 ώρες.
Έτσι, το e-C3 αποδεικνύεται εξαιρετικά πρακτικό για καθημερινή χρήση – οικονομικό, γρήγορο στη φόρτιση και χωρίς περιττό βάρος από μια «υπερβολική» μπαταρία που θα αύξανε παράλληλα και την τιμή του, η οποία κρίνεται εξαιρετικά προσιτή με εκκίνηση τα 21.930€ (συμπ. κρατικής επιδότησης).
Προσπερνάει γρήγορα και έχει εξαιρετικά φρένα (100-0 χλμ/ώρα 37,4 μ.)
Μπορεί να είναι ένα ηλεκτρικό πόλης, αλλά το Citroen e-C3 δεν είναι καθόλου νωχελικό. Ο ηλεκτροκινητήρας των 113 ίππων και 120 Nm ροπής προσφέρει γραμμική και προοδευτική επιτάχυνση, ιδανική για ομαλή οδήγηση μέσα στην κίνηση. Όμως όταν χρειαστεί, η σβελτάδα του εκπλήσσει: η επιτάχυνση 60-100 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 5,8 δλ., ενώ το 30-80 χλμ./ώρα έρχεται σε 5,2 δλ.
Αυτό σημαίνει ότι στις πραγματικές συνθήκες – σε μια προσπέραση ή σε έξοδο από κόμβο – το e-C3 δείχνει ζωντάνια και αυτοπεποίθηση. Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 135 χλμ./ώρα, κάτι που δείχνει τον αστικό προσανατολισμό του, αλλά και ότι η Citroen έδωσε προτεραιότητα στην απόδοση και στην αυτονομία.
Στην επιβράδυνση, το γαλλικό μοντέλο συνεχίζει στο ίδιο επίπεδο ασφάλειας. Με φρένα δίσκων και πίσω, το e-C3 χρειάζεται μόνο 37,4 μέτρα για να ακινητοποιηθεί πλήρως από τα 100 χλμ./ώρα, επίδοση που το τοποθετεί ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας. Σε συνδυασμό με τα πλήρη συστήματα ενεργητικής ασφάλειας (ADAS), ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται σε ένα πιο «ώριμο» αυτοκίνητο, με σταθερό πάτημα και υψηλό επίπεδο ελέγχου.
Προσφέρει κορυφαία επίπεδα άνεσης με ανάρτηση και καθίσματα Citroen Advanced Comfort
Από τις πρώτες στιγμές στο τιμόνι του e-C3 αντιλαμβάνεσαι ότι η άνεση ήταν βασική προτεραιότητα των Γάλλων μηχανικών. Η Citroen εξοπλίζει το μοντέλο με τα καθίσματα Advanced Comfort, που θυμίζουν περισσότερο «πολυθρόνες» παρά κλασικά καθίσματα μικρού αυτοκινήτου. Μαλακά, με πλούσια επένδυση και σωστή στήριξη, κάνουν ακόμα και τις καθημερινές διαδρομές στην πόλη πραγματικά ξεκούραστες.
Η ανάρτηση με τα Progressive Hydraulic Cushions (υδραυλικά «μαξιλάρια») αποτελεί ακόμα ένα χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει το e-C3 από τον ανταγωνισμό. Αντί να «κοπανά» στις λακκούβες και στα σαμαράκια, φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου, διατηρώντας σφιχτή αλλά ποιοτική κύλιση. Ακόμα και σε κακοστρωμένους δρόμους, η αίσθηση είναι καλύτερη απ’ ό,τι θα περίμενες από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του.
Επιπλέον, η ηλεκτρική φύση του αυτοκινήτου σημαίνει απόλυτη ησυχία στην καμπίνα. Χωρίς θόρυβο κινητήρα και με καλή ηχομόνωση. Είναι ένα από τα πιο άνετα μικρά ηλεκτρικά της αγοράς, και αυτό δεν είναι υπερβολή.
Έχει μεγάλους χώρους και πίσω κάθονται άνετα ψηλοί 1,90 μ.
Αν νομίζετε ότι ένα ηλεκτρικό μήκους μόλις 4 μέτρων δεν μπορεί να χωρέσει άνετα τέσσερις ενήλικες, το e-C3 θα σας διαψεύσει. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν 13,7 εκατοστά «αέρα» μπροστά από τα γόνατα και 7 εκατοστά πάνω από το κεφάλι, με αποτέλεσμα να κάθονται άνετα ακόμα και άτομα ύψους 1,90 μ. Το επίπεδο πάτωμα και η κάθετη θέση καθισμάτων βοηθούν επίσης στην αίσθηση ευρυχωρίας.
Το πορτμπαγκάζ των 328 λίτρων είναι πρακτικό, με τετράγωνο σχήμα και εκμεταλλεύσιμο όγκο, αν και θα θέλαμε χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης και ένα διπλό πάτωμα για να αποθηκεύονται τα καλώδια. Παρόλα αυτά, πάρχουν αρκετές μικροθήκες στην καμπίνα, που αποδεικνύουν ότι η Citroen σκέφτηκε καλά την καθημερινή χρήση.
Συνεπώς, το Citroen e-C3 δεν είναι απλώς ένα από τα πιο προσιτά ευρωπαϊκά ηλεκτρικά της αγοράς, είναι και ένα από τα πιο ολοκληρωμένα. Με πραγματική αυτονομία για την πόλη, χαμηλό κόστος χρήσης, άνεση κορυφαίου επιπέδου και ευκολία στην οδήγηση, αποδεικνύει ότι ο εξηλεκτρισμός μπορεί να είναι απλός, προσγειωμένος και – κυρίως – προσιτός.
Είναι ένα μικρό ηλεκτρικό που δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με τεχνολογικά «πυροτεχνήματα», αλλά με ουσία. Και γι’ αυτό ακριβώς, το Citroen e-C3 είναι «ό,τι πρέπει» για την πόλη.

