Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Δοκιμή mHEV Citroen C5 Aircross 136 PS: Ορισμός άνεσης και οικονομίας
15 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Δοκιμή mHEV Citroen C5 Aircross 136 PS: Ορισμός άνεσης και οικονομίας

25/6/2024

Έχει την καλύτερη μέση κατανάλωση στην κατηγορία με 7,1 λτ./100 χλμ.
Με πολύ καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές
Έχει 6 άλογα παραπάνω από τον προκάτοχό του και καλύτερες επιδόσεις
Πλούσιος εξοπλισμός από τη στάνταρ έκδοση

Δοκιμάζουμε και αξιολογούμε το Citroen C5 Aircross 136 PS

Το Citroen C5 Aircross είναι η πρώτη ήπια υβριδική πρόταση της γαλλικής εταιρείας στα οικογενειακά SUV, που παραλλάσσει την προηγούμενη βενζινοκίνητη έκδοση με τον PureTech κινητήρα 1.200 κυβικών 130 ίππων.  Το κινητήριο σύνολο αποδίδει 6 ίππους παραπάνω, επομένως η συνολική ισχύς φτάνει του 136 και στα 230 Nm ροπής. Ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ 29 ίππων επαναφορτίζει τη μπαταρία, η οποία μπορεί να «κουβαλήσει» το αυτοκίνητο κυρίως στο παρκάρισμα και στο ξεκίνημα. Για να ανακαλύψουμε πόσο καλή δουλειά έκανε η Citroen, δοκιμάζουμε το C5 Aircross στην έκδοση με ισχύ 136 ίππων με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (δεν βγαίνει με χειροκίνητο). Το αξιολογούμε με κριτήρια την κατανάλωση, την ευρυχωρία για επιβάτες και αποσκευές, τις επιδόσεις, τον εξοπλισμό, την εγγύηση και την τιμή. Παράλληλα θα βαθμολογήσουμε το μοντέλο με «άριστα» το 100 και θα συγκρίνουμε τις επιδόσεις σε κάθε τομέα με τις καλύτερες και τις χειρότερες της κατηγορίας.

Το γαλλικό οικογενειακό SUV έχει την καλύτερη μέση κατανάλωση της κατηγορίας του, ενώ καίει και τα λιγότερα καύσιμα εντός πόλης. Επίσης έχει το πλατύτερο κάθισμα της κατηγορίας στο πίσω διάζωμα, αλλά και μπόλικο «αέρα» για το κεφάλι και τα γόνατα των πίσω επιβατών. Επίσης είναι το οικογενειακό SUV με τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στην κατηγορία του.

Τα φρένα του Citroen C5 Aircross είναι καλά, και ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης είναι πλούσιος, ιδιαίτερα σε ό,τι έχει να κάνει με συστήματα ασφάλειας. Το ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο χάνει το βασικό πλεονέκτημά του όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει εκτός πόλης σε ανοικτούς δρόμους, καθώς η σταθερή ταχύτητα με το πόδι να ακουμπάει συνεχώς στο γκάζι δεν προσφέρει την ευκαιρία στη μπαταρία να φορτίσει εν κινήσει. Ως αποτέλεσμα, αυξάνεται λίγο η κατανάλωση καυσίμου, σαν να ήταν εξοπλισμένο αποκλειστικά με βενζινοκινητήρα.

Το Citroen C5 Aircross έχει βελτιωθεί αισθητά και στον τομέα των επιδόσεων σε σύγκριση με τον προκάτοχό του με τα 130 άλογα. Σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, δεν διακρίνεται για τις επιδόσεις του, οι οποίες ωστόσο δεν είναι καθόλου άσχημες, όντας κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας. Η τιμή της εισαγωγικής έκδοσης λογίζεται μεταξύ των πιο οικονομικών οικογενειακών SUV (που έχουν ήπια υβριδικό κινητήρα και αυτόματο κιβώτιο).

Ας δούμε πόσο καλό είναι το Citroen C5 Aircross και πώς τα πηγαίνει απέναντι από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό της κατηγορίας του!
 

Μάρκα/Μοντέλο Citroen C5 Aircross Καλύτερα Χειρότερα
Έκδοση μοντέλου Citroen C5 Aircross 1.2 Puretech 136 Ps E-dcs6 136ps        
Βαθμολογία 89%    
Κατηγορία μοντέλου Μικρομεσαία SUV Βενζίνη        
Ποια χρονιά βγήκε/άλλαξε το μοντέλοModel Year
2023        
Τι τεχνολογίας είναι ο κινητήραςΕίδος Κινητήρα
Mild hybrid        
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.)
1199        
Η ισχύς του κινητήρα, τα άλογά τουΙπποδύναμη (PS)
136 306 MERCEDES GLA AMG 35 4MATIC mHEV FL 306ps 130 ALFA ROMEO TONALE 1.5 DDCT 130 PS MHEV 130ps
Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιοΚιβώτιο
Automatic        
Πόσες ταχύτητες έχειΑριθμός σχέσεων
6        
Ποιοι τροχοί κινούν το αμάξωμαΚίνηση
ΕΜΠΡΟΣ        
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)
7,1 7,1 CITROEN C5 AIRCROSS 1.2 PureTech 136 PS e-DCS6 136ps    
Πόσα χιλιόμετρα διανύεις με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ - Με βαση τις μετρήσεις μαςΑυτονομία σε ταξίδι (χλμ.)
855 1000 VOLKSWAGEN TIGUAN 1.5 eTSI 150 PS DSG7 150ps    
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματος (για επιβάτη με 1,75 ύψος και 75 κιλά)Χώροι για γόνατα πίσω επιβατών (εκατοστά)
16,2 20,4 VOLKSWAGEN TIGUAN 1.5 eTSI 150 PS DSG7 150ps 13 KIA XCEED 1.5 T-GDI 48V 160 PS DCT 160ps
Χρειάζονται 45 εκατ. Για κάθε ενήλικο και 35 για κάθε παιδίΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
1,42 1,42 CITROEN C5 AIRCROSS 1.2 PureTech 136 PS e-DCS6 136ps    
Εργοστασιακή χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) 580 652 VOLKSWAGEN TIGUAN 1.5 eTSI 150 PS DSG7 150ps 380 KIA XCEED 1.5 T-GDI 48V 160 PS DCT 160ps
Πόσα δλ. χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάσηΕπιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δλ.)
9,8 5,5 MERCEDES GLA AMG 35 4MATIC mHEV FL 306ps    
Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτουΤελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200 250 MERCEDES GLA AMG 35 4MATIC mHEV FL 306ps 175 RENAULT AUSTRAL 1.3 mHEV AUTO 160 160ps
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) 37,4 33,9 KIA SPORTAGE 1.6T 180 PS 7DCT 2WD 48V 180ps    
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση (χρόνια)
5 7 KIA SPORTAGE 1.6T 180 PS 7DCT 2WD 48V 180ps    
Τιμή καταλόγου αντιπροσωπείαςΤιμή
32.500 26.680 RENAULT ARKANA TCe 140 EDC HYBRID MHEV 140ps 69.937 VOLVO XC60 B5 2.0 250 PS AWD 250ps

Το Citroen C5 Aircross πήρε τον υψηλότερο βαθμό της κατηγορίας του, ο οποίος είναι 90 στα 100. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, τα δυνατά σημεία του γαλλικού SUV είναι πρωτίστως η κατανάλωση σε μεικτό κύκλο (7,1 λτ./100 χλμ.), αλλά και η κατανάλωση εντός πόλης, όπου επωφελείται αισθητά από το πλεονέκτημα του υβριδισμού (5,8 λτ./100 χλμ).

Δεύτερο σπουδαίο «ατού» είναι η ευρυχωρία, τόσο για τους επιβάτες, όσο και στον χώρο των αποσκευών. Οι αριθμοί που ξεχωρίζουν είναι το πλάτος του καθίσματος στο πίσω διάζωμα, αφού με 1,42 μ. χωράνε άνετα ακόμη και πιο εύσωμοι επιβάτες. Αλλά και ο «αέρας» για τα γόνατά τους είναι παραπάνω από επαρκής (16,2 εκ.), ακόμη και για τους πιο ψηλούς. Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη της κατηγορίας. Καλή είναι και η 5ετής εγγύηση, ενώ και η επίδοση στα φρένα είναι πάνω από τον μέσο όρο.

Από επιδόσεις, το Citroen C5 Aircross ολοκληρώνει το 0-100 σε 9,8 δλ. (από 11 δλ. που ήταν η επίδοση του προκατόχου), και την προσπέραση 80-120 χλμ./ώρα σε 6,5 δλ. (από 8,4 δλ.). Στοιχείο που ξεχωρίζει είναι και η απόστασή του αμαξώματος από το έδαφος, αφού με 23 εκατοστά «ανυψώνεται» στην κορυφή της κατάταξης των οικογενειακών SUV στη συγκεκριμένη μέτρηση.

Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος από την εισαγωγική έκδοση, ειδικά σε συστήματα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των επιβατών και την υποβοήθηση του οδηγού. Σε σύγκριση με τα υπόλοιπα ήπια υβριδικά οικογενειακά SUV η τιμή της εισαγωγικής έκδοσης είναι από τις οικονομικότερες της κατηγορίας.

Ας δούμε στις σελίδες που ακολουθούν τις αναλυτικές μετρήσεις αυτονομίας, ευρυχωρίας και επιδόσεων του Citroen C5 Aircross, καθώς και την εγγύηση και τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου.
 

Σελ.
2
Citroen C5 Aircross. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις.
Σελ.
3
Citroen C5 Aircross. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε