autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Εξετάζουμε το Citroen C5 Aircross Hybrid των 31.300 ευρώ

Εξετάζουμε το Citroen C5 Aircross Hybrid των 31.300 ευρώ

28/5/2025

TOP σε άνεση, με ανάρτηση-μαγικό χαλί και αναπαυτικά καθίσματα.
Το καλύτερο mild hybrid στην κατηγορία σε κατανάλωση, καίει 5,8 λτ/100 χλμ στην πόλη.
Πίσω θα χωρέσουν άνετα 3 ενήλικες, είναι από τα φαρδύτερα στην κατηγορία.
Προσπερνάει γρήγορα και έχει καλά φρένα.

TOP σε άνεση, με ανάρτηση-μαγικό χαλί και αναπαυτικά καθίσματα

Στο Autoagora δημιουργήσαμε μια νέα ενότητα που ονομάζεται «Αξίζουν ή δεν αξίζουν τα λεφτά τους», στην οποία μελετάμε μοντέλα που βρίσκονται στην επικαιρότητα της αγοράς. Μπορεί να είναι σε κάποια τρέχουσα προσφορά ή μια νέα άφιξη, ή απλά να είναι best sellers στην κατηγορία.
Σκοπός μας είναι να τα βάλουμε κάτω από το «μικροσκόπιο» μας, να τα αναλύσουμε και αν δούμε αν τελικά αποτελούν μια συμφέρουσα επιλογή για αγορά σε σχέση με την τιμή τους.

Το Citroen C5 Aircross είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της γαλλικής εταιρείας και είναι διαθέσιμο σε μια ευρεία γκάμα κινητήρων, που περιλαμβάνει το ήπια υβριδικό μοτέρ βενζίνης 145 ίππων, το πετρελαιοκίνητο των 130 ίππων, καθώς και το Plug-in υβριδικό με τα 225 άλογα.
Η εισαγωγική έκδοση είναι η C5 Aircross Hybrid με τα 145 άλογα, η οποία κοστίζει 31.300 ευρώ, και είναι αυτή η οποία θα αναλύσουμε.

Αν θα έπρεπε να βρούμε μία λέξη για να χαρακτηρίσουμε το γαλλικό SUV, αυτή είναι η «άνεση». Το C5 Aircross εφοδιάζεται από το βασικό πακέτο εξοπλισμού με τις αναρτήσεις Citroen Advanced Comfort που διαθέτουν τα Progressive Hydraulic Cushions, τα οποία ουσιαστικά αντικαθιστούν τα παραδοσιακά ελαστικά bump stops των αμορτισέρ με δύο ελατήρια (ένα σε κάθε άκρη) που αποσβένουν επιπλέον τους κραδασμούς και τις  κακοτεχνίες του δρόμου.

Εκτός αυτού, η Citroen έχει εξελίξει τα καθίσματα Advanced Comfort, που είναι εμπνευσμένα από το σχεδιασμό επίπλων και εκτός από φαρδιά είναι και ιδιαίτερα αναπαυτικά, χάρη στον αυξημένο αφρό υψηλής πυκνότητας που διαθέτουν.

Μπορεί το ποσό των 31.300 ευρώ να φαίνεται σχετικά υψηλό, όμως πλέον βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας, και ενισχύεται από τον καλό βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος, camera οπισθοπορείας, LED φανάρια, cruise control, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, έγχρωμη οθόνη 10 ιντσών για το σύστημα infotainment, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, προβολή των σημάτων του Κ.Ο.Κ στον πίνακα οργάνων, καθώς και προειδοποίηση κόπωσης οδηγού. 

Το καλύτερο mild hybrid στην κατηγορία σε κατανάλωση, καίει 5,8 λτ/100 χλμ στην πόλη

Κάτω από το καπό του Citroen C5 Aircross Hybrid εδρεύει ο mild hybrid βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων που αποδίδει 145 άλογα. Μπορεί το μοτέρ να κατατάσσεται στα ήπια υβριδικά, ωστόσο έχει λειτουργία που θυμίζει τα full hybrid αυτοκίνητα, μιας και ο ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 29 άλογα και 55 Nm ροπής μπορεί να δώσει ώθηση στο αυτοκίνητο σε ταχύτητες έως 30 χλμ/ώρα, δηλαδή σε καθημερινές συνθήκες εντός της πόλης.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η κατανάλωση να μειώνεται αρκετά. Μάλιστα, το Citroen C5 Aircross Hybrid είναι το ήπια υβριδικό μοντέλο που καίει τα λιγότερα στην πόλη σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, με την κατανάλωση σε αστικό κύκλο να είναι 5,8 λτ/100 χλμ. Στο ταξίδι μετρήσαμε 6,2 λτ/100 χλμ και σε μικτή διαδρομή, που περιλαμβάνει συνδυασμό κίνησης σε πόλη και ανοιχτό δρόμο, με έντονες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, η μέση κατανάλωση είναι 7,1 λτ/100 χλμ.

Λαμβάνοντας υπόψη πως σε 1 χρόνο το μέσο αυτοκίνητο διανύει 20.000 χιλιόμετρα, με το 80% των μετακινήσεων να γίνεται στην πόλη, υπολογίζουμε πως το Citroen C5 Aircross Hybrid θα κοστίσει 2.291 ευρώ το χρόνο σε καύσιμα, ένα ποσό που είναι το καλύτερο ανάμεσα στα mild hybrid οικογενειακά SUV και μπαίνει στα «χωράφια» των full υβριδικών μοντέλων. Για τον υπολογισμό λάβαμε υπόψη μας την τρέχουσα μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων που είναι 1,95 ευρώ/λίτρο.

Πίσω θα χωρέσουν άνετα 3 ενήλικες, είναι από τα φαρδύτερα στην κατηγορία

Ένα ακόμα θετικό του Citroen C5 Aircross είναι το γεγονός πως το εσωτερικό του είναι από τα φαρδύτερα στην κατηγορία. Οι μετρήσεις μας έδειξαν πως το πλάτος του πίσω καθίσματος είναι 1,415 μέτρα, το οποίο σημαίνει πως είναι παραπάνω από αρκετό για την άνετη φιλοξενία 3 ενηλίκων επιβατών. Για να το υπολογίσουμε αυτό, λαμβάνουμε υπόψη μας πως ένας ενήλικας χρειάζεται 45 εκατοστά χώρο για να καθίσει άνετα, επομένως το κατώτατο όριο είναι τα 1,35 μέτρα.
Όσον αφορά στον «αέρα» για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω επιβατών, αυτός είναι μπόλικος για άτομα με ύψος έως και 1,83 μέτρα.

Το πορτ-μπαγκάζ είναι επίσης μεγαλύτερο από τον μέσο όρο, με χωρητικότητα 580 λίτρα. Μια μεγάλη βαλίτσα έχει ωφέλιμο όγκο γύρω στα 100 λίτρα, επομένως προκύπτει πως στο χώρο αποσκευών του Citroen C5 Aircross θα χωρέσουν 5 μεγάλες βαλίτσες και 1 μεσαία.

Προσπερνάει γρήγορα και έχει καλά φρένα

Τέλος, ένα ακόμα στοιχείο που κάνει το Citroen C5 Aircross Hybrid να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό είναι οι επιδόσεις του. Η προσπέραση σε επαρχιακό δρόμο (60-100 χλμ/ώρα) ολοκληρώνεται μέσα σε 5,2 δευτερόλεπτα, ενώ η αντίστοιχη διαδικασία σε αυτοκινητόδρομο (80-120 χλμ/ώρα) χρειάζεται 6,5 δευτερόλεπτα, χρόνοι που αμφότεροι είναι καλύτεροι από τον μέσο όρο της κατηγορίας.

Η Citroen εξόπλισε το C5 Aircross Hybrid με ένα ισχυρό και αποτελεσματικό σύστημα πέδησης, με την απόσταση πλήρους ακινητοποίησης από τα 100 χλμ/ώρα να είναι 37,4 μέτρα, ένα νούμερο που υπερτερεί από το μέσο όρο στην κλάση. Η ικανότητα γρήγορης προσπέρασης σε συνδυασμό με τα δυνατά φρένα αυξάνουν την ενεργητική ασφάλεια του γαλλικού SUV.
 
Αξίζει ή δεν αξίζει λοιπόν το Citroen C5 Aircross Hybrid τα χρήματά του; Εσείς τι λέτε;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

ILEP
RENAULT