autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Εξετάζουμε το Leapmotor T03 των 14.600 ευρώ.

Εξετάζουμε το Leapmotor T03 των 14.600 ευρώ.

Εξετάζουμε το Leapmotor T03 των 19.400 ευρώ (με επιδότηση 14.600)

3/6/2025

Είναι το πιο προσιτό αυτοκίνητο της αγοράς και είναι πλήρως ηλεκτρικό.
Κάνει 20.000 χλμ./χρόνο με 320 ευρώ και το εισάγει ο όμιλος Stellantis στην Ευρώπη (αποθήκη ανταλλακτικών στην Ιταλία).
Στην πόλη βγάζει πάνω από 300 χλμ. και βολεύει ως αυτόματο με μικρές διαστάσεις (3,62 μ. μήκος).
Ο εξοπλισμός του εντυπωσιάζει για την τιμή του, έχει πανοραμική οροφή και Adaptive Cruise Control.

Είναι το πιο προσιτό αυτοκίνητο της αγοράς και είναι πλήρως ηλεκτρικό

Στην ενότητα άρθρων «Αξίζουν ή δεν αξίζουν τα λεφτά τους», μελετάμε μοντέλα που βρίσκονται στην επικαιρότητα (μοντέλα σε προσφορά, νέες αφίξεις ή best seller) και βλέπουμε αν τελικά συμφέρουν για τα χρήματα που προσφέρονται ή όχι. Αποκαλύπτουμε ποια μοντέλα έχουν δυνατά σημεία που ενισχύουν την τιμή τους ή έχουν αδύναμα σημεία τα οποία πιθανά να μην τα κάνουν συμφέρουσες περιπτώσεις.

Το Leapmotor T03 είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης που υπάγεται στην κατηγορία των mini. Από τότε που κυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά, κατάφερε να τραβήξει τα βλέμματα πάνω του με το εξαιρετικά χαμηλό κόστος απόκτησης, το οποίο μετά από κάποιους μήνες μειώθηκε περαιτέρω, φτάνοντας νούμερα που είχαν χρόνια να ακουστούν στην ελληνική αγορά. Έτσι, ανατάραξε τα νερά με την τιμή του αυτήν την στιγμή να βρίσκεται στα 14.600 ευρώ (19.400 μείον την επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»). Αυτή το καθιστά το πιο προσιτό αυτοκίνητο της αγοράς, κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό δεδομένου ότι μιλάμε για ένα ηλεκτρικό, ολοκληρωμένο  αυτοκίνητο, που όπως θα δούμε στην συνέχεια του άρθρου δεν κάνει αδικαιολόγητους περιορισμούς. Αντιθέτως, εκπλήσσει με όσα προσφέρει σε σχέση με αυτά που «ζητάει».

Κάνει 20.000 χλμ./χρόνο με 320 ευρώ και το εισάγει ο όμιλος Stellantis στην Ευρώπη (αποθήκη ανταλλακτικών στην Ιταλία)

Φυσικά, το μεγαλύτερο «ατού» του είναι ο ηλεκτρικός τρόπος κίνησης. Με αυτήν την τεχνολογία, το T03 εξοικονομεί χρήματα όχι μόνο από την αγορά του, αφού κοστίζει λιγότερο κι από τα βενζινοκίνητα της κατηγορίας mini, αλλά κι από το κόστος χρήσης. Με βάση την τρέχουσα τιμή της κιλοβατώρας (kWh) για φόρτιση στο σπίτι, για έναν οδηγό που κάνει 20.000 χλμ./χρόνο (80% στην πόλη) το μικρό Leapmotor θα καταναλώσει μόνο 320 ευρώ ρεύματος ετησίως. Αυτά είναι και όλα τα έξοδα χρήσης του εφόσον εννοείται πως δεν επιβαρύνεται από περιβαλλοντικά τέλη και σέρβις αντίστοιχα με ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Από την αγορά του κιόλας, λοιπόν, βάζει χρήματα στην τσέπη.

Κάπου εδώ θα πρέπει να αναφερθεί πως η Leapmotor δεν είναι ένας νέος κατασκευαστής με αμφίβολη αξιοπιστία και ανεπαρκές δίκτυο εξυπηρέτησης και after sales στην Ευρώπη. Αντιθέτως, η εισαγωγή και διανομή των T03 στην Ευρώπη αποτελεί στρατηγική κοινοπραξίας με τον όμιλο Stellantis που ως γνωστόν έχει τις βάσεις του και δραστηριοποιείται κυρίως σε αυτήν την Ήπειρο. Μάλιστα, η εύρεση και προμήθεια οποιουδήποτε ανταλλακτικού μπορεί να χρειαστεί ένα Τ03 στην Ελλάδα θα είναι εύκολη υπόθεση, αφού οι αποθήκες ανταλλακτικών του συγκεκριμένου μοντέλου για την Ευρώπη βρίσκονται στην γειτονική Ιταλία. Ακόμη κι αν χρειαστεί κάποιο σπάνιο ανταλλακτικό που δεν βρίσκεται στην Ελλάδα, ο χρόνος αναμονής περιορίζεται σε μία εβδομάδα.  

Στην πόλη βγάζει πάνω από 300 χλμ. και βολεύει ως αυτόματο με μικρές διαστάσεις (3,62 μ. μήκος)

Η μπαταρία του νέου T03, αν και μικρής χωρητικότητας (37,3 kWh), αποδεικνύεται αποδοτική, επαληθεύοντας τους ισχυρισμούς του κατασκευαστή για ενεργειακή απόδοση 92,3%, υψηλότερη από πολλά άλλα ηλεκτρικά. Στην πράξη, με μία πλήρη φόρτιση μπορεί να διανύσει πάνω από 300 χλμ. στην πόλη και περίπου 250 χλμ. σε μεικτό κύκλο. Πρέπει επίσης να αναφερθεί πως φορτίζει γρήγορα, με το επίπεδο φόρτισης να ανεβαίνει από το 30% στο 80% σε μόνο 3,5 ώρες με κοινό φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 6,6 kW. Με ταχυφορτιστή 45 kW  θα χρειαστούν μόνο 36 λεπτά.

Εννοείται, η παραπάνω αυτονομία φανερώνει πως προορίζεται για μετακινήσεις στην πόλη, εκεί που ξεχωρίζει με χαρακτηριστική ευελιξία και χωράει παντού, έχοντας μήκος 3,62 μ. και πλάτος 1,65 μ. Με λίγα λόγια, το παρκάρισμα στην γεμάτη Αθήνα γίνεται όσο πιο εύκολο μπορεί να γίνει, ειδικά με την υποβοήθηση της κάμερας οπισθοπορείας που αποτελεί βασικό εξοπλισμό. Ιδιαίτερα βοηθητικός στην πόλη είναι και ο μικρός κύκλος στροφής, αφού χρειάζεται μόνο 9,7 μ. για στροφή 180 μοιρών,

Στην ευελιξία του συμβάλλουν οι 95 ίπποι και τα 158 Nm ροπής σε ένα ιδιαίτερα ελαφρύ σύνολο για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο (1.250 κιλά με οδηγό). Έτσι, κινείται σβέλτα στην πόλη, ενώ παράλληλα ο οδηγός δεν απασχολείται με αλλαγές ταχυτήτων αφού φυσικά είναι αυτόματο ως ηλεκτρικό. Από πλευράς επιδόσεων, αν και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως γρήγορο, σίγουρα κινείται με ταχύτερους ρυθμούς από ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο πόλης, που μάλιστα θα είναι αρκετά ακριβότερο, ακόμα και ως χειροκίνητο. Επίσης, η οδηγική συμπεριφορά εκπλήσσει για ένα όχημα αυτής της κατηγορίας και κόστους, καθώς συγκαταλέγεται ανάμεσα στις καλύτερες για ένα mini πόλης.

Ο εξοπλισμός του εντυπωσιάζει για την τιμή του, έχει πανοραμική οροφή και Adaptive Cruise Control

Οδηγός και συνοδηγός θα βολευτούν εύκολα στα μπροστινά καθίσματα του Leapmotor T03, αν και φυσικά το μικρό σε διαστάσεις mini δεν ξεχωρίζει με κορυφαία άνεση για τους πίσω επιβάτες. Αυτό δεν σημαίνει πως η μεταφορά δύο ενηλίκων στο πίσω μέρος δεν είναι εφικτή, καθώς η είσοδος είναι εύκολη και το πάτωμα εντελώς επίπεδο. Μία μικρή παραχώρηση στην άνεσή τους είναι κάτι δεδομένο σε αυτήν την κατηγορία οχημάτων. Το ίδιο ισχύει και για το πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 210 λτ., το οποίο κατά τ ΄ άλλα θα χωρέσει μικρές αποσκευές που θα χρειαστούν σε καθημερινές μετακινήσεις ή τα ψώνια από το σουπερμάρκετ.

Παρόλα αυτά, το Leapmotor επιστρέφει δυναμικά με επίπεδο εξοπλισμού που εντυπωσιάζει για την τιμή του και μάλιστα ξεπερνά τις πλουσιότερες εκδόσεις πολύ ακριβότερων βενζινοκίνητων mini. Ενδεικτικά, διαθέτει Air Condition, LED αυτόματα φώτα, έγχρωμη οθόνη αφής 10 ιντσών με κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες αλουμινίου. Αυτό που δεν περιμένει κανείς, γνωρίζοντας την αρχική τιμή του, και τελικά διαθέτει είναι η ύπαρξη του Adaptive Cruise Control, του ψηφιακού πίνακα οργάνων και της πανοραμικής ηλιοροφής που φέρνει φως στην καμπίνα, δίνοντας ευάερη αίσθηση που απουσιάζει σε άλλα στενόχωρα mini.

Τα υλικά που έχουν επιλεχθεί αποτελούν φυσικά cost-saving επιλογές, αλλά ανταποκρίνονται πλήρως ποιοτικά και σε επίπεδο συναρμογής στο εύρος τιμής του. Με βάση την τελευταία, είναι δύσκολο να του καταλογίσει κανείς κάτι αρνητικό, αφού τελικά καταφέρνει να προσφέρει μία κορυφαία σχέση αξίας-τιμής και να αποτελεί δελεαστική πρόταση σε μία εποχή που το αγοραστικό κοινό αναζητά οικονομικές λύσεις.

Αξίζει ή δεν αξίζει, λοιπόν, το Leapmotor T03 τα χρήματά του; Εσείς τι λέτε;

CITROEN
OMODA