
Αξίζει το Opel Frontera Hybrid 145 PS τα χρήματά του;
Εξετάζουμε το Opel Frontera Hybrid 145 PS των 23.900 ευρώ
Με κορυφαίο στην κατηγορία χώρο για τα γόνατα των πίσω (24 εκ.).
Είναι το φθηνότερο της κατηγορίας με αυτόματο κιβώτιο, με 1 χιλιάρικο παραπάνω από τη βασική παίρνεις καλό εξοπλισμό.
Είναι από τα πλέον οικονομικά σε κατανάλωση της κατηγορίας (6,5 λτ./100 χλμ.).
Έχει 145 άλογα και προσπερνάει γρήγορα (60-100 σε 5,3 δλ.).
autoagora Team
Με κορυφαίο στην κατηγορία χώρο για τα γόνατα των πίσω (24 εκ.)
Στην ενότητα άρθρων «Αξίζουν ή δεν αξίζουν τα λεφτά τους», μελετάμε μοντέλα που βρίσκονται στην επικαιρότητα (μοντέλα σε προσφορά, νέες αφίξεις ή best seller) και βλέπουμε αν τελικά συμφέρουν για τα χρήματα που προσφέρονται ή όχι. Αποκαλύπτουμε ποια μοντέλα έχουν δυνατά σημεία που ενισχύουν την τιμή τους ή έχουν αδύναμα σημεία τα οποία πιθανώς να μην τα κάνουν συμφέρουσες περιπτώσεις.
Αυτή τη φορά εξετάζουμε το νέο Opel Frontera, που επανέρχεται ως όνομα μετά τη δεκαετία του ’90 για να πάρει πρακτικά τη θέση του Crossland, διευρύνοντας την γκάμα της Opel στα SUV. Με μήκος στα 4.385 χλστ. το νέο Frontera είναι μεγαλύτερο κατά 17,5 εκ. από το Crossland και μπαίνει έτσι στην αρχή της επόμενης κατηγορίας, αυτή των οικογενειακών μικρομεσαίων SUV. Παράλληλα, με τις διαστάσεις του, κρατάει τις απαιτούμενες αποστάσεις από το μικρότερο και ανανεωμένο Mokka (4,15 μ.) και το μεγαλύτερο νέο Grandland των 4,65 μ..
Στην… ιερά εξέταση του autoagora.gr βάζουμε την πιο ισχυρή έκφανση του ήπια υβριδικού συστήματος (υπάρχει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση) και η οποία αποδίδει 145 ίππους.
Το Frontera όπως είπαμε μπήκε στα χωράφια των οικογενειακών μικρομεσαίων SUV και έτσι δεν είναι απλώς πιο ευρύχωρο από το Opel Crossland που αντικαθιστά (ήταν μικρό SUV), αλλά από τα καλύτερα στα νέα του… καθήκοντα. Αν και θα θέλαμε μεγαλύτερο το εσωτερικό πλάτος της καμπίνας, ο «αέρας» για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι κορυφαίος (24 εκ.) ανάμεσα στα ανταγωνιστικά μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (μόνο το ηλεκτρικό Geely EX5 έχει 1 πόντο παραπάνω).
Ο κορυφαίος χώρος για τα πόδια των επιβατών του Frontera προκύπτει κυρίως από την εκμετάλλευση του μεταξονίου των 2.670 χλστ. του, με το αυτοκίνητο της Opel να το «επιστρατεύει» και στην περίπτωση των 7θέσιων εκδόσεων που διαθέτει, αφού μαζί με το «αδελφό» Citroen C3 Aircross είναι τα μοναδικά μοντέλα της κατηγορίας που προσφέρονται και σε 7θέσιες εκδόσεις. Τα 460 λίτρα για το χώρο αποσκευών είναι μια τιμή κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Είναι το φθηνότερο της κατηγορίας με αυτόματο κιβώτιο, με 1 χιλιάρικο παραπάνω από τη βασική παίρνεις καλό εξοπλισμό.
Το Opel Frontera, όπως και το «αδερφικό» Citroen C3 Aircross, βασίζεται στην πλατφόρμα Smart Car με χαμηλότερο κόστος κατασκευής, κάτι που έχει θετικό αντίκτυπο στην τιμή του: Με 23.900 ευρώ για τη βασική έκδοση είναι το αμέσως πιο προσιτό εξηλεκτρισμένο μικρομεσαίο οικογενειακό SUV της αγοράς μετά το Suzuki S-Cross (είναι 1.220 ευρώ φθηνότερο, αλλά χειροκίνητο).Το Opel Frontera είναι φθηνότερο με αυτόματο κιβώτιο και συνοδεύεται από 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη (8 χρόνια για τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος).
Ευχάριστο αν και λιτό αισθητικά είναι και το εσωτερικό του νέου Frontera που παραπέμπει στην αισθητική των υπόλοιπων μοντέλων της Opel, ακολουθώντας τη σχεδίαση καθαρών αλλά και έντονων σε ορισμένα σημεία γραμμών, με το σύνολο να είναι σύγχρονο χωρίς στοιχεία υπερβολής. Το εσωτερικό είναι στιβαρό και ικανοποιεί με την ποιότητά του συνολικά παρά τα σκληρά πλαστικά, ωστόσο σε κάποια σημεία αυτά θα μπορούσαν να είναι καλύτερης ποιότητας και να έχουν καλύτερη συναρμολόγηση.
Στην βασική έκδοση Edition, το Frontera που εξετάζουμε προσφέρει ικανοποιητικό εξοπλισμό με αυτόματο κιβώτιο e-DCT6, σύστημα multimedia με ασύρματο Apple CarPlay/Android Auto (χωρίς οθόνη αφής) ψηφιακό πίνακα οργάνων, USB-C θύρες εμπρός-πίσω, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, αισθητήρες παρκαρίσματος και φυσικά όλα τα βασικά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS). Η επόμενη έκδοση Edition Plus κοστίζει 1.000 ευρώ παραπάνω προσφέροντας μεταξύ άλλων οθόνη αφής 10,3 ιντσών για το infotainment, κάμερα οπισθοπορείας, και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Είναι από τα πλέον οικονομικά σε κατανάλωση της κατηγορίας (6,5 λτ./100 χλμ.)
Το θερμικό Opel Frontera είναι διαθέσιμο σε 2 εκδόσεις απόδοσης με βάση τον 3κύλινδρο 1.200 κυβικών τούρμπο κινητήρα και το 48βολτο υβριδικό σύστημα. Στην έκδοση με τους 145 ίππους που εξετάζουμε, το ήπια υβριδικό σύστημα ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων στο αυτόματο κιβώτιο, ενώ η μπαταρία του συστήματος έχει χωρητικότητα 0,83 kWh (σ.σ. ωφέλιμη 0,43 kWh). Το καλό με το ήπια υβριδικό σύστημα του ομίλου Stellantis είναι η ικανότητα ηλεκτρικής κίνησης, όταν δε χρειάζεται άμεση επιτάχυνση (σ.σ στο παρκάρισμα, στην εκκίνηση στο φανάρι, ή στο ρολάρισμα με χαμηλή ταχύτητα κίνησης), ή στις περιπτώσεις που βρίσκεσαι κολλημένος στην κίνηση.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, η τιμή κατανάλωσης σε αστικό πεδίο να μην ξεπερνά τα 6 λτ./100 χλμ., ενώ βοηθά και στην διαμόρφωση της μέσης τιμής κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες στα 6,5 λτ./100 χλμ., τιμή που καθιστά το νέο Opel Frontera ως το πιο οικονομικό σε κατανάλωση οικογενειακό SUV με συμβατική ή ήπια υβριδική τεχνολογία. Στο δε ταξίδι με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ../ώρα η κατανάλωση είναι στα 5,6 λτ./100 χλμ..
Έχει 145 άλογα και προσπερνάει γρήγορα (60-100 σε 5,3 δλ.)
Το Opel Frontera που εξετάζουμε αποδίδει συνδυαστικά 145 ίππους, οι 136 από τους οποίους προέρχονται από τον 1,2 turbo βενζινοκινητήρα. Με εμφανές το ηλεκτρικό boost στις χαμηλές στροφές, αλλά και χάρη στο αυτόματο κιβώτιο που κάνει μόνο του κατέβασμα 2 ή παραπάνω σχέσεων στο απότομο πάτημα του γκαζιού, το Frontera προσπερνάει γρήγορα. Η επιτάχυνση 60-100 χλμ/ώρα είναι υπόθεση 5,3 δλ., ενώ το 80-120 γίνεται σε 7,0 δλ., με όλα αυτά τα νούμερα να είναι καλύτερα από το μέσο όρο της κατηγορίας και να δείχνουν το «νεύρο» του αυτοκινήτου.
Να σημειώσουμε εδώ την ευκολία χρήσης που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο στην πόλη, που είναι διπλού συμπλέκτη με πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία. Στο δρόμο το Frontera είναι αρκετά ευχάριστο με τη ρύθμιση της ανάρτησης να είναι σχετικά μαλακή για να ενισχύει τον άνετο οδηγικό χαρακτήρα του μοντέλου, κάτι που κάνει αποτελεσματικά στις περισσότερες των περιπτώσεων χωρίς μάλιστα να επιτρέπει «πλαδαρή» αίσθηση. Θα θέλαμε κάπως πιο αποτελεσματική την απόσβεση των έντονων εγκάρσιων ανωμαλιών και πιο προσεγμένη ηχομόνωση, ενώ τα φρένα ακινητοποιούν το Frontera από τα 100 χλμ./ώρα σε 40,6 μ. με κάποια σημάδια κόπωσης σε διαδοχικά φρεναρίσματα.
Αξίζει λοιπόν το νέο Opel Frontera Hybrid των 145 ίππων τα χρήματά του; Eσείς τι λέτε;