
Εξετάζουμε το Opel Grandland Hybrid των 33.900 ευρώ
Ολοκληρωμένο, είναι καλό σε όλες τις μετρήσεις μας.
Ταξιδιάρικος χαρακτήρας, καίει μόνο 5,8 λτ./100 χλμ. σε ταξίδι και φτάνει τα 950 χλμ. αυτονομίας.
Υψηλή ενεργητική ασφάλεια, προσπερνάει γρήγορα και φρενάρει άμεσα (100-0 σε 35,8 μ.).
Έχει εξαιρετικούς χώρους και πλήρη εξοπλισμό από την εισαγωγική έκδοση.
Ολοκληρωμένο, είναι καλό σε όλες τις μετρήσεις μας.
Στην ενότητα άρθρων «Αξίζουν ή δεν αξίζουν τα λεφτά τους», μελετάμε μοντέλα που βρίσκονται στην επικαιρότητα (μοντέλα σε προσφορά, νέες αφίξεις ή best seller) και βλέπουμε αν τελικά συμφέρουν για τα χρήματα που προσφέρονται ή όχι. Αποκαλύπτουμε ποια μοντέλα έχουν δυνατά σημεία που ενισχύουν την τιμή τους ή έχουν αδύναμα σημεία τα οποία πιθανά να μην τα κάνουν συμφέρουσες περιπτώσεις.
Το επόμενο μοντέλο που θα μας απασχολήσει είναι το Opel Grandland, ένα οικογενειακό SUV μεγάλων διαστάσεων που αποσκοπεί στο να καλύψει όλες τις ανάγκες ενός οικογενειάρχη. Η τελευταία γενιά του μοντέλου, που παρουσιάστηκε στις αρχές του έτους, διαθέτει ποικιλία στον τρόπο κίνησης, αφού προσφέρεται ως mild hybrid, Plug-In υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό. Η έκδοση που θα αναλύσουμε είναι η πρώτη, με το Grandland Hybrid να βρίσκεται στην βάση της γκάμας όσον αφορά το κινητήριο σύνολο. Η συγκεκριμένη πρόταση μοιάζει να είναι η πιο συμφέρουσα, αφού σε όλες τις μετρήσεις μας αποδεικνύεται αξιόλογο με βάση τον ανταγωνισμό του.
Αναλυτικότερα, καμία από αυτές δεν πέφτει στα «κόκκινα», υπογραμμίζοντας ότι δεν υστερεί πουθενά έναντι των υπολοίπων μοντέλων της κατηγορίας. Αντιθέτως, οι περισσότερες τιμές προσεγγίζουν την κορυφή. Τα παραπάνω φανερώνουν πως πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που δεν κάνει περιορισμούς και καλύπτει κάθε ανάγκη για ένα οικογενειακό όχημα. Στην συνέχεια του άρθρου θα αξιολογηθούν οι επιδόσεις του, η ευρυχωρία στο εσωτερικό, αλλά και το επίπεδο άνεσης και εξοπλισμού που προσφέρει.
Ταξιδιάρικος χαρακτήρας, καίει μόνο 5,8 λτ./100 χλμ. σε ταξίδι και φτάνει τα 950 χλμ. αυτονομίας.
Η νέα γενιά του Grandland μεγάλωσε αισθητά, με σκοπό να αποκτήσει πιο επιβλητική εμφάνιση και να προσφέρει ακόμα περισσότερους χώρους. Ζυγίζοντας πλέον γύρω στα 1.600 κιλά, κάποιος μπορεί να αναρωτηθεί για το αν θα επιτυγχάνει ικανοποιητικά νούμερα κατανάλωσης. Η Opel προνόησε γι ΄αυτό, προσφέροντάς το αρχικά ως ήπια υβριδικό, καταργώντας την επιλογή ενός απλού βενζινοκινητήρα. Ως αποτέλεσμα, είναι οικονομικό, βάση του όγκου του και της κατηγορίας που ανήκει. Ακόμα και στην πόλη, η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 7 λτ./100 χλμ. χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, ενώ σε ταξίδι καίει μόνο 5,8 λτ./100 χλμ. Κάπως έτσι, η πραγματική μέση κατανάλωσή του υπολογίζεται στα 6,7 λτ./100χ λμ.
Οι μεγάλοι χώροι του και η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου συμβάλλουν σημαντικά στο να μπορεί το Grandland να χαρακτηριστεί ως ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο. Με βάση την παραπάνω κατανάλωση σε ταξίδι, μπορεί να διανύσει έως και 950 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο χωρίς να χρειαστεί ανεφοδιασμός. Επίσης, ούτε οι επιβάτες αναμένεται να χρειαστούν γρήγορα στάσεις, αφού όπως θα δούμε στην συνέχεια του άρθρου, διαθέτει άπλετους χώρους για όλους. Η ικανότητα ενός οικογενειακού SUV να ταξιδεύει οικονομικά και άνετα είναι ένα από τα ζητούμενα στην κατηγορία και το Grandland ανταποκρίνεται και με το παραπάνω στις απαιτήσεις.
Υψηλή ενεργητική ασφάλεια, προσπερνάει γρήγορα και φρενάρει άμεσα (100-0 σε 35,8 μ.).
Άλλο ένα ζητούμενο, ιδίως στην περίπτωση ενός οικογενειακού SUV, είναι να προσφέρει υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Φυσικά, το Grandland ως ένα σύγχρονο SUV διαθέτει υψηλή παθητική ασφάλεια και έχει όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας στον βασικό εξοπλισμό του. Αυτό που είναι δύσκολο να αποδειχτεί όμως, και φανερώνεται από τις μετρήσεις μας, είναι το επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας. Εκεί, το Opel Grandland και πάλι αποδεικνύεται ασφαλές, αφού μπορεί να προσπεράσει άμεσα, ακόμα κι από υψηλές ταχύτητες.
Μπορεί τα 10,4 δλ. για το 0-100 να μην εντυπωσιάζουν, όμως τα 7,3 δλ. για το 80-120 χλμ. αποδεικνύουν ότι δεν θα ζοριστεί σε αναγκαίες προσπεράσεις ή στο να βρεθεί άμεσα σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Παράλληλα, την ενεργητική ασφάλεια έρχονται να ενισχύσουν και τα δυνατά φρένα, τα οποία ακινητοποιούν το βαρύ όχημα από τα 100 χλμ./ώρα μόνο σε 35,8 μ. Ως μέτρο σύγκρισης, αναφέρουμε πως αυτή η απόσταση φρεναρίσματος είναι μικρότερη ακόμα κι από πολλά μικρά αυτοκίνητα που ζυγίζουν έως και μισό τόνο λιγότερο.
Έχει εξαιρετικούς χώρους και πλήρη εξοπλισμό από την εισαγωγική έκδοση.
Τέλος, φτάνουμε στην ευρυχωρία του, τομέα στον οποίο το νέο Grandland θέλει να ξεχωρίσει. Μεγαλώνοντας πλέον σε διαστάσεις, ακροβατώντας μεταξύ των κατηγοριών των μικρομεσαίων και των μεσαίων SUV, προσφέρει άπλετους χώρους για όλους τους επιβάτες. Εννοείται οδηγός και συνοδηγός δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα, ενώ επίσης θα κάτσουν σε άνετα ανατομικά καθίσματα «Intelli» στις κορυφαίες εκδόσεις. Ακόμα και οι πίσω, όμως, θα κάτσουν αναπαυτικά, με τα γόνατά τους να απέχουν περίπου 20 εκ. από τα μπροστινά καθίσματα και ο χώρος για το κεφάλι να επαρκεί ακόμα και για τους ψηλούς. Το φάρδος του πίσω καθίσματος (1,42 μ.) προσεγγίζει την κορυφή της κατηγορίας, αρκετό ώστε τρεις ενήλικες να μπορούν να ταξιδέψουν στις πίσω θέσεις.
Συνεχίζοντας, το πορτμπαγκάζ, αν και απέχει από την κορυφή της κατηγορίας, έχει και πάλι μεγάλη χωρητικότητα (550 λτ.) και θα χωρέσει με ευκολία τις αποσκευές μίας οικογένειας, ακόμα και σε περίπτωση ενός ταξιδιού. Η άνεση επίσης ενισχύεται με πλήρη εξοπλισμό ακόμα και στην εισαγωγική έκδοση Grandland. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται keyless entry, αισθητήρες απόστασης εμπρός και πίσω, Adaptive Cruise Control, κλιματισμός και αυτόματα LED φώτα. Ακόμη, βασικό εξοπλισμό αποτελούν και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη αφής, και οι δύο σε μέγεθος 10”. Συμπερασματικά, ακόμα και η εισαγωγική έκδοση θα καλύψει τις απαιτήσεις του μέσου αγοραστή και δεν υπάρχει αναγκαίος λόγος αναβάθμισης σε πλουσιότερη έκδοση.
Πιθανώς η αρχική τιμή να μοιάζει υψηλή για κάποιους παλιούς κατόχους Opel, που είχαν συνηθίσει την γερμανική μάρκα να εντάσσεται ανάμεσα στις μάρκες χαμηλότερου κόστους. Όμως, η Opel τα τελευταία χρόνια έχει κάνει σημαντικά άλματα στην ποιότητα με αποτέλεσμα να προσεγγίζει τις premium μάρκες, όπως την Peugeot που βρίσκεται ένα σκαλί πιο πάνω στο βάθρο του Group της Stellantis. Έτσι και το Grandland έχει αναβαθμιστεί ποιοτικά, ενώ την τιμή δικαιολογεί και το αποδοτικό ήπια υβριδικό σύνολο στην βάση των τιμών του.
Αξίζει ή δεν αξίζει, λοιπόν, το Opel Grandland Hybrid τα χρήματά του; Εσείς τι λέτε;
Σχολιάστε |