
Εξετάζουμε το Renault Clio των 19.400 ευρώ.
Εξετάζουμε το Renault Clio των 19.400 ευρώ
Στενόχωρο πίσω, αλλά έχει ένα από τα μεγαλύτερα πορτμπαγκάζ (391 λτ.).
Η έκδοση των 19.400 ευρώ δεν συμφέρει, αξίζει το LPG με 500 ευρώ παραπάνω.
Δεν έχει καλές επιδόσεις, όμως είναι πολύ οικονομικό (ιδίως το LPG).
Ο εξοπλισμός έχει μόνο τα βασικά, όμως το εσωτερικό του είναι βελτιωμένο.
Στενόχωρο πίσω, αλλά έχει ένα από τα μεγαλύτερα πορτμπαγκάζ (391 λτ.).
Στην ενότητα άρθρων «Αξίζουν ή δεν αξίζουν τα λεφτά τους», μελετάμε μοντέλα που βρίσκονται στην επικαιρότητα (μοντέλα σε προσφορά, νέες αφίξεις ή best seller) και βλέπουμε αν τελικά συμφέρουν για τα χρήματα που προσφέρονται ή όχι. Αποκαλύπτουμε ποια μοντέλα έχουν δυνατά σημεία που ενισχύουν την τιμή τους ή έχουν αδύναμα σημεία τα οποία πιθανά να μην τα κάνουν συμφέρουσες περιπτώσεις.
Επόμενο στην λίστα είναι ένα μοντέλο που έχει πρωταγωνιστήσει για πολλά χρόνια στην κατηγορία των μικρών, το Renault Clio. Με την αυτοκινητοβιομηχνία να εξελίσσεται διαρκώς και τα μικρά αυτοκίνητα να μεγαλώνουν σε μέγεθος, φαίνεται να δυσκολεύεται στον τομέα της ευρυχωρίας στην τρέχουσα γενιά του, που κυκλοφορεί από το 2019 και ανανεώθηκε με facelift μέσα στο 2023. Η ανανέωσή του δεν έφερε αλλαγές στον παραπάνω τομέα, αφού υστερεί σε χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών (9,6 εκ.), αλλά και για το χώρο για το κεφάλι τους (2,6 εκ. από τον ουρανό). Άτομα ψηλότερα από τον μέσο όρο θα στριμωχτούν στα πίσω καθίσματα, ενώ ακόμα και κοντύτεροι δεν θα απολαύσουν ελευθερία κινήσεων.
Παρόλα αυτά, πρέπει να τονιστεί πως το πορτμπαγκάζ του είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία, έχοντας χωρητικότητα 391 λτ. και ενδεχομένως για κάποιους να δικαιολογήσει την έλλειψη χώρων στο στενό πίσω κάθισμα. Πολλοί, μάλιστα, θα προτιμούσανε τον μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο για τις αποσκευές τους σε σχέση με λίγο περισσότερο χώρο για τους πίσω, εφόσον έτσι κι αλλιώς η μεταφορά τεσσάρων ενηλίκων με ένα μικρό αυτοκίνητο δεν είναι κάτι που συνηθίζεται. Παιδιά θα κάτσουν με άνεση στο πίσω μέρος και το πορτμπαγκάζ θα φιλοξενήσει τις αποσκευές μίας οικογένειας με χαρακτηριστική άνεση για την κατηγορία.
Η έκδοση των 19.400 ευρώ δεν συμφέρει, αξίζει το LPG με 500 ευρώ παραπάνω.
Με την τιμή της βενζινοκίνητης εισαγωγικής έκδοσης των 90 PS να ξεκινάει από τα 19.400 ευρώ, δεν θα λέγαμε ότι η αγορά του είναι ιδιαίτερα συμφέρουσα, δεδομένης της απλής τεχνολογίας κινητήρα και των μέτριων επιδόσεων και εξοπλισμού, τα οποία θα αναλυθούν στην συνέχεια του άρθρου. Αντιθέτως, η έκδοσή LPG, που κοστολογείται μόνο 500 ευρώ ακριβότερα, μοιάζει να αξίζει περισσότερο.
Ουσιαστικά, φέρει τον ίδιο 1.000άρη TCe κινητήρα, ο οποίος μπορεί να λειτουργήσει με την χρήση εργοστασιακού συστήματος υγραερίου, μειώνοντας καθοριστικά τα έξοδα μετακίνησης και αυξάνοντας την ιπποδύναμη στα 100 PS. Πρακτικά, η αύξηση αυτή εξισορροπεί το μεγαλύτερο βάρος της έκδοσης LPG με αποτέλεσμα βενζινοκίνητο και υγραεριοκίνητο Clio να σημειώνουν παρόμοιες επιδόσεις. Με γρήγορους υπολογισμούς, πάντως, η LPG έκδοση θα κάνει απόσβεση της διαφοράς χρημάτων σε λιγότερο από ένα χρόνο. Ας δούμε πως προκύπτει αυτό, αλλά και πόσο ικανοποιητικές είναι οι επιδόσεις του Clio.
Δεν έχουν καλές επιδόσεις, όμως είναι πολύ οικονομικά (ιδίως το LPG).
Οι αλήθεια είναι πως οι επιδόσεις της τρέχουσας γενιάς Clio δεν εντυπωσιάζουν, κάτι που γνωρίζαμε και στο παρελθόν, εφόσον ο ίδιος κινητήρας με κοινή ιπποδύναμη χρησιμοποιούταν και στην προηγούμενη 4η γενιά. Όπως και να έχει, βενζινοκίνητο και LPG Clio ολοκληρώνουν και τα δύο το 0-100 σε περίπου 12 δλ. και προσπερνάνε (80-120 χλμ./ώρα) σε 11,6 δλ. Μπορεί, λοιπόν, κανείς να καταλάβει από αυτά τα νούμερα πως οι επιδόσεις του επαρκούν για καθημερινές μετακινήσεις, αλλά θα δυσκολευτεί σε προσπεράσεις και συνθήκες που απαιτούν άμεση επιτάχυνση.
Παρόλα αυτά, το Clio είναι αρκετά οικονομικό, ακόμα και στην βενζινοκίνητη έκδοση, η οποία καίει 7,1 λτ./100 χλμ. στην πόλη και η μέση κατανάλωσή της υπολογίζεται στα 6,2 λτ./100 χλμ. Αν και τα νούμερα κατανάλωσης του LPG μοντέλου είναι μεγαλύτερα (8,5 λτ./100 χλμ. πόλη και 7,4 λτ./100 χλμ. μέση), είναι κάτι λογικό και πρέπει πάντοτε να λαμβάνεται υπόψη το εξαιρετικά χαμηλότερο κόστος του υγραερίου στην αγορά. Η απλή βενζίνη έχει τρέχουσα τιμή 1,7 ευρώ / λτ. και το υγραέριο 0,89 ευρώ / λτ. Άρα, με βάση την μέση κατανάλωσή τους, ένας οδηγός που κάνει κατά μέσο όρο 20.000 χλμ./έτος θα «κάψει» 2.100 ευρώ τον χρόνο με το βενζινοκίνητο Clio, όταν με το LPG θα έκαιγε 1.317 ευρώ τον χρόνο. Με λίγα λόγια, το LPG Clio βάζει «στην τσέπη» σχεδόν 800 ευρώ τον χρόνο.
Σημαντικό είναι να αναφερθεί πως το υγραεριοκίνητο Clio μπορεί να λειτουργήσει και με απλή βενζίνη με το πάτημα ενός διακόπτη, ακριβώς όπως και το βενζινοκίνητο. Γιατί, λοιπόν, να μην έχεις την επιλογή του υγραερίου με μόνο 500 ευρώ παραπάνω, ποσό που θα επιστρέψει σε λιγότερο από χρόνο;
Ο εξοπλισμός έχει μόνο τα βασικά, όμως το εσωτερικό του είναι βελτιωμένο.
Τέλος, αναλύοντας τον βασικό εξοπλισμό στην εισαγωγική έκδοση Evolution, το Clio δεν εντυπωσιάζει ιδιαίτερα, αφού προσφέρει τα βασικά. LED αυτόματα φώτα, Cruise Control και αισθητήρες παρκαρίσματος είναι στοιχεία που αναμένονται σε ένα μικρό με αρχική τιμή κοντά στα 20.000 ευρώ. Παρόλα αυτά, υπάρχει αναλογικός πίνακας οργάνων σε μία εποχή που οι ψηφιακοί προσφέρονται από τις εισαγωγικές εκδόσεις. Επίσης, ο κλιματισμός δεν υπάρχει ούτε σε ακριβότερες εκδόσεις, ενώ μία κάμερα οπισθοπορείας θα ήταν χρήσιμη στον βασικό εξοπλισμό.
Πάντως, η εικόνα στο εσωτερικό είναι βελτιωμένη στην 5η γενιά του μοντέλου, με την καμπίνα να είναι λιτή, αλλά παράλληλα μοντέρνα και ευχάριστη. Επίσης, ξεχωριστή αναφορά θα πρέπει να γίνει και στην ποιότητα υλικών και συναρμογής, η οποία είναι εμφανώς ανώτερη σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Τα πλαστικά του έχουν πολύ καλύτερη υφή και μοιάζουν πιο στιβαρά, οι επενδύσεις των καθισμάτων και τα υφάσματα που χρησιμοποιούνται ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις και οι διακόπτες τόσο στο τιμόνι όσο και στην κεντρική κονσόλα έχουν καλύτερη αίσθηση στο πάτημά τους. Οι βελτιώσεις σε αυτόν τον τομέα είναι καθοριστικές για την καλύτερη συμβίωση με ένα μικρό αυτοκίνητο, μέσα στο οποίο οι οδηγοί περνάνε πολύ από τον χρόνο τους, στην κίνηση της πόλης.
Αξίζει ή δεν αξίζει, λοιπόν, το βενζινοκίνητο ή LPG Renault Clio τα χρήματά του; Εσείς τι λέτε;
Σχολιάστε |