autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Εξετάζουμε το ηλεκτρικό Citroen e-C3 των 21.930 ευρώ

Citroen C3 Electric, Τιμή 04/09/2025: 21 930€

Εξετάζουμε το ηλεκτρικό Citroen e-C3 των 21.930 ευρώ

4/9/2025

Με 7 ευρώ (1 φόρτιση στο σπίτι) κάνεις 350 χλμ στην πόλη.
Με ταχυφορτιστή η μπαταρία γεμίζει 10- 80% σε 26 λεπτά.
Πίσω έχει «αέρα» 13,7 εκ. για τα γόνατα και θα χωρέσουν απροβλημάτιστα ψηλοί 1,89 μ.
Είναι σβέλτο στην προσπέραση (60-100 χλμ./ώρα σε 5,8 δλ.) και έχει καλά φρένα (100-0 χλμ/ώρα 37,4 μ.).

autoagora Team

Στην ενότητα άρθρων «Αξίζουν ή δεν αξίζουν τα λεφτά τους», μελετάμε μοντέλα που βρίσκονται στην επικαιρότητα (μοντέλα σε προσφορά, νέες αφίξεις ή bestseller) και βλέπουμε αν τελικά συμφέρουν για τα χρήματα που προσφέρονται ή όχι. Αποκαλύπτουμε ποια μοντέλα έχουν δυνατά σημεία που ενισχύουν την τιμή τους ή έχουν αδύναμα σημεία τα οποία πιθανώς να μην τα κάνουν συμφέρουσες περιπτώσεις.

Αυτή τη φορά στην… ιερά εξέταση του autoagora.gr βάζουμε το ηλεκτρικό Citroen e-C3, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι το φθηνότερο ευρωπαϊκό μικρό ηλεκτρικό: Μαζί με τρέχουσα προσφορά και κρατική επιδότηση, η βασική έκδοση YOU! κοστίζει 21.930 ευρώ και είναι αυτή που ελέγχουμε.

Χαμηλή λοιπόν η τιμή, αλλά από τη βασική έκδοση λείπουν στοιχεία όπως οθόνη αφής (με ειδική εφαρμογή βάζεις το κινητή σου να παίξει το ρόλο της), πίσω ηλεκτρικά παράθυρα και ζάντες αλουμινίου, ενώ δεν υπάρχει σύστημα παραμετροποίησης της απόδοσης του κινητήρα (λειτουργία Eco για παράδειγμα). Από την άλλη όμως η στάνταρ υποδοχή φόρτισης είναι στα 7,4 kW και ταχυφόρτισης στα 100 kW, ενώ ταυτόχρονα το Citroen e-C3 διαθέτει όλα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας ΑDAS, που είναι και το σημαντικό.

Το look του e-C3 δε διαφέρει ουσιαστικά σε τίποτα από το βενζινοκίνητο (υπάρχει βέβαια «κλειστή» μπροστινή μάσκα χωρίς γρίλιες), που στην τρέχουσα γενιά χαρακτηρίζεται από τη boxy σχεδίαση και την απόσταση των 163 χλστ. από το έδαφος (197 χλστ. στο βενζινοκίνητο). Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι που προσέδωσαν μια πιο crossover/SUV προσέγγιση στα νέα Citroen C3/ e-C3 σε σχέση με την «supermini» στόχευση των προηγούμενων γενεών.

Από τις μετρήσεις μας προκύπτει πως το ηλεκτρικό Citroen C3 μέσα στην πόλη καίει περί τις 12,5 kWh/100 χλμ. Υπολογίζοντας τιμή kWh στα 0,16 ευρώ για μια πλήρη φόρτιση στο σπίτι, απαιτούνται 7 ευρώ. Με την ωφέλιμη χωρητικότητα της (μικρής) μπαταρίας στις 43,8 kWh και την προαναφερθείσα αστική κατανάλωση η αυτονομία του e-C3 είναι 350 χλμ. Το θέλετε αλλιώς; Με 20 ευρώ ρεύματος κάνεις 1.000 χλμ. μέσα στην πόλη, στην κίνηση μέσα στην οποία στοχεύει το μικρό γαλλικό ηλεκτρικό. 

Μια σχετικά μικρή σε χωρητικότητα μπαταρία μπορεί να είναι μην είναι ιδανική τα ταξίδια, έχει όμως χαμηλό κόστος, είναι ελαφριά και… γεμίζει γρήγορα.  Αναμφίβολα ένα από τα θετικά του e-C3 είναι η υποδοχή ταχυφόρτισης DC στα 100 kW και έτσι σε ταχυφορτιστή για τη φόρτιση 10-80% χρειάζεται λιγότερη από μισή ώρα (26 λεπτά για την ακρίβεια), οπότε οι στάσεις στο ταξίδι είναι μικρές. Από την άλλη, η στάνταρ υποδοχή φόρτισης AC είναι στα 7,4 kW (με 496 ευρώ επιλέγεις 11 kW). Έτσι η πλήρης φόρτιση σε wallbox  7,4 kW διαρκεί κάτι λιγότερο από 8 ώρες, ενώ με την 11άρα υποδοχή σε αντίστοιχο wallbox γύρω στις 5 ώρες.

Η καμπίνα του Citroen e-C3 φιλοξενεί με ευκολία ακόμα και 4 μεγαλόσωμους επιβάτες. Οι μετρήσεις μας έδειξαν 7 εκ. «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω και 13,7 εκ. για τα γόνατά τους, το οποίο στην πράξη μεταφράζεται σε εύκολο βόλεμα ακόμα και επιβατών με 1,89 μ. ύψος. Πάντως, θα θέλαμε μεγαλύτερο άνοιγμα στις πόρτες – ειδικά πίσω. Υπάρχουν αρκετές μικροθήκες που τονίζουν την πρακτικότητα, όπως και τα 328 λίτρα του πορτμπαγκάζ με το εκμεταλλεύσιμο και χωρίς εσοχές σχήμα. Πάντως έχει υψηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ δεν υπάρχει διπλό πάτωμα για να αποθηκεύεις από κάτω τα καλώδια και τον οικιακό φορητό φορτιστή.

Το e-C3 χρησιμοποιεί ένα ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων και 120 Nm ροπής, που ρίχνει βάρος στην προοδευτικότητα και τη γραμμική απόδοση παρά στις δυναμικές επιδόσεις. Αυτές πάντως και σύμφωνα με τις μετρήσεις μας είναι επαρκείς με δεδομένο τον αστικό προσανατολισμό του e-C3 (0-100 σε 10,9 δλ.), ενώ το προσπέρασμα που έχει περισσότερη σημασία γίνεται σβέλτα ( 30-80 σε 5,2 δλ., 60-100 σε 5,8 δλ. και 80-120 σε 8,3 δλ.). Ο αστικός προσανατολισμός του μοντέλου γίνεται εμφανής και από την τελική ταχύτητα των 135 χλμ./ώρα.

Από την άλλη, παρά το σφιχτότερο setup λόγω βάρους, το e-C3 αξιοποιεί στο έπακρο το συνδυασμό των καθισμάτων-πολυθρόνων Advanced Comfort και της ανάρτησης με τα Progressive Hydraulic Cushions (μιλάμε ουσιαστικά για υδραυλικά «στοπ» που λειτουργούν σαν μαξιλάρια).Έτσι το μικρό γαλλικό ηλεκτρικό έχει σφιχτή, αλλά ποιοτικότατη κύλιση, που σε συνδυασμό με την απουσία θορύβου από τον κινητήρα δίνει την αίσθηση ακριβότερου αυτοκινήτου. Η ευκολία οδήγησης (θα θέλαμε εκκίνηση χωρίς κλειδί) και η ευχρηστία, ειδικά μέσα στην κίνηση είναι στα πρωτεύοντα πλεονεκτήματα του ηλεκτρικού C3.

Το χαμηλότερο κέντρο βάρους και η σφιχτή ανάρτηση δεν έχουν κάνει σπορτίφ την οδήγηση, έχουν συμβάλει όμως στην διατήρηση της αποτελεσματικότητας. Μάλιστα με backup το πλήρες ηλεκτρονικό οπλοστάσιο και τα αποτελεσματικά φρένα (με δισκόφρενα και στους πίσω τροχούς) διατηρείς με ευκολία υψηλή μέση ταχύτητα σε μια διαδρομή εκτός των τειχών.

Για εμάς, λοιπόν, το νέο Citroen e-C3 αξίζει τα χρήματά του, ειδικά αν μιλάμε για αστική χρήση. Eσύ τι λες;

FORD
MERCEDES