
Ford Puma Gen-E, Τιμή 16/09/2025: 26 906€
Ford Puma Gen-E: Θέτει τον πήχη ανάμεσα στα ηλεκτρικά μικρά SUV
Έχει την μικρότερη μέση κατανάλωση ρεύματος (14,3 kW/100 χλμ.) και φορτίζει σε 23 λεπτά (10-80%).
Χωρίς αντίπαλο σε αποθηκευτικούς χώρους και πρακτικότητα, προσφέρει συνολικά 566 λτ. για αποσκευές.
Έχει καλές επιδόσεις και διατηρεί τον σπορτίφ χαρακτήρα του με στήσιμο από Puma ST.
Τεχνολογικά προηγμένο, με τεράστια οθόνη 12" και πολλαπλά συστήματα ασφάλεια.
autoagora Team
Έχει την μικρότερη μέση κατανάλωση ρεύματος (14,3 kW/100 χλμ.) και φορτίζει σε 23 λεπτά (10-80%)
Η Ford πήρε το επιτυχημένο μικρό SUV της, το Puma, και το έφερε στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Πρόσφατα οδηγήσαμε και δοκιμάσαμε εκτενώς το νέο Puma Gen-E και σε αυτό το άρθρο σας μεταφέρουμε γιατί θεωρούμε ότι θέτει τον πήχη ψηλά. Μπορεί η μετάβαση στο ρεύμα να γίνει χωρίς συμβιβασμούς σε όσα η αγορά αγάπησε στο βενζινοκίνητο Puma;
Αρχικά, το νέο Ford Puma Gen-E αποδεικνύεται το οικονομικότερο ηλεκτρικό μικρό SUV της αγοράς και γενικότερα ένα από τα πιο οικονομικά ηλεκτρικά που έχουμε οδηγήσει. Στη δοκιμή μας κατέγραψε μέση κατανάλωση 14,3 kWh/100 χλμ., νούμερο που του χαρίζει πραγματική αυτονομία 310 χλμ. Στην πόλη, η κατανάλωση πέφτει μόλις στις 11 kWh/100 χλμ., εξασφαλίζοντας έως 400 χλμ. αυτονομίας. Για ταξίδι, με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα, η κατανάλωση φτάνει τις 19 kWh/100 χλμ.
Όσον αφορά τη φόρτιση, το Puma Gen-E υποστηρίζει ταχυφόρτιση DC έως 100 kW, ανεβάζοντας την μπαταρία από 10% σε 80% σε μόλις 23 λεπτά, άλλο ένα ρεκόρ για την κατηγορία του. Στην καθημερινότητα, η φόρτιση σε wallbox 11 kW (AC) διαρκεί 4 ώρες και 45 λεπτά.
Χωρίς αντίπαλο σε αποθηκευτικούς χώρους και πρακτικότητα, προσφέρει συνολικά 566 λτ. για αποσκευές
Η πρακτικότητα είναι ίσως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Gen-E. Προσφέρει με διαφορά τους περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους στην κατηγορία. Το πορτμπαγκάζ του φτάνει τα 523 λίτρα, ενώ υπάρχει και επιπλέον αποθηκευτικός χώρος 43 λτ. κάτω από το εμπρός καπό (frunk), με το σύνολο να φτάνει τα 566 λτ. Παράλληλα, το «GigaBox», ένας πλενόμενος χώρος στο κάτω μέρος του πορτμπαγκάζ, προσθέτει ευελιξία για καθημερινή χρήση. Στο εσωτερικό, μικρότεροι πρακτικοί αποθηκευτικοί χώροι ενισχύουν περαιτέρω την εργονομία και άνεση, με χαρακτηριστικότερο τον πλήρως αξιοποιήσιμο χώρο κάτω από την κεντρική κονσόλα.
Έχει καλές επιδόσεις και διατηρεί τον σπορτίφ χαρακτήρα του με στήσιμο από Puma ST
Κάτω από το καπό, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 168 ίππους και 290 Nm ροπής, προσφέροντας σβέλτες επιδόσεις για ένα μικρό SUV. To 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,3 δλ., ενώ το 80-120 χλμ./ώρα σε 6,9 δλ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Παρά το αυξημένο βάρος λόγω της μπαταρίας, το Puma Gen-E δεν έχει χάσει τον σπορτίφ χαρακτήρα του. Το στήσιμο παραπέμπει απευθείας στο Puma ST, με καλή αίσθηση ισορροπίας και ζωντανή οδική συμπεριφορά, κάνοντάς το διασκεδαστικό σε πιο απαιτητική οδήγηση. Παράλληλα, ο τεχνητός ήχος από κινητήρα που προέρχεται από τα ηχεία ενισχύει την οδηγική εμπειρία και είναι κάτι που δεν συναντάται στον ανταγωνισμό.
Τεχνολογικά προηγμένο, με τεράστια οθόνη 12” και πολλαπλά συστήματα ασφάλεια
Ταυτόχρονα, το εσωτερικό παραμένει μοντέρνο, με την μεγάλη κεντρική οθόνη 12” και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,8” να κυριαρχούν στο ταμπλό. Το νέο σύστημα SYNC 4 υποστηρίζει ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, ενώ χάρη στο ενσωματωμένο modem 5G δέχεται over-the-air ενημερώσεις. Στο βασικό εξοπλισμό βρίσκονται επίσης full LED φώτα, αυτόματος κλιματισμός, αισθητήρες στάθμευσης και κάμερα οπισθοπορείας. Η τεχνολογική «φαρέτρα» συμπληρώνεται με πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης, όπως Pre-Collision Assist, Lane Keeping Aid, cruise control, ανίχνευση κόπωσης οδηγού και αναγνώριση οδικών σημάτων. Παράλληλα, η λειτουργία one-pedal drive διευκολύνει σημαντικά την καθημερινή οδήγηση.
Συμπερασματικά, με το Puma Gen-E η Ford δείχνει και πάλι ότι ξέρει να παίζει το παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης καλά. Δεν είναι μόνο οικονομικό και πρακτικό, αλλά είναι και ευχάριστο οδηγικά, με σπορτίφ χαρακτήρα που το κάνει να ξεχωρίζει σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό. Αν ψάχνεις ένα μικρό ηλεκτρικό SUV που να τα κάνει όλα σωστά, τότε αυτό είναι το μέτρο σύγκρισης.