autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Η VHPK είναι μία αδυνατισμένη Lotus Elise S1 με κεντρικό κάθισμα!
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η VHPK είναι μία αδυνατισμένη Lotus Elise S1 με κεντρικό κάθισμα!

15/9/2025

Έχασε 300 κιλά και ζυγίζει πλέον 600
Ανθρακονήματα μέσα και έξω
Με 254 ίππους από το βελτιωμένο εργοστασιακό μοτέρ 1,8 λίτρων
Μόνο 35 θα κατασκευαστούν

autoagora Team

Έχασε 300 κιλά και ζυγίζει πλέον 600

Η Analogue Automotive έφερε στο φως μία νέα, εντυπωσιακά ελαφρύτερη εκδοχή της πρώτης Lotus Elise, αποδεικνύοντας πως ακόμη και ένα αυτοκίνητο που θεωρούνταν ήδη «πανάλαφρο» μπορεί να πάει ένα βήμα παραπέρα. Η αρχική Elise, που παρουσιάστηκε πριν από τρεις δεκαετίες, είχε βάρος 907 κιλά· ωστόσο, οι μηχανικοί της βρετανικής φίρμας κατάφεραν με εκτεταμένες βελτιώσεις να «ξυρίσουν» περίπου 300 κιλά, φτάνοντας στα μόλις 600 κιλά.

Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία δεν παρουσίασε απλώς μια βελτιωμένη Elise, αλλά ουσιαστικά ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, με το 1/3 του βάρους της πρώτης γενιάς να έχει εξαλειφθεί.

Ανθρακονήματα μέσα και έξω

Η ειδική έκδοση της Lotus S1 Elise από την Analogue Automotive ονομάστηκε VHPK και ξεχωρίζει για την ακραία μείωση βάρους της. Το μυστικό πίσω από αυτήν την «αυστηρή δίαιτα» είναι το νέο αμάξωμα από ανθρακονήματα, με τις ίνες άνθρακα να επεκτείνονται και σε άλλα βασικά στοιχεία όπως η καμπίνα, οι τροχοί αλλά και τα φρένα.

Ωστόσο, η αναζήτηση της μέγιστης ελαφρότητας δεν σταματά εκεί: η δεύτερη μεγάλη αλλαγή αφορά τη διάταξη των καθισμάτων. Η Elise VHPK διαθέτει πλέον κεντρική θέση οδήγησης, κάτι που όχι μόνο μειώνει περαιτέρω το συνολικό βάρος, αλλά συμβάλλει και σε ιδανική ισορροπία και κατανομή μάζας. Έτσι, το αυτοκίνητο αποκτά ακόμα πιο «καθαρή» οδηγική αίσθηση, θυμίζοντας σε μεγάλο βαθμό εμπειρίες πίστας.

Με 254 ίππους από το βελτιωμένο εργοστασιακό μοτέρ 1,8 λίτρων

Η Analogue Automotive VHPK παραμένει πιστή στο DNA της πρώτης Lotus Elise S1, καθώς διατηρεί τον Rover K-Series 1.8 λίτρων κινητήρα – το ίδιο μοτέρ που χρησιμοποιούσε και η αυθεντική Elise. Η μεγάλη διαφορά, όμως, είναι ότι στη νέα εκδοχή ο κινητήρας έχει δεχθεί εκτεταμένες αναβαθμίσεις, με αποτέλεσμα η ισχύς του να εκτοξευθεί από τους 120 ίππους στους 254 ίππους.

Μόνο 35 θα κατασκευαστούν

Η Analogue Automotive έκανε ξεκάθαρο ότι η VHPK θα παραμείνει ένα άκρως συλλεκτικό project, καθώς η παραγωγή θα περιοριστεί σε μόλις 35 αυτοκίνητα. Οι παραγγελίες θα ανοίξουν μέσα στο 2025, δίνοντας την ευκαιρία σε ελάχιστους τυχερούς να αποκτήσουν το υπερελαφρύ, αναγεννημένο «πνευματικό τέκνο» της πρώτης Lotus Elise.

Όσο για την τιμή, αυτή παραμένει προς το παρόν μυστική. Με δεδομένη όμως την αποκλειστικότητα, τη χρήση εκτεταμένων ανθρακονημάτων και την κορυφαία αναλογία κιλών ανά ίππο, όλα δείχνουν ότι το κόστος θα κινηθεί σε επίπεδα πολύ υψηλότερα από εκείνα μιας κλασικής Elise, τοποθετώντας την VHPK στην κατηγορία των συλλεκτικών supercars.

CITROEN
PEUGEOT