.jpg)
Hyundai Ioniq 5 XRT: Ηλεκτροκίνηση με περιπετειώδες πνεύμα
Η νέα σκληροτράχηλη έκδοση του Ioniq 5 ξεχωρίζει από τη μάζα: μπορεί να περιπλανηθεί εκτός δρόμου.
Διαθέσιμη αποκλειστικά στις ΗΠΑ από 55.500 δολάρια.
Κατά 2 εκ. ψηλότερο, με αναβαθμισμένη λογική τετρακίνησης και off-road στοιχεία μέσα-έξω.
Περιορισμένες αλλαγές, αλλά εντυπωσιακή διαφορά στις ικανότητες.
autoagora Team
Η νέα σκληροτράχηλη έκδοση του Ioniq 5 ξεχωρίζει από τη μάζα: μπορεί να περιπλανηθεί εκτός δρόμου
Μικρές πέτρες χτυπούν στους θόλους σαν τα τελευταία κέρματα σε κουμπαρά, ο δρόμος γίνεται ανώμαλος και η ουρά του αυτοκινήτου χορεύει καθώς η σκόνη απλώνεται πίσω του σαν σύννεφο. Το Hyundai Ioniq 5 XRT δεν είναι φτιαγμένο για να λάμπει στα φανάρια της πόλης. Είναι ένα ηλεκτρικό που χαίρεται να λερώνεται. Κι αυτό ακριβώς είναι που το κάνει να διαφέρει ανάμεσα στις υπόλοιπες προτάσεις της αγοράς.
Με ένα πλατύ χαμόγελο στο πρόσωπο, ο οδηγός μπορεί να περιπλανηθεί σε χωμάτινους δρόμους της Καλιφόρνια στην Αμερική, να χαθεί στα εθνικά πάρκα ή να διασχίσει τις πεδιάδες όπου κάποτε περνούσαν τα καραβάνια των εποίκων. Η Hyundai πήρε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο και του έδωσε νέα αποστολή: να εξερευνήσει.
Διαθέσιμη αποκλειστικά στις ΗΠΑ από 55.500 δολάρια
Η Audi και η Volvo το έκαναν με τα Allroad και CrossCountry στα ΄90s. Η Hyundai είναι η πρώτη που μεταφέρει αυτή τη φιλοσοφία στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Έτσι, μετά την εκρηκτική Ioniq 5 N, έρχεται τώρα η Ioniq 5 XRT, μια πιο «τραχιά» και περιπετειώδης εκδοχή του ίδιου μοντέλου — διαθέσιμη στις ΗΠΑ με τιμές που ξεκινούν από τα 55.500 δολάρια.
Όχι, δεν μιλάμε για σκληροτράχηλο εκτός δρόμου όχημα όπως η ηλεκτρική G-Class, η Rivian R1T ή το Hummer EV. Το XRT δεν έχει τέτοιες υπερβολές. Είναι, όπως τότε τα Audi Allroad και Volvo CrossCountry, ένα αυτοκίνητο που μπορεί να ξεφύγει από την άσφαλτο χωρίς να θυσιάσει την άνεση και την ευκολία της καθημερινής οδήγησης.
Κατά 2 εκ. ψηλότερο, με αναβαθμισμένη λογική τετρακίνησης και off-road στοιχεία μέσα-έξω
Για να αποκτήσει αυτή τη νέα προσωπικότητα, η Hyundai ανύψωσε την απόσταση από το έδαφος κατά περίπου 2 εκατοστά, αναβάθμισε τη λογική της τετρακίνησης με προγράμματα για χιόνι, λάσπη και άμμο, και αντικατέστησε τα βαμμένα πλαστικά μέρη με μαύρα προστατευτικά πάνελ με ανάγλυφη υφή τύπου «pixel camouflage».
Οι 18άρες μαύρες ζάντες φορούν ελαστικά παντός εδάφους, ενώ το εσωτερικό διαθέτει ανθεκτικά πατάκια και καλύμματα καθισμάτων που πλένονται εύκολα – όλα φτιαγμένα για να αντέχουν τις περιπέτειες.
Με μπαταρία 84 kWh και αυτονομία έως 416 χλμ., το Ioniq 5 XRT επιτρέπει στον οδηγό να φτάσει σε μακρινούς προορισμούς, ενώ με το σύστημα Vehicle-to-Load (V2L) μπορεί να παρέχει ρεύμα στο κάμπινγκ ή στον εξοπλισμό του ταξιδιώτη. Και όλα αυτά με τη γνωστή τεχνολογία φόρτισης 800V του Ioniq 5, που επιτρέπει ταχύτατη αναπλήρωση ενέργειας.
Περιορισμένες αλλαγές, αλλά εντυπωσιακή διαφορά στις ικανότητες
Όσο συναρπαστικό κι αν είναι το XRT, αφήνεται περιθώριο για κάτι επικό. Αν είχε βασιστεί στο Ioniq 5 N με τους 651 ίππους, το Drift Mode και τη συμπεριφορά διπλού συμπλέκτη, θα είχαμε ίσως ένα ηλεκτρικό αντίπαλο για τα 911 Dakar και Lamborghini Huracán Sterrato.
Όμως αυτό θα εκτόξευε και την τιμή. Αντίθετα, η XRT κοστίζει μόλις 2.500 δολάρια περισσότερο από την απλή τετρακίνητη έκδοση — ποσό που πολλοί φίλοι της υπαίθρου δαπανούν εύκολα σε εξοπλισμό outdoor.
Παρά τις περιορισμένες αλλαγές, το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό: σπάνια ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο οδηγείται με τόση άνεση σε χωμάτινα, δασικά και ορεινά μονοπάτια. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν νέα για αντίστοιχη ευρωπαϊκή έκδοση για τέτοιου είδους περιπέτειες — κι έτσι, η XRT δύσκολα θα φτάσει στα μέρη μας. Κρίμα, γιατί λίγα ηλεκτρικά καταφέρνουν να συνδυάσουν τόσο πειστικά την περιπέτεια με την τεχνολογία.
