
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το ήπια υβριδικό αυτόματο Ηyundai Kona.
Hyundai Kona 1.6Τ 7DCT MY25, Τιμή 04/06/2025: 27 990€
Ηyundai Kona 1.6T 7DCT 138 PS: Φουτουριστικό, ευρύχωρο και προσιτό
Δυναμική σχεδίαση με φουτουριστική ταυτότητα και έντονο παρουσιαστικό SUV.
Ζωηρός 1.6 T-GDI με 0–100 σε 9,4 δλ. και κατανάλωση 8,5 λτ./100 χλμ. σε μεικτό κύκλο.
Ευάερο και τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό με κορυφαία εργονομία και 466 λτ. πορτμπαγκάζ.
Πλήρης ο εξοπλισμός ασφάλειας και άνεσης, ακόμα από την βασική έκδοση Premium.
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το ήπια υβριδικό Ηyundai Kona 1.6T 7DCT 138 PS.
Το Hyundai Kona αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή οικογενειακά SUV της αγοράς, συνδυάζοντας φουτουριστικό σχεδιασμό, σύγχρονη τεχνολογία και δυναμικές επιδόσεις σε μία μεγάλη ποικιλία εκδόσεων. Από την πρώτη του εμφάνιση στην αγορά, το Kona κατάφερε να ξεχωρίσει χάρη στη φρέσκια και «ασυνήθιστη» αισθητική του, την πρακτικότητά του και τις πολλαπλές επιλογές κινητήρων στην γκάμα του, από οικονομικούς βενζινοκινητήρες μέχρι πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις. Η φιλοσοφία της Hyundai, που δίνει έμφαση στην ποιότητα, την ασφάλεια και την καινοτομία, αποτυπώνεται ξεκάθαρα σε κάθε γενιά του μοντέλου.
Με το πέρασμα των χρόνων, το Kona εξελίχθηκε, ενσωματώνοντας νέες τεχνολογίες και αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των σύγχρονων οδηγών. Η τελευταία γενιά του Hyundai Kona, που κυκλοφόρησε το 2025, αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη εκδοχή του μέχρι σήμερα. Το πρώτο χαρακτηριστικό που θα πρέπει να σχολιαστεί είναι πως διαθέτει μία επιλογή για όλους αφού διατίθεται ως βενζινοκίνητο, ήπια υβριδικό, πλήρως υβριδικό και αμιγώς ηλεκτρικό. Ο τιμοκατάλογος του, λοιπόν, έχει μεγάλο εύρος και απευθύνεται σε όλους. Βάση του αποτελεί το αμιγώς βενζινοκίνητο Kona, το οποίο βρέθηκε στα χέρια μας για δοκιμή ως αυτόματο.
Η σχεδίαση του νέου Kona αποπνέει δυναμισμό και μοντέρνα αισθητική, με έμφαση στην αεροδυναμική και τη φουτουριστική ταυτότητα του μοντέλου. Το εμπρός μέρος κυριαρχείται από μια ενιαία φωτεινή LED λωρίδα (Seamless Horizon Lamp), που προσδίδει μια τεχνολογικά προηγμένη όψη, ενώ οι λεπτοί προβολείς έχουν τοποθετηθεί χαμηλότερα, ενισχύοντας την επιθετική του εμφάνιση. Οι έντονες ακμές στο καπό και τα πλαϊνά του αμαξώματος δημιουργούν έναν τολμηρό χαρακτήρα, ενώ οι μυώδεις θόλοι των τροχών δίνουν έμφαση στην SUV υπόστασή του. Στο πίσω μέρος, η αντίστοιχη φωτεινή λωρίδα και οι κάθετοι προβολείς, τοποθετημένοι χαμηλά, ολοκληρώνουν ένα ενιαίο και μοντέρνο σχεδιαστικό σύνολο. Το Kona διαθέτει επίσης νέα χρώματα και ζάντες αλουμινίου έως 19 ιντσών, προσφέροντας περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης. Η συνολική του εικόνα είναι πιο ώριμη, στιβαρή και έτοιμη να ξεχωρίσει στην αστική και υπεραστική καθημερινότητα.
Το εσωτερικό του έχει αντίστοιχη φιλοσοφία, εστιάζοντας στο να προσφέρει μια αίσθηση ευρυχωρίας, κομψότητας και σύγχρονης σχεδίασης, με καθαρές γραμμές και μίνιμαλ αισθητική. Σημασία έχει δοθεί και στην άνεση και εργονομία, με έμφαση στη λειτουργικότητα και την ευκολία πρόσβασης σε κάθε επιφάνεια ή χειριστήριο. Το ταμπλό είναι οριζόντιας διάταξης, κάτι που ενισχύει την αίσθηση πλάτους, ενώ οι λεπτομέρειες σε υφές και υλικά αναβαθμίζουν την ποιότητα και τη συνολική εμπειρία των επιβατών. Οι πίσω θέσεις είναι πλέον πιο ευρύχωρες, έχοντας κι αυτές βελτιωμένη εργονομία, κάτι που καθιστά το Kona πιο φιλόξενο για οικογένειες σε μεγαλύτερες διαδρομές.
Κάτω από το καπό του βενζινοκίνητου Kona βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος 1.6 T-GDI των 138 ίππων. Γενικότερα, είναι ζωηρός και αποδίδει ροπή 250 Nm στις 1.600–3.500 σ.α.λ., χαρίζοντας του ικανοποιητική επιτάχυνση για ένα αμιγώς βενζινοκίνητο μοντέλο, εκεί που συμβάλλει σημαντικά το αυτόματο κιβώτιο DCT των 7 ταχυτήτων με «σφιχτές» σχέσεις. Η κατανάλωσή βρίσκεται εκεί που θα ανέμενε κανείς από έναν απλό βενζινοκινητήρα. Σε αυτό το πλαίσιο, καίει σε φυσιολογικά επίπεδα, όμως αρκετά παραπάνω από τα ήπια και πλήρως υβριδικά μοντέλα που αποτελούν την πλειονότητα της κατηγορίας.
Ας δούμε τον επόμενο πίνακα που συνοψίζει τους κύριους τομείς αξιολόγησης, αλλά και αναφέρει την συνολική βαθμολογία που κατάφερε να συγκεντρώσει το Ηyundai Kona 1.6T 7DCT 138 PS.
Μάρκα/Μοντέλο | Hyundai Kona | Καλύτερα | Χειρότερα | ||
---|---|---|---|---|---|
Έκδοση μοντέλου | Hyundai Kona 1.6T 7DCT MY25 138 PS | ||||
Βαθμολογία | 87% | ||||
Κατηγορία μοντέλου | Μικρομεσαία SUV Βενζίνη | ||||
Ποια χρονιά βγήκε/άλλαξε το μοντέλοModel Year
|
2024 | ||||
Τι τεχνολογίας είναι ο κινητήραςΕίδος Κινητήρα
|
Βενζίνη | ||||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.)
|
1598 | ||||
Η ισχύς του κινητήρα, τα άλογά τουΙπποδύναμη (PS)
|
138 | ||||
Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιοΚιβώτιο
|
Automatic | ||||
Πόσες ταχύτητες έχειΑριθμός σχέσεων
|
7 | ||||
Ποιοι τροχοί κινούν το αμάξωμαΚίνηση
|
ΕΜΠΡΟΣ | ||||
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)
|
8,5 | 8,5 | HYUNDAI KONA 1.6Τ 7DCT MY25 138ps | 13 | CUPRA FORMENTOR 2.0 TSI VZ DSG 4DRIVE 333ps |
Πόσα χιλιόμετρα διανύεις με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ - Με βαση τις μετρήσεις μαςΑυτονομία σε ταξίδι (χλμ.)
|
723 | 931 | FORD KUGA 1.5 EcoBoost 186 AUTO 186ps | 625 | KGM KORANDO 1.5T AUTO 4WD 163ps |
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματος (για επιβάτη με 1,75 ύψος και 75 κιλά)Χώροι για γόνατα πίσω επιβατών (εκατοστά)
|
18,5 | 22 | MG HS 1.5T DCT 162ps | 16 | SKODA KAROQ 1.5 TSI DSG7 150ps |
Χρειάζονται 45 εκατ. Για κάθε ενήλικο και 35 για κάθε παιδίΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
|
1,4 | 1,42 | MG HS 1.5T DCT 162ps | 1,34 | CUPRA FORMENTOR 2.0 TSI VZ DSG 4DRIVE 333ps |
Εργοστασιακή χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 466 | 602 | CUPRA TERRAMAR 2.0 TSI VZ DSG 4DRIVE 265ps | 412 | JAECOO 7 1.6 TGDI 7DCT AWD 147ps |
Πόσα δλ. χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάσηΕπιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δλ.)
|
9,4 | 4,9 | CUPRA FORMENTOR 2.0 TSI VZ DSG 4DRIVE 333ps | 12,4 | KGM KORANDO 1.5T AUTO 4WD 163ps |
Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτουΤελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
|
194 | 250 | CUPRA FORMENTOR 2.0 TSI VZ DSG 4DRIVE 333ps | 180 | JAECOO 7 1.6 TGDI 7DCT AWD 147ps |
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 36,6 | 34,6 | CUPRA TERRAMAR 2.0 TSI VZ DSG 4DRIVE 265ps | ||
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση (χρόνια)
|
5 | 8 | FORD KUGA 1.5 EcoBoost 186 AUTO 186ps | ||
Τιμή καταλόγου αντιπροσωπείαςΤιμή
|
Το Hyundai Kona με τον «απλό» βενζινοκινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο καταφέρνει να σημειώσει βαθμολογία 89%. Οι επιδόσεις του είναι ικανοποιητικές για ένα βενζινοκίνητο μοντέλο με το 0-100 να έρχεται σε 9,4 δλ. και η κατανάλωσή του κρίνεται φυσιολογική. Σε μεικτό κύκλο οδήγησης κατά την διάρκεια των δοκιμών μας η μέση υπολογίστηκε στα 8,5 λτ./100 χλμ. Αναφορά πρέπει να γίνει και στα φρένα του, που καταφέρνουν να ακινητοποιήσουν με ασφάλεια το κορεάτικο SUV από τα 100 χλμ./ώρα σε 36,6 μ.
Όσον αφορά την άνεση στο εσωτερικό, οι μετρήσεις φανερώνουν πως πρόκειται για ένα ευρύχωρο οικογενειακό αυτοκίνητο, αφού πλέον υπάρχουν 18,5 εκ. ελεύθερου χώρου μπροστά από τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ επίσης έχει φαρδύ πίσω κάθισμα (1,4 μ.). Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών του μοντέλου, έχοντας συνολική χωρητικότητα 466 λτ.
Ας δούμε στις σελίδες που ακολουθούν τα αναλυτικά αποτελέσματα των μετρήσεων μας όσον αφορά τις επιδόσεις, τους χώρους, αλλά και την πραγματική κατανάλωση του Ηyundai Kona 1.6T 7DCT 138 PS.
.jpg)
Στο πίσω μέρος διακρίνονται η φωτεινή οριζόντια λωρίδα και οι κάθετοι προβολείς, τοποθετημένοι χαμηλά.
Σελ. 2 | Hyundai Kona. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις. |
Σελ. 3 | Hyundai Kona. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. |