Στην πίστα το κορεάτικο μοντέλο αισθάνεται σαν στο σπίτι του. Αυτό μόνο ως έκπληξη δεν λογίζεται, καθώς τα μοντέλα Ν δοκιμάζονται στην πίστα του Nürburgring, πριν κυλίσουν στους δρόμους, εξ΄ ου και το Ν.

ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ: Hyundai i30 Fastback N Performance

Διαβάστηκε από 1775 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/3/2019

Kαρδιοκατακτητής!!! Tο i30 N, ήρθε για να κοντράρει στα ίσια μοντέλα όπως το Seat Leon Cupra, το Golf GTI και το Honda Civic Type R. Θα τα καταφέρει?

 
   
Τι μας άρεσε και τι όχι:
Καλές επιδόσεις και σπορ χαρακτηριστικά. Το σκληρό αμάξωμα ενδέχεται να κουράσει στις καθημερινές μετακινήσεις. Αισθητά περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω. 

Τα σχέδια της Hyundai σε σχέση με το Ν
Ακόμη και αν η κορεάτικη εταιρεία δεν αποκαλύπτει τα μελλοντικά της σχέδια σε ό,τι αφορά στα μοντέλα Ν, ψιθυρίζεται ευρέως ότι έχει στα σκαριά μια μελλοντική έκδοση Ν για το μικρότερο μοντέλο της δηλ. το i20, το οποίο θα διατίθεται με κινητήρες 150 έως 120 ίππους και σε άκρως δελεαστική τιμή, ούτως ώστε να αντιπαρατεθεί με το Polo GTI. Σχέδια για έκδοση station wagon i30 Ν δεν υφίστανται.



Σχεδίαση-εσωτερικό
Η έκδοση Fastback είναι κατά 3 εκατοστά χαμηλότερη και κατά 11 εκατοστά μακρύτερη σε σχέση με το hot hatch, το οποίο παρουσιάστηκε πριν από ένα χρόνο. Οπτικά η έκδοση Fastback διαφέρει ως προς την κλίση της οροφής χάριν της κουπέ αισθητικής, ενώ στο μπροστινό τμήμα απαντάμε και εδώ την εξάγωνη χρωμιωμένη κυψελοειδή μάσκα, τους μεγάλους αεραγωγούς, το λογότυπο Ν σε περίοπτη θέση, για να μην ξεχνιόμαστε κιόλας και την μεγάλη κόκκινη ρίγα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, την οποία συναντάμε και στο αντίστοιχο πίσω μέρος. Το εσωτερικό είναι καλαίσθητο, εργονομικό και προπάντων οδηγοκεντρικό. Ο οδηγός θα βρει γρήγορα την επιθυμητή θέση οδήγησης στα καλαίσθητα και με καλή πλευρική στήριξη καθίσματα, έχοντας όλα τα χειριστήρια σε κοντινή σε αυτόν απόσταση. 



Οδηγώντας
Το i30 N έχει ένα δικό του ξεχωριστό τρόπο να καλομαθαίνει τον οδηγό του. Κάτι αντίστοιχο συνέβη και με το όχημα της δοκιμής μας, το οποίο και οδηγήσαμε στους «φιδίσιους» δρόμους στα Κανάρια Νησιά. Στη διάθεση μας είχαμε ένα μοντέλο της έκδοσης Performance 275 ίππων. Με τη χρήση των αντίστοιχων paddles αριστερά και δεξιά στο τιμόνι μπορούμε να επιλέξουμε το στιλ οδήγησης (Normal, Sport, Eco). Στη λειτουργία Sport τα προσαρμοζόμενα και ήδη σκληρά αμορτισέρ σκληραίνουν ακόμη περισσότερο και η απόλαυση μπορεί να ξεκινήσει σε αγωνιστικούς ρυθμούς πια, καθώς οι κλίσεις στις στροφές είναι σχεδόν μηδενικές. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι οι Κορεάτες διαθέτουν στο Nürburgring δικό τους κέντρο δοκιμών, στο οποίο τα σπορ μοντέλα δέχονται τις τελευταίες πινελιές, εξ΄ ου και το Ν, πριν κυλίσουν στους δρόμους. Επιστρέφουμε στα της οδικής συμπεριφοράς: στις λειτουργίες Sport και N το τιμόνι «βαραίνει» ενισχύοντας το σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, χωρίς να αυξάνει την πληροφόρηση από την άσφαλτο όμως. Αυτό που αυξάνεται και αλλάζει είναι ο ήχος από την εξάτμιση. Πραγματική ακουστική πανδαισία! Οι τροχοί με τις 19άρες ζάντες (18 ιντσών στο βασικό εξοπλισμό) του μοντέλου της δοκιμής μας κολλάνε στην κυριολεξία στην άσφαλτο, ενώ το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό εξασφαλίζει κορυφαία επίπεδα πρόσφυσης, κατανέμοντας σωστά την ισχύ σε κάθε κινητήριο τροχό. Στους φιδίσιους δρόμους ανεβάζουμε, κατεβάζουμε σχέση στο κιβώτιο, επιταχύνουμε, στρίβουμε, επιβραδύνουμε. Το i30 παραμένει ακλόνητο. Τα φρένα είναι άψογα, τόσο ως προς την αίσθηση, όσο και ως προς την αποτελεσματικότητα τους. Το i30 στρίβει άμεσα και θα υποστρέψει μόνο μετά από έντονη πίεση. Η οδική του συμπεριφορά είναι απλά αψεγάδιαστη. Αφού επαινέσαμε λοιπόν τόσο το κορεάτικο μοντέλο ήρθε και η στιγμή να επισημάνουμε και κάποια μικρά ψεγάδια του, όπως είναι για παράδειγμα η ορατότητα προς τα πίσω, αλλά και προς το πλάι λόγω των πλατιών κολώνων των παραθύρων, αλλά και ο αέρας για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Το καλό νέο: τα παράθυρα των πίσω θυρών βυθίζονται πλήρως. Επιμύθιο: το i30 N, ήρθε για να κοντράρει στα ίσια μοντέλα όπως το Seat Leon Cupra, το Golf GTI και το Honda Civic Type R. Θα τα καταφέρει; Οψόμεθα! 

Το μοντέλο της έκδοσης Fastback κοστίζει 600 ευρώ περισσότερα και είναι κατά 3 εκατοστά χαμηλότερο σε σχέση με το i30 N.

Συμπέρασμα
To Hyundai i30 Fastback N προσφέρει σε σχέση με το συμβατικό i30 Ν μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, αλλά και λιγότερο αέρα για τα κεφάλια πίσω, καθώς επίσης και περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω.

 
   

HYUNDAI i30 FASTBACK - Τελευταια Νεα


Διαβαστε Ακομη

Ροη Ειδησεων