.jpg)
Νέο Audi Q3: Πρώτη επαφή με το ανανεωμένο οικογενειακό SUV.
Νέο Audi Q3: Πρώτη επαφή με το ανανεωμένο οικογενειακό SUV
Πιο επιθετικό και high-tech στυλ με ιδιαίτερη έμφαση στον φωτισμό.
Αναβαθμισμένη καμπίνα με καμπυλωτό πάνελ με δύο οθόνες μπροστά από τον οδηγό.
Ποικιλία εκδόσεων: mild-hybrid βάση, επιπλέον κινητήρες βενζίνης, diesel και plug-in υβριδική έκδοση e-hybrid.
Βελτιώσεις σε ανάρτηση και τιμόνι, από 41.980€ η βασική.
autoagora Team
Πιο επιθετικό και high-tech στυλ με ιδιαίτερη έμφαση στον φωτισμό
Η τρίτη γενιά του Audi Q3 – του αγαπημένου γερμανικού SUV που έχει «σημαδέψει» την premium κατηγορία με περισσότερες από δύο εκατομμύρια πωλήσεις – είναι πλέον διαθέσιμη στην ελληνική αγορά. Στην επίσημη παρουσίασή του στην χώρα μας, διαπιστώσαμε πως η ανανέωσή του δεν φέρνει αλλαγές στο «φαίνεσθαι», αλλά αντιθέτως είναι αναμφίβολα ουσιαστικές.
Ξεκινώντας, θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως η διάκριση μεταξύ «απλού» Q3 και Q3 Sportback συνεχίζει να υφίσταται, με το τελευταίο να διατηρεί την κεκλιμένη γραμμή οροφής (χαμηλότερη κατά 29 εκ. από το πρώτο) διαμορφώνοντας ένα κουπέ «σουλούπι». Όσον αφορά τις διαστάσεις του, μακραίνει κατά 46 χλστ. σε σχέση με τον προκάτοχό του με το πλάτος (1,86 μ.) και το ύψος (1,58 μ.) να σημειώνουν μικρότερη αύξηση. Ουσιαστικότερη είναι η επέκταση του μεταξονίου στα 2,68 μ., που υπόσχεται περισσότερη ευστάθεια.
Σχεδιαστικά, το «πρόσωπο» του νέου Q3 φαίνεται να έχει υποστεί ριζικές επεμβάσεις. Η πολύγωνη μάσκα Singleframe προδίδει την ταυτότητα της Audi, ενώ δίπλα της εκτείνονται στενόμακρα φώτα ημέρας, χαρίζοντας πιο επιθετικό στυλ από τον προκάτοχό του. Στην πραγματικότητα, οι προβολείς του μοντέλου είναι κρυμμένοι κάτω από αυτά, μέσα σε ένα σκούρο πλαίσιο που φιλοξενεί ταυτόχρονα τους αεραγωγούς του προφυλακτήρα.
Τα φώτα είναι ένας τομέας που οφείλουμε να σταθούμε, καθώς οι προαιρετικοί Matrix LED προβολείς με 25.600 μικροσκοπικές λυχνίες αφενός παρέχουν εξαιρετικό και ακριβή φωτισμό, αφετέρου προσφέρουν έξυπνες λειτουργίες. Για παράδειγμα, δεν προσαρμόζουν απλά την δέσμη τους, αλλά φανερώνουν διόδους φωτός προσανατολίζοντας τον οδηγό στην λωρίδα, προειδοποιούν με σύμβολα σε περίπτωση κινδύνου στον δρόμο, ενώ επίσης προβάλουν διαφορετική φωτεινή υπογραφή ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Μεγάλο «upgrade» σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Οι έντονες καμπύλες παραμένουν, εφόσον φυσικά πρόκειται για ένα Audi, ενώ επίσης εντυπωσιακές είναι οι φωτεινές λωρίδες που ενώνουν τα εμπρόσθια και πίσω φώτα και υπογραμμίζουν το φάρδος του γερμανικού SUV. Ταυτόχρονα, για πρώτη φορά στο Q3, φωτιζόμενο είναι και το έμβλημα της Audi στην πόρτα του πορτμπαγκάζ.
Αναβαθμισμένη καμπίνα με καμπυλωτό πάνελ με δύο οθόνες μπροστά από τον οδηγό
Το νέο Audi Q3 υποδέχεται τον οδηγό σε μια καμπίνα με εμφανώς αναβαθμισμένη σε ποιότητα και αίσθηση. Η χρήση μαλακών υλικών σε πόρτες και ταμπλό ενισχύει τον premium χαρακτήρα, ενώ η συνολική σχεδίαση δημιουργεί μια ατμόσφαιρα που θυμίζει μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Ταυτόχρονα, η εργονομία έχει βελτιωθεί χάρη στη νέα διάταξη των χειριστηρίων. Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει μετακινηθεί πίσω από το τιμόνι, απελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα. Έτσι, αποκτά διπλές ποτηροθήκες, μεγαλύτερες θήκες για μικροαντικείμενα και θέση για ασύρματη φόρτιση κινητού στα 15 W.
Στο επίκεντρο, βέβαια, βρίσκεται ο ψηφιακός εξοπλισμός. Ο συνδυασμός ψηφιακού πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών και οθόνης αφής 12,8 ιντσών σχηματίζει ένα ενιαίο καμπυλωτό πάνελ, στραμμένο προς τον οδηγό, ενισχύοντας τον high-tech χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Προαιρετικά, υπάρχει και head-up display για άμεση απεικόνιση βασικών πληροφοριών στο οπτικό πεδίο. Σε επίπεδο άνεσης, τέσσερις ενήλικες θα μετακινηθούν με ευκολία, με τους πίσω επιβάτες να απολαμβάνουν επαρκή, αλλά όχι και κορυφαίο, χώρο για τα γόνατα. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει 488 λίτρα, που επεκτείνονται στα 1.386 λίτρα ή στα 1.289 λίτρα στην έκδοση Sportback, ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων.
Ποικιλία εκδόσεων: mild-hybrid βάση, επιπλέον κινητήρες βενζίνης, diesel και plug-in υβριδική έκδοση e-hybrid
Με την εξέλιξή του να είναι ξεκάθαρη μέσα-έξω, σειρά έχουν τα συστήματα κίνησης. Βάση στην γκάμα του Q3 θα αποτελεί ο ήπια υβριδικός 1.5 TFSI MHEV των 150 ίππων και 250 Nm ροπής, που βάση δηλώσεων κατασκευαστή θα είναι ικανός να προσφέρει αξιοπρεπή επιτάχυνση 9,1 δλ. για το 0-100. Για όσους επιθυμούν το κάτι παραπάνω, ο 2.0 TFSI σε τετρακίνητες εκδόσεις Quattro, που έρχεται να υποστηρίξει το έργο με 204 ίππους ή και 265 ίππους, με τον τελευταίο να «ρίχνει» το 0-100 στα 5,7 δλ.
Το Q3 κρατάει ακόμη το πετρέλαιο ζωντανό, διατηρώντας τον 2.0 TDI των 150 ίππων και 350 Nm ροπής. Για όσους επιθυμούν καλύτερη οικονομία καυσίμου χωρίς να αποχαιρετίσουν τη βενζίνη, υπάρχει επίσης plug-in υβριδική έκδοση e-hybrid. Βασίζεται στον 1.5 TFSI, αλλά προσθέτει ηλεκτροκινητήρα 115 PS, ανεβάζοντας την συνδυαστική ισχύ στους 272 ίππους με 400 Nm ροπής. Εξοπλισμένο με μπαταρία 25,7 kWh (19,7 ωφέλιμη χωρητικότητα), που φορτίζει σε λιγότερο από μισή ώρα στο 80% (σε ταχυφορτιστή DC 50 kW), μπορεί να διανύσει έως και 119 χλμ. κινούμενο μόνο με ρεύμα.
Βελτιώσεις σε ανάρτηση και τιμόνι, από 41.980€ η βασική
Σε μία σύντομη πρώτη επαφή, οδηγώντας το νέο Audi Q3 γίνεται άμεσα αντιληπτό πως το πλαίσιο έχει δεχθεί αλλαγές. Η αίσθηση στο δρόμο είναι πιο ώριμη, με το αυτοκίνητο να συνδυάζει άνεση και σπορ χαρακτήρα χωρίς παραχωρήσεις. Η στάνταρ ανάρτηση δείχνει σαφώς βελτιωμένη, ενώ όσοι αναζητούν περισσότερη αμεσότητα μπορούν να επιλέξουν είτε τη σπορ ανάρτηση είτε την εξελιγμένη έκδοση με αμορτισέρ διπλής βαλβίδας.
Στην πράξη, το σύστημα αυτό απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, κρατώντας το αμάξωμα σταθερό, καθώς η απόσβεση ρυθμίζεται ξεχωριστά για κάθε τροχό. Σημαντικό ρόλο στη συνολική εμπειρία παίζει και το αναθεωρημένο προοδευτικό τιμόνι, το οποίο δίνει μεγαλύτερη ακρίβεια και γίνεται πιο άμεσο σε πιο απαιτητικές στροφές. Το νέο οδηγικό προφίλ Balanced mode του Audi drive select προσθέτει μία ακόμη διάσταση, προσφέροντας αρμονία ανάμεσα στη χαλαρή μετακίνηση και τη δυναμική οδήγηση.
Στο κομμάτι των τεχνολογιών υποβοήθησης, το Q3 επιβεβαιώνει και πάλι τον premium χαρακτήρα του. Ήδη από την βασική έκδοση διαθέτει cruise control και σύστημα αναγνώρισης σημάτων, ενώ διατίθεται και το adaptive driving assistant plus που αναλαμβάνει επιτάχυνση, φρενάρισμα και αλλαγές λωρίδας, όλα λειτουργούν με ακρίβεια και ηρεμία. Στην πόλη, το park assist με τις κάμερες 360° κάνει την καθημερινότητα πιο εύκολη, παρκάροντας ή βγάζοντας το αυτοκίνητο από στενούς χώρους με άνεση.
Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι τιμές του νέου Audi Q3 για την ελληνική αγορά, με εναρκτήριο ποσό τα 41.980€ για την ήπια υβριδική εισαγωγική έκδοση:
Νέο Q3 SUV | Τιμή (ευρώ) |
---|---|
Q3 SUV Advanced TFSI Hybrid S tronic 150 hp | 41.980 |
Q3 SUV Advanced TDI S tronic 150 hp | 49.980 |
Q3 SUV Advanced e-hybrid S tronic 272 hp | 50.980 |
Νέο Q3 Sportback | Τιμή (ευρώ) |
---|---|
Q3 Sportback Advanced TFSI Hybrid S tronic 150 hp | 43.980 |
Q3 Sportback Advanced TDI S tronic 150 hp | 51.980 |
Q3 Sportback Advanced e-hybrid S tronic 272 hp | 52.580 |