Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Νέο Jeep Avenger 4xe - Το πρώτο τετρακίνητο Avenger
10 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Νέο Jeep Avenger 4xe - Το πρώτο τετρακίνητο Avenger

23/5/2024

Αντί κλασικής τετρακίνησης, το Avenger έχει 2ο ηλεκτρικό μοτέρ πίσω
Ήπια υβριδικό με 136 άλογα και μόνιμη τετρακίνηση
Περνά από νερό με βάθος 40 πόντους & έχει καλύτερες γωνίες για off-road
Ξεχωρίζει εντός και εκτός με αισθητικές λεπτομέρειες
Στην Ελλάδα από τις αρχές του 2025

Αντί κλασικής τετρακίνησης, το Avenger έχει 2ο ηλεκτρικό μοτέρ πίσω

Η τετρακίνητη έκδοση 4xe που ολοκληρώνει την γκάμα του Jeep Avenger αποκαλύφθηκε επίσημα με ενισχυμένες εκτός δρόμου ικανότητες, ως μέρος του DNA της αμερικανικής εταιρείας. Σύμφωνα με τη Jeep, το Avenger 4xe απευθύνεται σε ανθρώπους που αγαπούν τη φύση και τις δραστηριότητες, ωστόσο η καθημερινότητά τους διαδραματίζεται στην πόλη. Το πρώτο τετρακίνητο Avenger είναι ήπια υβριδικό και χρησιμοποιεί μια φρέσκια υλοποίηση, η οποία δεν θυμίζει σε τίποτα τα κλασικά συστήματα, καθώς επιστρατεύει δύο ηλεκτροκινητήρες, ο ένας εκ των οποίων βρίσκεται τοποθετημένος στον πίσω άξονα και δίνει κίνηση διαρκώς στους τροχούς (σ.σ. κάτι αντίστοιχο έχουμε δει στο Toyota Yaris Cross AWD).

Ήπια υβριδικό με 136 άλογα και μόνιμη τετρακίνηση

Η «καρδιά» του 48V mild hybrid κινητήριου συστήματος είναι ο turbo κινητήρας βενζίνης 1,2 λίτρων, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 29 ίππων (21 kW) που βρίσκεται τοποθετημένος «πάνω» στο 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Από εκεί και έπειτα, η μόνιμη τετρακίνηση εξασφαλίζεται από τον δεύτερο -προαναφερθέντα- ηλεκτροκινητήρα ισχύος 29 ίππων (21 kW) του πίσω άξονα, που παρέχει απρόσκοπτα κίνηση στους πίσω τροχούς σε ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας μέσω της τεχνολογίας «power looping». Ως εκ τούτου, το Avenger 4xe μπορεί να είναι μόνιμα τετρακίνητο σε χαμηλές ταχύτητες με κατανομή ροπής έως και 50:50. Σε ταχύτητες μεταξύ 30 και 90 χλμ./ώρα ο πίσω ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν χρειάζεται και σε αυτήν την περίπτωση η κατανομή της ισχύος μεταβάλλεται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τις ανάγκες. Τέλος, πάνω από τα 90 χλμ./ώρα η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς για ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης.

Περνά από νερό με βάθος 40 πόντους & έχει καλύτερες γωνίες για off-road

Πώς μεταφράζονται όλα αυτά σε επιδόσεις εκτός δρόμου; Αρχικά, το Avenger 4xe έχει 10 χλστ. μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με την έκδοση e-Hybrid των 100 ίππων, κάτι που δίνει ακόμα καλύτερες γωνίες προσέγγισης (22ο), ράμπας (21ο) και αναχώρησης (35ο). Σε εδάφη καλυμμένα με χώμα ή χαλίκι το τετρακίνητο μπορεί να σκαρφαλώσει σε κλίση έως και 40%, ενώ ακόμα και με τους εμπρός τροχούς να μην έχουν καθόλου πρόσφυση μπορεί να αντιμετωπίσει κλίση έως 20%. Επιπρόσθετα, μπορεί επίσης να διασχίζει περάσματα με νερό βάθους έως 40 εκατοστών, ενώ το σύστημα Hill Descent Control αναλαμβάνει τις απότομες κατηφόρες. Σε όλα αυτά μπορεί να βοηθήσει το σύστημα Selec-Terrain που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να προσαρμόσει το αυτοκίνητο σε όλες τις συνθήκες μέσω 4 επιλογών: «Auto», «Snow», «Sand & Mud» και «Sport».

Τις μηχανολογικές αλλαγές συγκριτικά με την υπόλοιπη γκάμα ολοκληρώνει η ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση που χρησιμοποιεί το Avenger 4xe, η οποία υπόσχεται την καλύτερη δυνατή κίνηση των πίσω τροχών και άνεση στην εκτός δρόμου κίνηση.

Ξεχωρίζει εντός και εκτός με αισθητικές λεπτομέρειες

Εκτός από την οδηγική εμπειρία, το Avenger 4xe ξεχωρίζει και αισθητικά από τα υπόλοιπα: Υπάρχουν λεπτομέρειες σε πράσινη “lime” απόχρωση, οι ζάντες είναι μαύρες, οι προβολείς ομίχλης βρίσκονται τοποθετημένοι πιο ψηλά για καλύτερη αποτελεσματικότητα και προστασία, οι μπάρες οροφής είναι στάνταρ και το σημείο ρυμούλκησης στο πίσω μέρος εμφανές. Επίσης, ο εμπρός προφυλακτήρας είναι επανασχεδιασμένος για να αντιμετωπίζει τις ιδιαιτερότητες της εκτός δρόμου οδήγησης, δίνοντας χώρο στους τροχούς να υπερβούν εμπόδια όπως ογκώδεις πέτρες. Το ραντάρ των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι τοποθετημένο έτσι ώστε να προστατεύεται κατά το δυνατόν από μικροχτυπήματα ενώ υπάρχουν και επιλογές εξατομίκευσης όπως το αυτοκόλλητο για το εμπρός καπό. Είναι κάτι που εκτός από αισθητική έχει και λειτουργική αξία, αφού η ματ υφή του αμβλύνει τις αντανακλάσεις του ήλιου.

Ειδικές πινελιές υπάρχουν και στην καμπίνα, όπως τα νέα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων που περιλαμβάνουν και πληροφορίες για τον πίσω ηλεκτροκινητήρα. Επίσης, οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι αδιάβροχες και δύο φορές πιο ανθεκτικές από των υπόλοιπων εκδόσεων, ενώ μπορούν να πλένονται ώστε να διατηρούνται σαν καινούργιες.

Καταλήγοντας, για την νέα προσθήκη στην γκάμα του μικρότερου Jeep οι παραγγελίες θα ξεκινήσουν κοντά στο τέλος του 2024, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στην Ελλάδα στις αρχές του 2025.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις