autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ντεμπούτο για το ηλεκτρικό Dacia Hipster Concept
8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ντεμπούτο για το ηλεκτρικό Dacia Hipster Concept

6/10/2025

Η Dacia μας δείχνει μία ιδέα για ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης
Τετραγωνισμένη σχεδίαση και μήκος μόλις 3 μέτρα
Η καμπίνα φιλοξενεί έως και 4 επιβάτες
Δεν ανακοινώθηκαν αυτονομία και ιπποδύναμη

autoagora Team

Η Dacia μας δείχνει μία ιδέα για ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης

Αυτό είναι το Dacia Hipster Concept, το νέο ξεχωριστό πρωτότυπο μοντέλο της ρουμανικής εταιρείας. Πρόκειται για ένα μικρών διαστάσεων ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, σχεδιασμένο να προσφέρει οικονομική προσβασιμότητα και ευελιξία στην αστική μετακίνηση. Παρά τις ιδιαίτερα compact εξωτερικές διαστάσεις του, το Hipster Concept ξεχωρίζει για τις ευφυείς λύσεις που ενσωματώνει στο εσωτερικό του, με στόχο τη βέλτιστη εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου.

Τετραγωνισμένη σχεδίαση και μήκος μόλις 3 μέτρα

Ξεκινώντας από τις διαστάσεις του, το Dacia Hipster Concept έχει μήκος 3 μέτρα, ύψος 1,53 μέτρα και πλάτος 1,55 μέτρα. Με άλλα λόγια, έχει αντίστοιχο ύψος με το Fiat 500e, ωστόσο είναι αισθητά πιο μικρό σε μήκος (κατά 63 εκατοστά) και πιο στενό (κατά 13 εκατοστά).
 

Η σχεδίασή του ακολουθεί μια απόλυτα τετραγωνισμένη αισθητική, προσφέροντας καθαρές γραμμές. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό βρίσκεται στο πίσω μέρος, όπου τα φωτιστικά σώματα έχουν τοποθετηθεί πίσω από το πίσω τζάμι. Αυτή η επιλογή επιτρέπει στο πορτμπαγκάζ να ανοίγει με δύο τρόπους: είτε ανοίγοντας την πίσω πόρτα είτε μόνο το τζάμι προς τα πάνω, παρέχοντας έτσι διπλή πρόσβαση στον χώρο αποσκευών.
 

Στο εξωτερικό, ξεχωρίζει επίσης η αντικατάσταση των κλασικών χειρολαβών θυρών με υφασμάτινους ιμάντες, δίνοντας μια πιο μίνιμαλ και εναλλακτική πινελιά στον σχεδιασμό του οχήματος.

Η καμπίνα φιλοξενεί έως και 4 επιβάτες

Παρά τις περιορισμένες του διαστάσεις, το Dacia Hipster Concept υπόσχεται να προσφέρει ικανοποιητικό εσωτερικό χώρο για τέσσερις ενήλικες. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην έξυπνη διαμόρφωση της καμπίνας και στην επιλογή να παραλειφθούν όλα τα μη απαραίτητα στοιχεία, ακολουθώντας μια μίνιμαλ, σχεδόν «γυμνή» φιλοσοφία.
 

Στο εσωτερικό, τα καθίσματα είναι επενδυμένα με ένα υλικό τύπου πλέγματος, ενώ δεν υπάρχει οθόνη πολυμέσων ή ενσωματωμένο ηχοσύστημα. Αντί αυτών, οι επιβάτες μπορούν να αξιοποιήσουν το smartphone του οδηγού σε συνδυασμό με ένα Bluetooth ηχείο για μουσική ή πλοήγηση, διατηρώντας έτσι τη συνδεσιμότητα με τον πιο απλό και οικονομικό τρόπο.

Η πρακτικότητα παραμένει βασικό ζητούμενο: το πίσω κάθισμα είναι αναδιπλούμενο, επιτρέποντας την ευέλικτη διαμόρφωση του πορτμπαγκάζ. Έτσι, ο διαθέσιμος χώρος μπορεί να κυμαίνεται από 70 λίτρα όταν μετακινούνται τέσσερα άτομα, έως 500 λίτρα όταν στο αυτοκίνητο βρίσκονται μόνο δύο επιβάτες.
 

Αυτή η φιλοσοφία απλότητας αποδίδει και σε επίπεδο βάρους. Η Dacia αναφέρει ότι το Hipster Concept είναι 20% ελαφρύτερο από το Spring, το οποίο ζυγίζει 984 κιλά. Αυτό έχει διπλό όφελος: αφενός απαιτείται λιγότερη ενέργεια και υλικά για την κατασκευή του, αφετέρου μειώνεται η ενεργειακή κατανάλωση κατά τη χρήση του, χάρη στη μικρότερη επιβάρυνση της μπαταρίας.

Δεν ανακοινώθηκαν αυτονομία και ιπποδύναμη

Όσον αφορά το σύστημα κίνησης του Dacia Hipster Concept, η εταιρεία επέλεξε προς το παρόν να κρατήσει τα τεχνικά χαρακτηριστικά κρυφά. Το μόνο που έχει επιβεβαιωθεί είναι πως πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Όπως φαίνεται, η Dacia δεν σκοπεύει να δώσει έμφαση στην ισχύ ή την αυτονομία του οχήματος — στοιχεία που πιθανότατα δεν βρίσκονται στο επίκεντρο της φιλοσοφίας του.
 

Η μάρκα υπόσχεται να επανέλθει με περισσότερες λεπτομέρειες στο μέλλον, καθώς το Hipster Concept λειτουργεί ως προπομπός για ένα νέο, προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης που ενδεχομένως να μπει στην παραγωγή τα επόμενα χρόνια.

CITROEN
CITROEN