autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ford Puma Gen-E: Σε πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα
12 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ford Puma Gen-E: Σε πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα

Πρώτη επαφή με το νέο Ford Puma Gen-E στην Ελλάδα

20/6/2025

Ηλεκτρική μετάβαση με «οικείο» υπόβαθρο: To Puma όπως το ξέραμε, αλλά εμφανώς εξελιγμένο (από 29.906€ χωρίς την επιδότηση).
Ανασχεδιασμένο εσωτερικό με έμφαση στην πρακτικότητα και κορυφαίοι αποθηκευτικοί χώροι (566 λτ.).
Η Ford υπόσχεται την χαμηλότερη κατανάλωση ρεύματος (13,1 kWh/100 χλμ.) και τον συντομότερο χρόνο φόρτισης 10-80% στην κατηγορία (23 λεπτά).
Με 168 ίππους και «στήσιμο» αλά Ford, διατηρεί την ισορροπημένη και σπορτίφ οδηγική συμπεριφορά.

Ηλεκτρική μετάβαση με «οικείο» υπόβαθρο: To Puma όπως το ξέραμε, αλλά εμφανώς εξελιγμένο (από 29.906€ χωρίς την επιδότηση)

Η Ford, στα πλαίσια μιας μοναδικής δημοσιογραφικής παρουσίασης – Ford Electric Drive –που έλαβε χώρα στην γραφική Αράχωβα, μας έδωσε την ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με όλα τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα στην γκάμα της. Μεταξύ αυτών, και σε πρώτη παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους, το ολόφρεσκο Ford Puma Gen-E, η έλευση του οποίου αποτέλεσε την αφορμή της συγκεκριμένης εκδήλωσης. Δίνοντάς έμφαση στην διατήρηση της οδηγικής της ταυτότητας στην ηλεκτρική εποχή, η Ford θέλησε να το οδηγήσουμε στην «πολυτοπική» διαδρομή Αράχωβα-Γαλαξίδι.



Η παρουσίαση του νέου Ford Puma Gen-E σηματοδοτεί μια ουσιαστική προσθήκη στη στρατηγική της Ford σχετικά με την ηλεκτροκίνηση. Πρόκειται για ένα μοντέλο που βασίζεται στην ήδη επιτυχημένη πορεία του Puma, αλλά τώρα αποκτά έναν καθαρά ηλεκτρικό χαρακτήρα, ενισχύοντας τη θέση της Ford στην κατηγορία των μικρών SUV, η οποία κυριαρχεί στην χώρα μας. Το Puma Gen-E, λοιπόν, αφορά άμεσα την ελληνική αγορά και έρχεται να συμπληρώσει ιδανικά την ηλεκτρική γκάμα της εταιρείας, δίπλα στα μεγαλύτερα Explorer, Capri και φυσικά την Mustang Mach-E, που άνοιξε τον δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση.

Το νεότερο μοντέλο της Ford μας άφησε θετική εντύπωση από την πρώτη κιόλας ματιά. Η ηλεκτρική του ταυτότητα αποτυπώνεται διακριτικά στον ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα, τη «γεμάτη» μάσκα χωρίς γρίλιες – χαρακτηριστική των ηλεκτρικών – και τα λεπτομερώς επεξεργασμένα φώτα LED που του προσδίδουν πιο high-tech και μοντέρνο ύφος σε σχέση με το βενζινοκίνητο Puma. Οι καθαρές γραμμές και οι μικρές αλλαγές στα αεροδυναμικά βοηθήματα, όπως οι τροχοί με νέα σχέδια για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, δίνουν έναν φρέσκο και πιο φουτουριστικό αέρα.



Αν και βασίζεται στην ίδια φιλοσοφία σχεδίασης, το Puma Gen-E φαίνεται αμέσως πιο «καθαρό», πιο εξελιγμένο και εμφανώς προσανατολισμένο στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η τιμή του κρίνεται ανταγωνιστική, με το κόστος απόκτησής του να υπολογίζεται στα 29.906 ευρώ (χωρίς επιδότηση και όφελος από την Ford / 3.000-4.500 ευρώ). Ακόμη, η Ford Lease διαθέτει ένα δελεαστικό πακέτο μίσθωσης, με μικρή μηνιαία δόση (250 ευρώ).

Τιμολογιακά, λοιπόν, θέτει γερές βάσεις για μία επιτυχημένη εμπορική πορεία. Η ουσία του «εξηλεκτρισμού» του, όμως, κρύβεται στα χαρακτηριστικά του.

Ανασχεδιασμένο εσωτερικό με έμφαση στην πρακτικότητα και κορυφαίοι αποθηκευτικοί χώροι (566 λτ.)

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του ηλεκτρικού Puma, τα πράγματα είναι και πάλι γνώριμα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχει εξέλιξη. Η εντύπωση που αποκομίσαμε είναι πως έχει αναβαθμιστεί στον τομέα πρακτικότητας σε σχέση με το ήδη γνωστό βενζινοκίνητο Puma. Το εσωτερικό αποπνέει σύγχρονη αύρα, με την ψηφιακή οθόνη 12,8” πίσω από το τιμόνι και το νέο infotainment SYNC 4 με οθόνη 12” να κυριαρχούν στο ταμπλό. Οι διαφορές δεν εντοπίζονται τόσο στο αισθητικό κομμάτι, αλλά κυρίως στο λειτουργικό. Με την μεταφορά του επιλογέα ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι, ελευθερώνεται χρήσιμος χώρος στην κεντρική κονσόλα, η οποία έχει επανασχεδιαστεί ώστε να προσφέρει επιπλέον αποθηκευτικό χώρο στο κάτω μέρος της. Γενικότερα, οι αποθηκευτικοί χώροι είναι περισσότεροι και πιο πρακτικοί, ενώ ξεχωρίζει η παρουσία του «GigaBox».



Γνωρίσαμε τον καινοτόμο, βαθύ και πλενόμενο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ στο βενζινοκίνητο Puma με την ονομασία MegaBox. Πλέον, μεγαλώνει περαιτέρω σε μέγεθος (145 λτ.) για την ηλεκτρική έκδοση και εξελίσσεται σε GigaBox, με αποτέλεσμα η συνολική χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ του Puma Gen-E να φτάνει τα 523 λτ. Εδώ προστίθεται και ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από το μπροστινό καπό του Puma (Frunk) των 43 λτ., που διαμορφώνει την συνολική χωρητικότητα αποσκευών του Puma στα 566 λτ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο νούμερο στην αγορά των μικρών SUV.

Η Ford υπόσχεται τη χαμηλότερη κατανάλωση ρεύματος (13,1 kWh/100 χλμ.) και τον συντομότερο χρόνο φόρτισης 10-80% στην κατηγορία (23 λεπτά).

Το Puma Gen-E δεν διεκδικεί την πρωτιά μόνο στον τομέα της ευρυχωρίας, αλλά φιλοδοξεί να μπει στην κορυφή της κατηγορίας όσον αφορά την κατανάλωση ρεύματος και τον χρόνο φόρτισης. Αναλυτικότερα, η επίσημη μέση κατανάλωση ρεύματος του μοντέλου σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP βρίσκεται στα 13,1 kWh/100 χλμ., επιτρέποντας του να θεωρηθεί το οικονομικότερο μοντέλο της κατηγορίας. Εφοδιάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 53 kWh (43,6 kWh ωφέλιμης), η οποία του προσφέρει αυτονομία έως και 376 χλμ. στον κύκλο WLTP.



Επίσης, το Puma Gen-E, σύμφωνα με την Ford, διαθέτει τον ταχύτερο χρόνο φόρτισης στην κατηγορία του, επιβεβαιώνοντας τον σύγχρονο και πρακτικό του χαρακτήρα σε καθημερινές συνθήκες. Χάρη στην υποστήριξη ταχυφόρτισης έως 100 kW, η μπαταρία του μπορεί να φορτιστεί από 10% έως 80% σε μόλις 23 λεπτά. Αυτό σημαίνει λιγότερη αναμονή στον φορτιστή και μεγαλύτερη ευελιξία στις μετακινήσεις, καθιστώντας το ιδανική επιλογή για καθημερινή χρήση.

Με 168 ίππους και «στήσιμο» αλά Ford διατηρεί την ισορροπημένη και σπορτίφ οδηγική συμπεριφορά

Στον δρόμο, κατά τη σύντομη οδηγική μας εμπειρία με το Puma Gen-E από την Αράχωβα προς το Γαλαξίδι και πίσω, διαπιστώσαμε πως ο εξηλεκτρισμός του μοντέλου δεν συνεπάγεται την εξουδετέρωση των στοιχείων έκαναν το Puma απολαυστικό στην οδήγηση. Κι αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στο ότι το βάρος του παραμένει χαμηλό για ένα ηλεκτρικό σύνολο, ζυγίζοντας μόλις 1.563 κιλά. Το βενζινοκίνητο μοντέλο θεωρείται ως ένα από τα καλύτερα μικρά SUV όσον αφορά την οδηγική του συμπεριφορά, κι αυτό όπως φαίνεται ισχύει και στην περίπτωση της ηλεκτρικής εκδοχής του.

Οι άμεσα διαθέσιμοι 168 ίπποι και τα 290 Nm ροπής το τοποθετούν σε εδάφη «ST» και το καθιστούν αρκετά διασκεδαστικό, δεδομένης της κατηγορίας που ανήκει. Η δύναμη επαρκεί για ασφαλείς προσπεράσεις και δυναμικές εξόδους από τις στροφές και σίγουρα θα είναι υπεραρκετή για σβέλτες μετακινήσεις στην πόλη. Υποκειμενικά, ο χρόνος των 8 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα μοιάζει ρεαλιστικός για τον οδηγό, με τον τεχνητό ήχο κινητήρα από τα ηχεία να ενισχύει την αίσθηση επιτάχυνσης και να παρέχει μία επιπλέον πληροφόρηση, πέραν των ορίων πρόσφυσης από τα ελαστικά.



Γενικότερα, μοιάζει ισορροπημένο ακόμα και σε συνθήκες πίεσης. Τα ηλεκτρονικά συστήματα κάνουν καλή δουλειά ώστε η «ακαριαία» ισχύς του ηλεκτρικού συστήματος να περάσει ομαλά στον δρόμο και να μην διαταράσσει την πορεία του μικρού SUV, δημιουργώντας εκπλήξεις για τον οδηγό. Συνοπτικά, λοιπόν, φιλικό, ευχάριστο και «προβλέψιμο» είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που θα μπορούσαμε να του προσδώσουμε μετά από μία πρώτη επαφή μαζί του. Αναμένεται η αναλυτική δοκιμή του, προκειμένου να σχηματιστεί μία πιο εμπεριστατωμένη άποψη από αναλυτικές μας μετρήσεις και μεγαλύτερη εξοικείωση μαζί του.

Εν κατακλείδι, η άφιξη του ηλεκτρικού Ford Puma Gen-E επιβεβαιώνει τη δέσμευση της Ford να προσφέρει πλήρεις και προσιτές λύσεις μετακίνησης, εδραιώνοντας την παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά και οι επίσημες μετρήσεις για το μοντέλο φανερώνουν πως πρόκειται για ένα μικρό SUV που θα εντείνει τον ανταγωνισμό και θα ανεβάσει τον πήχη στην κατηγορία. Η επαφή μας με αυτό, αλλά και η ευκαιρία να οδηγήσουμε ξανά τα ηλεκτρικά μοντέλα της Ford, όπως το Explorer και το Capri, μας υπενθύμισαν πως η μάρκα έχει θέσει γερά θεμέλια για την καθιέρωσή της ως έναν από τους πρωταγωνιστές της ηλεκτροκίνησης.

LEAP MOTOR
TOYOTA