Όμορφα σχεδιασμένο, το Sportage με τα ψηλά του φώτα στο μπροστινό μέρος, ξεχωρίζει στο πλήθος των SUV.

Ζάντες 19 ιντσών και τελευταίας γενιάς φανάρια. Η Kia μπορεί να το κάνει.

Κερδίζουμε ενέργεια ή την ξοδεύουμε; Μια οθόνη μας ενημερώνει για την ανάκτηση ενέργειας.

Το cockpit διαθέτει flat bottom τιμόνι και υψηλής ευκρίνειας οθόνη Navi στο επίπεδο των ματιών.

Το Sportage είναι ένα SUV 4,48 μέτρων, με το χώρο για τα πόδια να κρίνεται ικανοποιητικός.

Μικρό κουτί, μεγάλο όφελος: Η μπαταρία βρίσκεται στο διπλό δάπεδο φόρτωσης.

Πρώτη οδήγηση: Kia Sportage - Συνδυάζει ντίζελ με μπαταρία 48V

Διαβάστηκε από 2304 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/9/2018

Το νέο Sportage κινείται από ένα κινητήρα ντίζελ 185 ίππων και σε συνδυασμό με τις μπαταρίες στο πορτμπαγκάζ, επιτυγχάνει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

 
   
Πρώτη εντύπωση
Τι μας αρέσει και τι όχι:

Η καρδιά της εξοικονόμησης καυσίμου γελάει. Κάτω από τα 30 χλμ/ώρα ο κινητήρας σταματά κατά την πέδηση. Όταν πατήσετε γκάζι, οι 185 ίπποι είναι εκεί.

Ο Huub Stevens, πρώην παίχτης και νύν προπονητής, το ήξερε ήδη πριν από 20 χρόνια, ότι στην άμυνα πρέπει να παραμένει το μηδέν. Και με αυτή την τακτική κέρδισε το κύπελλο UEFA το 1997 με την ομάδα της Αϊντχόβεν. Ακόμα και τώρα αν μπορούσε ο δημοφιλής προπονητής να συμβουλέψει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, θα τους έλεγε ότι το μηδέν πρέπει να παραμείνει.



Στη δική μας περίπτωση, των αυτοκινήτων,  το μηδέν μεταφράζεται στο ψηφίο που απεικονίζει την κατανάλωση καυσίμου. Επειδή όμως η μηδενική κατανάλωση είναι απίθανη, ας προσπαθήσουμε να το διατηρήσουμε τουλάχιστον στο πέντε. Και αυτό με ένα SUV με 185 ίππους, ντίζελ κινητήρα και συνολικό βάρος 1,7 τόνων. Πρέπει να παραμείνει το πέντε! Ας δούμε μερικά στοιχεία για το πρόσφατα αναθεωρημένο Kia Sportage. Το SUV των 4,48 μέτρων ήταν το 2017 το πιο σημαντικό αυτοκίνητο της Kia στη Γερμανία. Το Sportage πούλησε 15.000 από τα 70.000 οχήματα της ΚΙΑ, αντιπροσωπεύοντας το 21% και σύντομα αναμένεται να φτάσει το ήμισυ του συνόλου των πωλήσεων της Kia.

Οι εξωτερικές βελτιώσεις φαίνονται με την πρώτη ματιά. Ανανεωμένοι προφυλακτήρες, νέα γρίλια, αναθεωρημένοι μπροστινοί προβολείς και πίσω φώτα, νέα φώτα ομίχλης LED, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 7 ιντσών και δυνατότητα σύνδεσης smartphone από το εργοστάσιο, κλιματισμό, σύστημα αυτόματου ελέγχου ταχύτητας, κάμερα οπισθοπορείας, handsfree και αισθητήρας φωτός. Η πιο σημαντική αλλαγή κρύβεται στο διπλό πάτωμα του πορτμπαγκάζ, ένα μικρό μαύρο κουτί που βοηθάει στην εξοικονόμηση καυσίμων. Το Sportage τροφοδοτείται από ένα ντίζελ κινητήρα δύο λίτρων, 185 ίππων και τετρακίνηση και λειτουργεί σαν ήπιο υβριδικό. Το κουτί, το οποίο μαζί με τη δεξαμενή AdBlue συρρικνώνει τον όγκο του χώρου αποσκευών από τα 503 στα 439 λίτρα, περιέχει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 0,44 kWh.



Όταν σταματήσετε στο κόκκινο φανάρι, αλλά και όταν η ταχύτητα κίνησης είναι κάτω από τα 30 χλμ/ώρα, ο κινητήρας απενεργοποιείται αυτόματα, μέχρι το πόδι να επιστρέψει στο γκάζι. Ένα τέτοιο σύστημα εκκίνησης δεν είναι καινούργιο, σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα σβήνει τον κινητήρα όταν ακινητοποιηθείς στο φανάρι. Αλλά εδώ συμβαίνει και όταν είσαι εν κινήσει και χάρη στο ηλεκτρικό σύστημα των 48 βολτ, το τιμόνι και όλα τα άλλα απαραίτητα συστήματα λειτουργίας διατηρούνται ζωντανά. Πετύχαμε το στόχο και η κατανάλωση πετρελαίου παρέμεινε στα 5,7 λίτρα στο τέλος της δοκιμής στην πόλη της Φρανκφούρτης, σύμφωνα με την ένδειξη στον υπολογιστή. Η Kia υπόσχεται 6,2 λίτρα σε αστικές περιοχές. Εδώ παίζει ρόλο η ήπια υβριδική λειτουργία.  

Παρά το πρόσθετο βάρος από την μπαταρία, τη γεννήτρια εκκίνησης, τον μετατροπέα DC και το οκτατάχυτο κιβώτιο (πριν ήταν εξατάχυτο) που ζυγίζουν 36 επιπλέον κιλά, η κατανάλωση είναι μειωμένη κατά 10%, λέει η Kia. Αυτό που πρέπει να ελέγξετε είναι αν η τελική τιμή εξισορροπείται από την εξοικονόμηση καυσίμου στο Sportage. Υπάρχει και η βασική έκδοση με βενζινοκινητήρα 132 ίππων, που ξεπερνάει το πέντε, αλλά έχει χαμηλότερη τιμή...



Δύναμη 48 βολτ
Το πνεύμα του SPORTAGE που εξοικονομεί

Τρία συστατικά συντελούν ώστε το Mildhybrid Sportage να εξοικονομήσει ενέργεια. Η μπαταρία ιόντων λιθίου (0,44 kWh), η γεννήτρια εκκίνησης και ο μετατροπέας DC-DC για την ανταλλαγή ενέργειας μεταξύ ηλεκτρικού συστήματος 48 και 12 βολτ. Με το γκάζι στο πάτωμα, το σύστημα παρέχει πρόσθετη ροπή, κατά τη διάρκεια της ήπιας επιτάχυνσης, μειώνει το έργο, μειώνει το φορτίο  και την κατανάλωση του κινητήρα. Κατά την επιβράδυνση ή στην κατηφόρα,  η γεννήτρια εκκίνησης μετατρέπει την κινητική ενέργεια που αποκτάται, σε ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία 48 volt.

Συμπέρασμα 
Δουλεύει! Η λειτουργία του κινητήρα, ωφελεί πρώτον το πορτοφόλι και δεύτερον το περιβάλλον. Το Sportage ήταν μέχρι στιγμής το μυστικό ανάμεσα στα συμπαγή SUV, τώρα είναι τεχνολογικός επαναστάτης.

Ψάχνεις για Service;
 
   

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ