Μοντέρνα, σχεδίαση, καλή οδική συμπεριφορά και άνετοι χώροι στο εσωτερικό της νέας B-Class.

Ο σχεδιαστικός οίστρος φαίνεται να εξαντλήθηκε στο υπόλοιπο αμάξωμα, καθώς το πίσω τμήμα της B-Class είναι μάλλον λιτό, στερούμενο σχεδιαστικής φαντασίας και τόλμης.

Το μακρύ μεταξόνιο, προϊδεάζει για άνετους χώρους στο εσωτερικό.

Στο κομψό και ποιοτικό εσωτερικό τον τόνο δίνουν τα ψηφιακά όργανα, οι μεγάλες οθόνες και το έξυπνο σύστημα φωνητικής καθοδήγησης.

Το τριπλά διαιρούμενο πίσω τμήμα διαμορφώνει ένα χώρο αποσκευών της τάξης των 445 έως και 1.530 λίτρων.

Η B-Class εφοδιάζεται με σύστημα αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών, το οποίο ενεργοποιείται αυτόματα προς αποφυγήν ατυχημάτων.

Πρώτη οδήγηση: Νέα Mercedes B- Class

Διαβάστηκε από 1515 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/1/2019

Η νέα Β- Class προτάσσει πιο τολμηρή και πιο μοντέρνα σχεδίαση, περισσότερη πρακτικότητα και πληθώρα συστημάτων ασφαλείας, διατηρώντας συνάμα αναλλοίωτα τα χαρακτηριστικά του οικογενειακού αυτοκινήτου.

 
   
Πρώτη εντύπωση
Τι μας άρες και τι όχι
Τεχνολογικά και όχι μόνο, η B-Class ακολουθεί τα σημεία των καιρών. Ο καθαρός πετρελαιοκινητήρας Euro 6d, εμφανίζει το τραχύ και θορυβώδες πρόσωπο του στις υψηλές στροφές.


Ότι λογίζεται ως πετυχημένο στην A- Class δεν μπορεί να είναι λάθος στην B-Class. Αυτό σκέφτηκαν μάλλον οι άνθρωποι της γερμανικής εταιρείας και προσέδωσαν στη B-Class ένα νέο και πιο τολμηρό σχεδιαστικά παρουσιαστικό, εφοδιάζοντας αυτή μεταξύ άλλων και με το υπερσύγχρονο σύστημα infotainment, το ΜΒUX, το οποίο εντυπωσιάζει με τη φωνητική του λειτουργία.


 
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή όμως ξεκινώντας από τη σχεδίαση: Η νέα B-Class εμφανίζει νέες και πιο αρμονικές αναλογίες και γραμμές, με το μεταξόνιο να ανέρχεται στα 2,73 μέτρα, τις κολώνες των παραθύρων είναι πιο μικρές έναντι του προκάτοχου μοντέλου, ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι πιο μικρά, πιο χυτά και ενσωματωμένα στο αμάξωμα.
 
Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες πρέπει να αναφέρουμε ότι το γερμανικό μοντέλο θα διατίθεται με πέντε μηχανικά σύνολα (δύο μοτέρ βενζίνης και τρία πετρελαίου).
 
Περνώντας στα ενδότερα αντικρίζουμε μια εικόνα αισθητά βελτιωμένη σε σχέση με την προηγούμενη B-Class. Οι θέσεις είναι υψηλά τοποθετημένες, με καλή περιμετρική ορατότητα και λειτουργία μασάζ αν το επιθυμείτε, ο χώρος για τα κεφάλια είναι κάτι παραπάνω από αρκετός, ενώ απόλυτη τάξη επικρατεί και στο ταμπλό με τα όργανα να είναι απλά στη χρήση τους και σε κοντινή στον οδηγό απόσταση (εντύπωση μας προκάλεσε το επενδυμένο με alcantara τιμόνι του αυτοκινήτου της δοκιμής μας).


 
Η ποιότητα κατασκευής και τα χρησιμοποιηθέντα υλικά δεν επιδέχονται κριτικής, ενώ τα ψηφιακά όργανα, οι μεγάλες οθόνες (7 ιντσών στο βασικό και 10,25 ιντσών στον προαιρετικό εξοπλισμό) και το έξυπνο σύστημα φωνητικής καθοδήγησης MBUX, προσθέτουν μια high tech πινελιά στην καμπίνα της B-Class. Για τους πιο απαιτητικούς διαθέσιμα είναι έναντι του σχετικού αντιτίμου, ο κλιματισμός των καθισμάτων, μασάζ, Head- up display και πολλά ακόμη.
 
Εκτός από το πολυτελές ύφος στην καμπίνα του γερμανικού μοντέλου, σημαντικοί είναι και οι χώροι, οι οποίοι είναι μεγαλύτεροι σε σχέση με το παρελθόν με περίπου ίδιες διαστάσεις αμαξώματος (26 χλστ. μεγαλύτερο σε μήκος και 10 σε πλάτος).
 
Εντελώς καινούργιο είναι στην B-Class το κατά 14 εκ. συρόμενο πίσω κάθισμα και η αναδιπλούμενη πλάτη αυτού, στοιχεία τα οποία και «εκτοξεύουν» τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών από τα 445 στα 705 λίτρα. Συν 260 ολόκληρα λίτρα δηλαδή!
Διαθέσιμο είναι επίσης για πρώτη φορά στην B-Class ηλεκτρικό πορτ-μπαγκάζ (προαιρετικός εξοπλισμός).


 
Για τη δοκιμή μας επιλέξαμε μια B200d, η οποία εφοδιάζεται με το νέο 2λιτρο τετρακύλινδρο μοτέρ με τον κωδικό OM 654q, ο οποίος βασίζεται στην OM 654 και αποδίδει στην περίπτωση μας 150 ίππους. Ο κινητήρας πληροί ήδη και στις δύο εκδοχές του (200d & 220d) τις προδιαγραφές περί εκπομπής ρύπων Euro 6d, οι οποίες θα ισχύσουν από το 2020.
 
Σους γεμάτους στροφές επαρχιακούς δρόμους της Ισπανίας, στους οποίους κινηθήκαμε κατά βάση, διαπιστώσαμε, ότι η B-Class είναι αρκετά ισορροπημένη και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά φιλτράροντας τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, παρά την παρουσία των ζαντών 19 ιντσών, ακόμη και στη σπορ λειτουργία. Διαθέσιμες είναι συνολικά οι λειτουργίες: individual, Sport, Comfort & Eco.


 
Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων λειτουργεί ιδανικά, άμεσα και αθόρυβα ως προς την αλλαγή των σχέσεων. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και σαφές ως προς την πληροφόρηση. Αυτό που ίσως ενοχλήσει είναι ο θόρυβος του κινητήρα από τις 4.000 σ α. λ. και πάνω, ο οποίος είναι πάντως οικονομικός, καθώς με σχετικά γρήγορη οδήγηση η κατανάλωση ανήλθε σε 7,2 λίτρα (4,2- 4,5 λίτρα η εργοστασιακή τιμή για την B200d).
 
Αυτό που εντυπωσιάζει πάντως και πέραν των όσων αναφέρθηκαν πιο πάνω, είναι η πληθώρα των βοηθητικών συστημάτων, με τα οποία εφοδιάζεται το γερμανικό μοντέλο (προαιρετικός εξοπλισμός) τα οποία είναι άμεσα στην απόκριση τους και εύκολα στη χρήση. Ενδεικτικά αναφέρουμε: σύστημα αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών, αλλαγή λωρίδας με ελαφρό χτύπημα του φλας, Head-Up Display, Multibeam-Led και πολλά άλλα.


 
Τα εν λόγω συστήματα σας προφυλάσσουν και σας χαλαρώνουν στις διαδρομές σας, αναγνωρίζουν δυνητικούς κινδύνους και είτε προειδοποιούν για αυτούς, είτε επεμβαίνουν διορθωτικά. Ένα απλό χτύπημα στο Tempomat στο τιμόνι αρκεί και η B-Class διατηρεί άμεσα τη σωστή ταχύτητα, την απόσταση και τη λωρίδα.
 
Η B-Class διατίθεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 ή 7 σχέσεων, ανάλογα με τον κινητήρα. Όλοι οι κινητήρες πληρούν ήδη τη νόρμα Euro 6d ή τουλάχιστον Euro 6d-Temp. H B-Class θα προσφέρεται με πέντε μηχανικά σύνολα, τα δύο εξ΄ αυτών βενζίνης και τα τρία πετρελαίου με ισχύ από 116 έως και 190 ίππους.
 
Η B-Class διατίθενται ήδη προς πώληση στη Γερμανία με τιμή εκκίνησης τα 31.874,14 ¤.

Συμπέρασμα
Η νέα B-Class έχει κάνει τεράστια βήματα προόδου σχέση με το προκάτοχο μοντέλο. Η πληθώρα των βοηθητικών συστημάτων, το ποιοτικότατο εσωτερικό, η φρέσκια και τολμηρή σχεδίαση και οι καθαροί κινητήρες επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές!
 

 

 
   

Διαβαστε Ακομη

Ροη Ειδησεων