.jpg)
Το Mazda Vision-X Coupe είναι PHEV με 510 άλογα και wankel μοτέρ
Νέο κουπέ crossover πρωτότυπο από τη Mazda
Πάνω από πέντε μέτρα μήκος και αεροδυναμικά σχεδιασμένο
Ρετρό αλλά ψηφιακός πίνακας οργάνων στην καμπίνα με έξτρα οθόνες
Plug-in υβριδικό με 510 άλογα και 160 χλμ. ηλεκτρική αυτονομία
autoagora Team
Νέο κουπέ crossover πρωτότυπο από τη Mazda
Η Mazda αποκάλυψε στο Japan Mobility Show το νέο Vision-X Compact, ένα πρωτότυπο που πιθανότατα προαναγγέλλει τη νέα γενιά του Mazda2. Ωστόσο, το αυτοκίνητο πόλης δεν ήταν το μόνο που τράβηξε την προσοχή, καθώς η ιαπωνική εταιρεία χρησιμοποίησε την Έκθεση Κινητικότητας στο Τόκιο για να παρουσιάσει και το Vision-X Coupe, ένα κομψό κουπέ crossover, το οποίο πιθανότατα θα δούμε να μετατρέπεται σε μοντέλο παραγωγής μέσα στη δεκαετία του 2030.
Πάνω από πέντε μέτρα μήκος και αεροδυναμικά σχεδιασμένο
Η Mazda δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες για τη σχεδίαση του νέου Vision-X Coupe, αλλά από τις διαθέσιμες εικόνες φαίνεται ξεκάθαρα πως το πρωτότυπο υιοθετεί τη γνωστή σχεδιαστική γλώσσα Kodo. Το μπροστινό μέρος κυριαρχείται από μια πλήρως κλειστή μάσκα, η οποία διακόπτεται από LED φώτα ημέρας που θυμίζουν δόντια, σε συνδυασμό με λεπτούς βασικούς προβολείς και μια φαρδιά κάτω εισαγωγή αέρα.
Στο πλάι, το αεροδυναμικά σχεδιασμένο αμάξωμα στερείται παραδοσιακών χειρολαβών και καθρεφτών, ενώ η μακριά, κεκλιμένη οροφή συνεχίζει αρμονικά το παρμπρίζ, οδηγώντας στο πίσω μέρος με κάθετη σχεδίαση και εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα, μέρος των οποίων εκτείνεται στο πλαϊνό πίσω τζάμι.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, το αυτοκίνητο έχει μήκος 5.050 χιλιοστά, πλάτος 1.995 χιλιοστά και ύψος 1.480 χιλιοστά, με μεταξόνιο 3.080 χιλιοστά. Αυτό σημαίνει ότι το πρωτότυπο είναι σημαντικά μεγαλύτερο από το Mazda6, καθώς είναι 185 χιλιοστά μακρύτερο και έχει 251 χιλιοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο.
Ρετρό αλλά ψηφιακός πίνακας οργάνων στην καμπίνα με έξτρα οθόνες
Η καμπίνα του Vision-X Coupe διαθέτει έναν εντυπωσιακό ψηφιακό πίνακα οργάνων, χωρισμένο σε τρία ξεχωριστά «όργανα» με ρετρό γραφικά. Τα όργανα αυτά συνδυάζονται με μια παρόμοια οθόνη στο τιμόνι, ενώ δίπλα τους βρίσκεται η οθόνη αφής για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και μια ακόμα οθόνη μπροστά από τη θέση του συνοδηγού.
Οι σχεδιαστές έχουν προσθέσει μια φαρδιά κεντρική κονσόλα και έναν επιλογέα ταχυτήτων σε σχήμα μπάλας μπέιζμπολ. Επιπλέον, η καμπίνα περιλαμβάνει δύο ξεχωριστά πίσω καθίσματα και δίχρωμη ταπετσαρία, προσφέροντας μια κομψή και μοντέρνα εμπειρία για τους επιβάτες.
Plug-in υβριδικό με 510 άλογα και 160 χλμ. ηλεκτρική αυτονομία
Η Mazda αποκάλυψε και το κινητήριο σύνολο του Vision-X Coupe, το οποίο πρόκειται για ένα Plug-in υβριδικό (PHEV) σύστημα. Το σύστημα αυτό συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα Wankel, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μια μπαταρία. Η συνδυαστική ισχύς του φτάνει τους 510 ίππους, ενώ η ηλεκτρική αυτονομία που παρέχει η μπαταρία εκτιμάται στα 160 χιλιόμετρα.
Με πλήρως φορτισμένη τη μπαταρία και γεμάτο το ντεπόζιτο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιεί και καύσιμο ουδέτερο σε άνθρακα, το Mazda Vision-X Coupe μπορεί να διανύσει συνολικά έως και 800 χιλιόμετρα.
