autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Mercedes EQA 250+ ή 300 4MATIC: Ποια έκδοση του premium SUV διαλέγεις;

Mercedes EQA 250+ ή 300 4MATIC: Ποια έκδοση του premium SUV διαλέγεις;

Mercedes EQA 250+ ή 300 4MATIC: Ποια έκδοση του premium SUV διαλέγεις;

10/12/2025

H 250+ έχει μεγαλύτερη μπαταρία και βγάζει 460 χλμ. με μία φόρτιση, 50 χλμ. λιγότερα η 300 4MATIC.
H «300άρα» έχει τετρακίνηση και πιο δυναμικές επιδόσεις (0-100 σε 7,1 δλ.), αλλά και η μικρότερη κινείται σβέλτα.
Η 300 4MATIC βγαίνει κατευθείαν στην έκδοση BASIC με πλούσιο εξοπλισμό, η 250+ ξεκινάει από την STYLE που και πάλι είναι πλήρης.
Από 49.150 ευρώ η EQA 250+, κατά 6.000 ευρώ πιο ακριβή η 300 4MATIC.

autoagora Team

H 250+ έχει μεγαλύτερη μπαταρία και βγάζει 460 χλμ. με μία φόρτιση, 50 χλμ. λιγότερα η 300 4MATIC

Η ανανεωμένη Mercedes-Benz EQA έρχεται πιο ώριμη και ολοκληρωμένη από ποτέ, με τρεις διαφορετικές εκδόσεις με διαφορετική προσέγγιση: την EQA 250+, την EQA 300 4MATIC και την EQA 350 4MATIC. Σε αυτό το άρθρο, εστιάζουμε στις πρώτες δύο που αφορούν τους περισσότερους και τις βάζουμε στο «μικροσκόπιο» για να εντοπίσουμε με ακρίβεια τα δυνατά σημεία της καθεμίας, βοηθώντας τον υποψήφιο αγοραστή να καταλάβει ποια ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες του.

Αν υπάρχει ένας τομέας όπου η εισαγωγική EQA 250+ ξεχωρίζει ξεκάθαρα, αυτός είναι η αυτονομία. Με τη μεγαλύτερη μπαταρία 73,9 kWh, η 250+ καταγράφει εντυπωσιακές πραγματικές επιδόσεις, φτάνοντας μέχρι και τα 460 χλμ. σε μικτές συνθήκες και αγγίζοντας τα 540 χλμ. με την χρήση του προγράμματος Eco στην πόλη. Στο ταξίδι, όπου οι απαιτήσεις αυξάνονται, εξακολουθεί να αποδεικνύεται αποτελεσματική.

Η 300 4MATIC, από την άλλη, διαθέτει μικρότερη μπαταρία 69,7 kWh και είναι σαφώς πιο «λαίμαργη», κάτι αναμενόμενο για ένα βαρύτερο, ισχυρότερο και τετρακίνητο σύνολο. Παρόλα αυτά, η πραγματική αυτονομία γύρω στα 410 χλμ. σε μεικτές συνθήκες κι ακόμα περισσότερα στην πόλη δείχνει πως παραμένει αποτελεσματική — απλώς όχι στο επίπεδο της 250+. Για τον οδηγό που κάνει πολλά χιλιόμετρα ή συχνά ταξίδια, η διαφορά μετράει.

H «300άρα» έχει τετρακίνηση και πιο δυναμικές επιδόσεις (0-100 σε 7,1 δλ.), αλλά και η μικρότερη κινείται σβέλτα

Όσον αφορά τις επιδόσεις και την οδηγική συμπεριφορά, η κατάσταση αντιστρέφεται. Η EQA 300 4MATIC προσφέρει μια σαφώς πιο δυναμική εμπειρία χάρη στους 228 ίππους και την τετρακίνηση, η οποία εξασφαλίζει ανώτερη πρόσφυση και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση τόσο σε καθημερινή οδήγηση όσο και σε δύσκολες συνθήκες. Η επιτάχυνση (0-100 σε 7,1 δλ.), ειδικότερα οι ρεπρίζ από μεγαλύτερες ταχύτητες και η συνολική αίσθηση στο δρόμο είναι πιο «δυναμικές», με το αυτοκίνητο να δείχνει ελαφρώς πιο στιβαρό και δεμένο.

Η 250+, πιο ήπια σε δύναμη με τους 190 ίππους, στοχεύει σε διαφορετικό κοινό. Έχει απολύτως επαρκή δύναμη για καθημερινή χρήση ως ένα οικογενειακό SUV, με γραμμική επιτάχυνση που δεν απέχει πολύ από την 300 4MATIC μέχρι νόμιμη ταχύτητα(0-100 σε 8 δλ.) και ομαλή λειτουργία. Δεν έχει τον εκρηκτικό χαρακτήρα της 300 4MATIC σε περισσότερα χλμ./ώρα ούτε την περίσσεια πρόσφυσης από την κίνηση και στους πίσω τροχούς, όμως παραμένει ήσυχη, πολιτισμένη και προβλέψιμη — χαρακτηριστικά που ο μέσος οδηγός θα εκτιμήσει και θα αρκεστεί.

Μην ξεχνάμε πως για τους ακόμα πιο απαιτητικούς, υπάρχει και η EQA 300 4MATIC με 292 ίππους με την ανάλογη διαφορά τιμής (περίπου 8.900 ευρώ πιο ακριβή από την 250+ και 2.850 ευρώ πιο ακριβή από την 300 4MATIC).

Η 300 4MATIC βγαίνει κατευθείαν στην έκδοση BASIC με πλούσιο εξοπλισμό, η 250+ ξεκινάει από την STYLE που και πάλι είναι πλήρης

Οι δύο εκδόσεις μοιράζονται το ίδιο ποιοτικό υπόβαθρο, με ανανεωμένη καμπίνα, σύγχρονα γραφικά στις οθόνες, άριστη ηχομόνωση και αναβαθμισμένο infotainment. Ωστόσο, η 300 4MATIC, ως πιο ακριβή και συνήθως πλουσιότερα εξοπλισμένη, κερδίζει λίγη απόσταση στον τεχνολογικό τομέα, κυρίως σε συστήματα υποβοήθησης και επιλογές άνεσης. Αυτό συμβαίνει καθώς η 300 4MATIC παρακάμπτει την εισαγωγή έκδοση STYLE που συναντάμε στην 250+ και προσφέρεται μόνο στην ανώτερη BASIC, κάτι προαιρετικό για τη «μικρότερη». Στην ίδια έκδοση BASIC πάντως, συναντάμε τα και στα δύο ίδια στοιχεία άνεσης και τεχνολογίας.

Η EQA 250+ STYLE παραμένει προσεγμένη, με όλα τα απαραίτητα στοιχεία premium αισθητικής και λειτουργικότητας, αλλά δεν φτάνει στη «γεύση» κορυφαίας πληρότητας της BASIC, ειδικά όταν η τελευταία συνδυαστεί με πλουσιότερα προαιρετικά πακέτα. Σε κάθε περίπτωση, η ποιότητα κύλισης και η συνολική εμπειρία στο εσωτερικό είναι χαρακτηριστική της Mercedes, ανεξάρτητα από την έκδοση.

Σημαντικό είναι πως και τα δύο παρέχουν ακριβώς τους ίδιους χώρους της EQA, οι οποίοι είναι υπεραρκετοί ώστε να μετακινήσουν τέσσερεις - ακόμα και ψηλούς - επιβάτες με άνεση ή και πέντε αν οι πιο «μικρόσωμοι» κάτσουν πίσω. Σημαντικό είναι πως η τετρακίνηση στην EQA 300 4MATIC δεν αφαιρεί χώρο από το πορτμπαγκάζ, αφού και στα δύο έχει χωρητικότητα 340 λτ. και ομολογουμένως δεν εντυπωσιάζει για ένα οικογενειακό SUV.

Από 49.150 ευρώ η EQA 250+, κατά 6.000 ευρώ πιο ακριβή η 300 4MATIC

Το οικονομικό πλαίσιο ίσως είναι αυτό που διαφοροποιεί περισσότερο τις δύο εκδόσεις, έχοντας λάβει υπόψη τις παραπάνω διαφορές. Η EQA 250+ τοποθετείται σε πιο προσιτή κατηγορία και προσφέρει καλύτερη αναλογία αυτονομίας–τιμής, ξεκινώντας από τα 49.150 ευρώ στην εισαγωγική STYLE και ανεβαίνοντας στα 51.650 ευρώ στην BASIC. Για τον μέσο αγοραστή που θέλει ένα ηλεκτρικό premium SUV που να «καταπίνει» χιλιόμετρα χωρίς να μπαίνει συχνά στην πρίζα, αποτελεί την πιο λογική επιλογή.

Η 300 4MATIC κοστίζει 55.100 ευρώ, είναι δηλαδή ακριβότερη κατά 6.000 ευρώ, αλλά τα επιπλέον χρήματα αντικατοπτρίζονται σε καλύτερες επιδόσεις, τετρακίνηση και πιο πλούσιο εξοπλισμό. Δεν είναι θέμα ξεκάθαρης «υπεροχής», αλλά διαφορετικής πρότασης χρήσης: μπορεί να μην είναι αυτή με την καλύτερη αυτονομία, αλλά είναι πιο δυναμική και πλήρης.
Σε τελική ανάλυση, η επιλογή ανάμεσα στις Mercedes-Benz EQA 250+ και EQA 300 4MATIC δεν είναι θέμα «καλύτερης» ή «χειρότερης» έκδοσης, αλλά διαφορετικής φιλοσοφίας. Η 250+ αποτελεί την πιο οικονομικά συμφέρουσα λύση για όσους διανύουν πολλά χιλιόμετρα και αναζητούν ένα premium ηλεκτρικό SUV με κορυφαία αυτονομία και χαμηλό κόστος χρήσης. Η 300 4MATIC, από την πλευρά της, απευθύνεται σε οδηγούς που θέλουν περισσότερη δύναμη, τετρακίνηση και έναν πιο γεμάτο εξοπλισμό, ακόμα κι αν αυτό συνεπάγεται υψηλότερη τιμή και μικρότερη αυτονομία.

STOCKCENTER