autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Curb charger: Φορτιστής μέσα στο πεζοδρόμιο
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Curb charger: Φορτιστής μέσα στο πεζοδρόμιο

Ο επόμενος σταθμός φόρτισης θα είναι μέσα στο πεζοδρόμιο

14/5/2025

Μια καινοτόμος ιδέα έτοιμη να πάρει σάρκα και οστά
Εύκολη λειτουργία σε όλες τις συνθήκες
Εξαιρετικές προοπτικές εγκατάστασης και επέκτασης
Πρόβλημα η παροχή, αλλά οι υποσχέσεις μεγάλες

Μια καινοτόμος ιδέα έτοιμη να πάρει σάρκα και οστά

Οι σταθμοί φόρτισης, πέρα από το ζήτημα του αριθμού τους που αντιμετωπίζουμε εδώ στην Ελλάδα, έχουν και μερικά πρακτικά προβλήματα (που εν μέρει συνδέονται και με την έλλειψή τους). Το μέγεθός τους συχνά τους καθιστά μη πρακτικούς προς εγκατάσταση και δεν επιτρέπει τη στάθμευση και τη φόρτιση πολλών αυτοκινήτων ταυτόχρονα, ενώ και τα πεζοδρόμια δημιουργούν δυνητικά δυσκολίες στην τοποθέτηση των καλωδίων τροφοδοσίας. Η Rheinmetall επιχειρεί να λύσει και τα δύο αυτά προβλήματα ταυτόχρονα, κάνοντας το σταθμό φόρτισης κομμάτι του πεζοδρομίου.
Δεν πρόκειται για ιδέα στα χαρτιά, αλλά για πραγματικότητα. Πιλοτικά προγράμματα που έλαβαν χώρα σε Κολωνία και Βόννη τον προηγούμενο χρόνο είδαν την επιτυχή εγκατάσταση και χρήση αυτών των φορτιστών κρασπέδου (curb chargers), που απέδειξαν την αντοχή και την πρακτικότητά τους σε όλες τις καιρικές συνθήκες με 99% διαθεσιμότητα. Η επιτυχία του πειράματος έχει βάλει πλέον τον καινοτόμο σταθμό φόρτισης της Rheinmetall σε τροχιά παραγωγής.

Εύκολη λειτουργία σε όλες τις συνθήκες

Ο σταθμός φόρτισης πεζοδρομίου δεν έχει κάποια διαφορά στη λειτουργία του με τις παραδοσιακές λύσεις και το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να παρκάρει, να βάλει το καλώδιο στην πρίζα και να συνδεθεί μέσω κάρτας ή εφαρμογής. Η πρίζα αυτή όμως είναι τοποθετημένη στο κράσπεδο και τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα βρίσκονται όλα ενσωματωμένα εντός, κρυμμένα υπογείως. Στην επιφάνεια βρίσκεται μόνο το άνοιγμα της πρίζας, ο card reader και μια μικρή οθόνη. Ο χώρος που καταλαμβάνει είναι ουσιαστικά μηδενικός.
Οι curb chargers λειτουργούν με εναλλασσόμενο ρεύμα έως 22 kW (δεν επιτρέπουν ταχυφόρτιση) και χρησιμοποιούν το Open Charge Point Protocol που επιτρέπει την εύκολη ενσωμάτωσή τους σε υπάρχουσες δομές φόρτισης. Όσο για τα ενδεχόμενα προβλήματα λειτουργίας λόγω χαμηλών θερμοκρασιών (που να σημειωθεί ότι για τη Γερμανία είναι πολύ σημαντικότερα συγκριτικά με μια μεσογειακή χώρα), αυτά επιλύθηκαν με την εγκατάσταση εσωτερικής μονάδας θέρμανσης για το λιώσιμο του χιονιού και του πάγου.

Εξαιρετικές προοπτικές εγκατάστασης και επέκτασης

Καθώς λοιπόν δεν έχουν όγκο και είναι σχεδιασμένοι για ενσωμάτωση σε ήδη υπάρχουσες κατασκευές, οι φορτιστές κρασπέδου αποδείχθηκαν ιδανικοί για χρήση στην πόλη. Ως κομμάτι των αστικών υποδομών, φαίνεται ότι μπορούν να αναβαθμίσουν και να επεκτείνουν το υπάρχον δίκτυο σταθμών φόρτισης χωρίς την ανάγκη δημιουργίας εγκαταστάσεων απαγορευτικού μεγέθους για τα δεδομένα του διαθέσιμου χώρου ή των απαιτήσεων της κίνησης και με πολύ λιγότερους ενδοιασμούς περί καλαισθησίας.
Αυτή η δυνατότητα εγκατάστασής τους σχεδόν παντού κάνει επίσης ευκολότερο το ενδεχόμενο φόρτισης για όσους δεν έχουν γκαράζ. Φορτιστές κρασπέδου θα μπορούσαν εύκολα να τοποθετηθούν και έξω από σπίτια, αναιρώντας την ανάγκη αναζήτησης ελεύθερου σταθμού σε ανεκτή απόσταση για νυχτερινή φόρτιση ή «πατέντες» με μπαλαντέζες από μπαλκόνια. Η Rheinmetall υπόσχεται επίσης εύκολη αφαίρεση, επανατοποθέτηση και συντήρηση των φορτιστών.

Πρόβλημα η παροχή, αλλά οι υποσχέσεις μεγάλες

Το σημαντικότερο πρόβλημα που προκύπτει με τους curb chargers είναι η σύνδεσή τους με το δίκτυο παροχής. Στην Κολωνία συνδέθηκαν τελικά με το δίκτυο χαμηλής τάσης της πόλης που ελέγχει και το φωτισμό των δρόμων, αλλά δεν υπάρχει εγγύηση ότι το δίκτυο αυτό θα είναι επαρκές για τη φόρτιση αυτοκινήτων σε κάθε πόλη, ή ότι θα είναι μονίμως ενεργό και σε πλήρη ισχύ (μπορεί για παράδειγμα να απενεργοποιούνται τμήματα κατά τη διάρκεια της ημέρας για λόγους οικονομίας).
Ακόμα πάντως και αν δεν αποδειχθούν καθολικά εφαρμόσιμοι, εκεί που υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησής τους οι φορτιστές κρασπέδου υπόσχονται μια πολύ πιο απρόσκοπτη και ομαλή επέκταση του δικτύου φόρτισης εντός της πόλης, καθώς και ευκολότερης χρήσης του.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

ILEP
11 STEPS