BMW 550e xDrive: Οδηγούμε το πολυτελές PHEV
Οδηγούμε την BMW 550e xDrive
Πολυτέλεια, άνεση και πληρότητα σε συστήματα υποβοήθησης
489 ίπποι, αστραπιαία επιτάχυνση και επιβράδυνση, αλλά και οικονομική λειτουργία
Οδηγική συμπεριφορά για σεμινάριο, αλλά η τιμή τσούζει
Μεγάλη, καθημερινή, ταξιδιάρα, 5άρα
Η διαδρομή μέχρι τη δουλειά ηλεκτρικά, το ταξίδι χωρίς μεγάλα διαλείμματα για φόρτιση. Τα PHEVs υπάρχουν για να καλύψουν όσους θέλουν το αυτοκίνητο να προσαρμόζεται στην καθημερινότητά τους και όχι το αντίστροφο, και αν αυτή η καθημερινότητα το επιτρέπει, η BMW 550e xDrive είναι μια ιδιαίτερα αποτελεσματική επιλογή.
Πρόκειται για 5άρα της δεκαετίας του ’20, οπότε καλό είναι φτάνοντας στη δουλειά να υπάρχει και θέση για παρκάρισμα. Με μήκος που ξεπερνά τα 5 μέτρα και μεταξόνιο οριακά κάτω από τα 3, η 550e είναι μεγάλη, εντυπωσιακή και θα ξεχωρίσει οπωσδήποτε στο πάρκινγκ και πιθανότατα και στον αυτοκινητόδρομο. Σε αυτά τα 3 μέτρα ανάμεσα στους άξονες έχει βρεθεί και ο χώρος για την εγκατάσταση της μπαταρίας, μια τοποθέτηση αντίστοιχη της i5, που είναι εξάλλου και αυτή στημένη πάνω στην πλατφόρμα CLAR-II.
Πολυτέλεια, άνεση και πληρότητα σε συστήματα υποβοήθησης
Η παρουσία της μπαταρίας έρχεται αναμενόμενα με μια μικρή απώλεια στους χώρους, καθώς τα καθίσματα έχουν υψωθεί κατά 2 εκατοστά με την ανάλογη μείωση για τα κεφάλια των ψηλών. Ανέγγιχτος ωστόσο έχει μείνει ο χώρος των αποσκευών, που και στην 550e μετρά 520 λίτρα πριν συνυπολογιστεί η δυνατότητα μερικής αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων, και φυσικά σε ζητήματα ποδιών και πλάτους τα πράγματα παραμένουν όπως θα τα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο με τέτοιο μεταξόνιο και πλάτος 1,9 μέτρα.
Το εσωτερικό αποπνέει την πολυτέλεια που θα περίμενε κανείς από μια ακριβή έκδοση της σειράς 5, αφήνοντας πάντως περιθώρια και για την πιο «γρήγορη» πλευρά του μοντέλου. Μεγάλη οθόνη 14,9 ιντσών με υψηλή ανάλυση, πλήρως ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα για κάθε σωματότυπο, εξαιρετική θέση οδήγησης και τεράστια γκάμα συστημάτων υποβοήθησης (πολλά στο βασικό εξοπλισμό, άλλα, όπως το Driving Assistant Professional, προαιρετικά με το ανάλογο κόστος) υπενθυμίζουν κάθε στιγμή ότι εδώ έχουμε μια premium κατασκευή και όχι απλά ένα ασυνήθιστα μεγάλο καθημερινό σεντάν.
489 ίπποι, αστραπιαία επιτάχυνση και επιβράδυνση, αλλά και οικονομική λειτουργία
Το μεγαλύτερο μέρος του σπορ χαρακτήρα πάντως δεν έρχεται από το κόκπιτ, αλλά από αυτό που κρύβεται κάτω από το καπό. Ο 6κύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας διαθέτει 313 ίππους και αρκετό «νεύρο» για να κινήσει από μόνος του χωρίς πρόβλημα το βαρύ αμάξωμα, αλλά εδώ υπάρχει και η ενίσχυση του ηλεκτρικού μοτέρ με την μπαταρία των 19 kWh.
197 ίπποι δεν είναι καθόλου αμελητέα ποσότητα για την καθημερινότητα και τη δυνατότητα αποκλειστικά ηλεκτρικής μετακίνησης και όταν τα βολτ συνδυάζονται με τη βενζίνη το αποτέλεσμα είναι καταιγιστικό, με 489 ίππους και 700 Nm ροπής. Το 0-100 έρχεται σε κάτω από 4,5 δευτερόλεπτα (και το 0-200 σε ελάχιστα πάνω από 15, αλλά μην το δοκιμάσετε) και το αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων με μετατροπέα ροπής της ZF περνά ομαλά όλη αυτήν τη δύναμη και στους τέσσερις τροχούς, ενώ αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι ο βενζινοκινητήρας δείχνει τη δύναμή του σε όλο το εύρος του στροφόμετρου. Και όσο γρήγορα φτάσει η 550e την ταχύτητα αυτοκινητοδρόμου, άλλο τόσο γρήγορα θα σταματήσει, με τα πανίσχυρα δισκόφρενα να ακινητοποιούν το σεντάν των 2,3 τόνων από τα 100 χλμ./ώρα σε 32,2 μέτρα.
Οδηγική συμπεριφορά για σεμινάριο, αλλά η τιμή τσούζει
Για να μην ξεχνάμε ωστόσο ότι πρόκειται για plug-in υβριδικό, όσο ο οδηγός δεν κυνηγά διαρκώς τις απόλυτες δυνατότητες του κινητήρα η 550e xDrive αποδεικνύεται σαφώς οικονομική από πλευράς κατανάλωσης. Η ηλεκτρική αυτονομία των 78 χιλιομέτρων δεν είναι για ταξίδι φυσικά, αλλά εντός της πόλης και για τις περισσότερες διαδρομές της καθημερινότητας είναι υπεραρκετή, ο δε βενζινοκινητήρας δεν είναι ιδιαίτερα «διψασμένος» και με μετρημένη οδήγηση θα καταναλώσει γύρω στα 7 λτ./100 χλμ. Με πλήρως υβριδική λειτουργία αυτή η τιμή πέφτει ακόμα περισσότερο, στα 5,2 λτ./100 χλμ. μαζί με 11,2 kWh από την μπαταρία, που δίνουν στο αυτοκίνητο συνολική αυτονομία 723 χιλιομέτρων.
Στο δρόμο, ο όγκος της BMW 550e xDrive συμπεριφέρεται υποδειγματικά. Το πλαίσιο είναι καλά ζυγισμένο, η ανάρτηση που προέρχεται από το τμήμα M απορροφά τους κραδασμούς και μηδενίζει τις κλίσεις και το τιμόνι πρωταγωνιστεί σε όλες τις συνθήκες. Ακριβές και κοφτερό, θα χαράξει ιδανική πορεία σε γρήγορες καμπές, και με ακτίνα στροφής 12 μέτρων θα κάνει φαινομενικά αδιανόητες για τόσο μεγάλο όχημα μανούβρες όχι μόνο δυνατές, αλλά σχεδόν εύκολες.
Αρμονικό είναι από την πλευρά του το μηχανικό σύνολο, με αθόρυβες αλλαγές ταχυτήτων και πολύ ομαλή μετάβαση ανάμεσα σε θερμική, ηλεκτρική και υβριδική λειτουργία που δε θα επηρεάσουν σε κανένα σημείο το χειρισμό ή την προσοχή του οδηγού.
Αυτά στη βασική λειτουργία οδήγησης Personality. Για όσους θέλουν κάτι λίγο πιο επιθετικό, υπάρχει και η Sport, που κάνει την απόκριση ακόμα πιο άμεση, το τιμόνι… ξυράφι και απενεργοποιεί το ESP, αφήνοντας τον οδηγό να δοκιμάσει τα όρια της κατασκευής.
Η πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης που αναφέραμε παραπάνω φέρνει ένα ακόμα επίπεδο άνεσης και ποιότητας στην οδηγική συμπεριφορά. Η απόσταση από το μπροστινό όχημα προσαρμόζεται ανάλογα με την ταχύτητα, η υποβοήθηση στο μποτιλιάρισμα αναλαμβάνει σχεδόν εξ ολοκλήρου και κάνει ιδανική δουλειά στο ξεκίνα-σταμάτα και τις διαρκείς επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις του αστικού ιστού, ενώ αυτόματη είναι και η ρύθμιση της ταχύτητας πριν από απότομες στροφές, κυκλικούς κόμβους και διασταυρώσεις εφ’όσον ο οδηγός χρησιμοποιήσει το προεγκατεστημένο σύστημα πλοήγησης της BMW.
Σε ρόλο άψογου προσωπικού βοηθού το infotainment, αποδεικνύεται εύχρηστο και πρακτικό. Με ένα «hey BMW» μπορεί κανείς να ρυθμίσει από το σύστημα πλοήγησης και τον κλιματισμό μέχρι τα παράθυρα ή να κάνει… κουβέντα με το σύστημα, που θα απαντήσει σε τεχνικές και όχι μόνο ερωτήσεις.
Πολύ γρήγορη, πολύ άνετη, με εξαιρετική plug-in λειτουργία και πραγματικά premium ποιότητα οδήγησης. Η BMW 550e xDrive τα προσφέρει όλα, αλλά το κάνει για μια αρκετά τσιμπημένη τιμή. Αυτήν τη στιγμή, μια 550e στην Ελλάδα ξεκινά από τα 84.700 ευρώ και μπορεί να ανεβεί αρκετά παραπάνω με πλήρη εξοπλισμό, καθιστώντας τήν επιλογή για ένα πολύ περιορισμένο αγοραστικό κοινό.