autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
BMW iX3: Οδηγούμε την πρώτη Neue Klasse πριν βγει το καμουφλάζ
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

BMW iX3: Οδηγούμε την πρώτη Neue Klasse πριν βγει το καμουφλάζ

Οδηγούμε την BMW iX3 Neue Klasse

12/6/2025

Η νέα ηλεκτρική τάξη στην BMW υπόσχεται 350 χιλιόμετρα με 10 λεπτά φόρτιση
Η τεχνολογία στο επίκεντρο
Εξαιρετική ποιότητα κύλισης και ιδανικό ζύγισμα
Η τεχνητή νοημοσύνη αναλαμβάνει τους ελιγμούς

Η νέα ηλεκτρική τάξη στην BMW υπόσχεται 350 χιλιόμετρα με 10 λεπτά φόρτιση

Υπό τη σκέπη του όρου Neue Klasse πορεύεται η BMW, έχοντας προγραμματίσει μια σειρά από λανσαρίσματα μοντέλων τα επόμενα χρόνια που θα ανανεώσουν την γκάμα της και τη φέρουν σε μια πραγματικά ηλεκτρική εποχή.

Η iX3 είναι η πρώτη Neue Klasse που θα κυκλοφορήσει και αναμένεται να αποκαλυφθεί μέσα στον Ιούνιο, αλλά η πρώτη οδηγική επαφή έγινε ήδη στο Miramas της Γαλλίας. Με καμουφλάζ, αλλά η οδήγηση είναι οδήγηση.

Οι τεχνικές λεπτομέρειες που έχουν δοθεί είναι φυσικά πολύ περιορισμένες. Είναι γνωστό ότι η BMW iX3 θα βασίζεται σε αρχιτεκτονική 800 V που θα επιτρέπει πολύ γρήγορη φόρτιση με έως 400 kW, για έως και 350 χιλιόμετρα μέσα σε 10 λεπτά σύμφωνα με τις προσδοκίες. Η συνολική αυτονομία λογαριάζεται κάπου στα 800 χιλιόμετρα, ανάλογα και με το μέγεθος της μπαταρίας, αλλά αυτό είναι μια πρώιμη τιμή σε μια ήδη δύσκολη μετρική, οπότε κρατάμε μικρό καλάθι μέχρι να ανακοινωθούν οι τελικές εργοστασιακές τιμές και να γίνουν και ευρύτερες δοκιμές μετά την κυκλοφορία του μοντέλου.

Οι μπαταρίες αυτές τροφοδοτούν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένα σε κάθε άξονα, που συνδυάζονται με πολύ προσεκτικά ρυθμισμένα αμορτισέρ και ένα εξαιρετικά ακριβές τιμόνι.

Η τεχνολογία στο επίκεντρο

Οι πραγματικά μεγάλες υποσχέσεις της BMW ωστόσο έχουν να κάνουν με την οδηγική εμπειρία και εκεί καλούνται οι υπηρεσίες της αυτοματοποίησης και της τεχνητής νοημοσύνης. Τα συστήματα ελέγχου των φρένων, του τιμονιού και του κινητήρα λοιπόν συνδέονται μεταξύ τους με ένα πρωτοποριακό CAN bus που ονομάζεται Heart of Joy και συνδυάζει AI αλγορίθμους με τις εντολές του συστήματος κατανομής ροπής Dynamic Performance Control. Η ουσία που κρύβεται πίσω από αυτές τις συνδέσεις και ονομασίες είναι ότι φρένα, τιμόνι και κινητήρας ανταποκρίνονται ταχύτερα καθώς η επεξεργασία γίνεται δέκα φορές γρηγορότερα από το μέσο όρο.

Πώς ρυθμίζει ο οδηγός όλη αυτήν την ψηφιακή εξυπνάδα της iX3; Μα μέσω οθόνης φυσικά! Και εν προκειμένω μάλλον τηλεόρασης, γιατί το Panoramic iDrive, όπως το αποκαλεί η BMW, φιλοξενείται στις 17 ίντσες και αποτελεί το κέντρο ελέγχου για τη συντριπτική πλειοψηφία των λειτουργιών. Οι αναλογικοί διακόπτες δεν έχουν εκλείψει εντελώς, καθώς χρησιμοποιούνται μεταξύ άλλων για τους καθρέφτες και τη θέρμανση του πίσω παρμπρίζ, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις ο οδηγός θα καταφύγει στο «hey BMW».

Σημειώστε επίσης ότι το ρόλο του πίνακα οργάνων παίζει το Panoramic Vision, που προβάλλει τα σχετικά δεδομένα σε μια μπάρα πάνω από το ταμπλό.

Εξαιρετική ποιότητα κύλισης και ιδανικό ζύγισμα

Τα συστήματα ελέγχου δουλεύουν σιωπηλά στα παρασκήνια και μαζί με το σχεδόν τέλεια ζυγισμένο πλαίσιο (κατανομή βάρους 49:51) κάνουν την BMW iX3 να κυλά εξαιρετικά σε μικρές και μεγάλες ταχύτητες, ενισχύοντας τόσο την ταξιδιωτική άνεση, όσο και τη σπορ αισθητική. Έτσι, οι κλίσεις του αμαξώματος, χάρη και στην ανάρτηση, πρακτικά μηδενίζονται. Το δε φρενάρισμα σχεδόν… δεν το καταλαβαίνεις, καθώς η επιβράδυνση στο 98% των περιπτώσεων δε γίνεται μέσω των δίσκων, αλλά με τους ηλεκτροκινητήρες (που ανακτούν ενέργεια παράλληλα), κάνοντας τη μείωση ταχύτητας πολύ ομαλή και εξαλείφοντας κραδασμούς και «τινάγματα» του αμαξώματος.

Για να μπορέσει να γίνει εφικτή η διαχείριση των δεδομένων που λαμβάνουν τα συστήματα από τον οδηγό σε τέτοιο λεπτομερή βαθμό επιστρατεύονται νέοι και εξελιγμένοι «υπερεγκέφαλοι» (superbrains) που αναλύουν τι κάνει ο οδηγός μέσω κάμερας στον κεντρικό καθρέφτη και στη συνέχεια ψάχνουν τη χρυσή τομή ανάμεσα στις ανθρώπινες αντιδράσεις και τις αποφάσεις της τεχνητής νοημοσύνης για να καταλήξουν σε ένα βέλτιστο οδηγικό πλάνο.

Η τεχνητή νοημοσύνη αναλαμβάνει τους ελιγμούς

Συνέπεια της βελτιστοποίησης είναι πρακτικά η αυτοματοποίηση πολλών ελιγμών. Μια ματιά δεξιά ή αριστερά για παράδειγμα ενώ το επιτρέπει η ταχύτητα είναι αρκετή για να μπει το αυτοκίνητο σε διαδικασία αλλαγής λωρίδας και προσπεράσματος και χάρη στην ταχύτερη και καλύτερη επεξεργασία των δεδομένων η επέμβαση συστημάτων όπως το lane assist είναι λιγότερο απότομη και επεμβατική και αφαιρεί την ανάγκη διαρκούς ενεργοποίησης και απενεργοποίησης σε συνθήκες κίνησης ή συχνού φρεναρίσματος.

Οι superbrains διαχειρίζονται επίσης έξυπνα καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, φρενάροντας για παράδειγμα το αυτοκίνητο όταν υπάρχει κίνδυνος να χτυπηθεί πεζός αλλά κάνοντας απλά διόρθωση πορείας αν χρειαστεί να γίνει αποφυγή σταθμευμένου οχήματος. Και αποδεικνύονται ιδιαίτερα χρήσιμοι στο παρκάρισμα, καθώς μπορούν μόνοι τους να διαλέξουν κατάλληλου μεγέθους θέση και να μανουβράρουν το αυτοκίνητο. Από την άλλη, σε συνθήκες υψηλών ταχυτήτων και ορισμένες πιο δύσκολες καταστάσεις, η τεχνητή νοημοσύνη απενεργοποιείται προκειμένου η επέμβασή της να μη θέσει σε κίνδυνο τον οδηγό.

Πρώτη ματιά που δημιουργεί μεγάλες προσδοκίες για την BMW iX3 λοιπόν. Οδήγηση από το μέλλον, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, και αν μη τι άλλο το ενδιαφέρον για το πως θα αποδειχθεί στην πράξη το μοντέλο παραγωγής, αλλά και οι υπόλοιπες Neue Klasse που ετοιμάζουν οι Βαυαροί, χτυπά κόκκινο…

AUDI
TOYOTA