autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Οδηγούμε το Opel Grandland PHEV με ένα γέμισμα
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Opel Grandland 1.6lt PHEV EDCT7, Τιμή 17/06/2025: 47 000€

Οδηγούμε το Opel Grandland PHEV με ένα γέμισμα

17/6/2025

Από την Αυστρία στη Δανία με plug-in
1.034 χιλιόμετρα με κατανάλωση 4,7 λίτρων
Πάνω από 200 χιλιόμετρα με ρεύμα
Σχετικά καλές συνθήκες, αλλά και υψηλή μέση ταχύτητα

Από την Αυστρία στη Δανία με plug-in

Τα diesel αργοπεθαίνουν, τα ηλεκτρικά μπορεί να έχουν αρετές αλλά στην αυτονομία όσο να’ναι δεν το’χουν σε σχέση με τα συμβατικά, οπότε που κοιτάμε όταν ψάχνουμε κάτι που να βγάζει μεγάλες αποστάσεις χωρίς ανάγκη για βενζινάδικο ή πρίζα; Υπάρχουν κατασκευαστές που υπόσχονται πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα και στην Auto Bild αποφάσισαν να πάρουν μια σημερινή τεχνολογία και ένα αυτοκίνητο από την Ευρώπη και να δουν αν όντως μπορεί να κάνει περί τα 1.000 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα.

Πεδίο δοκιμής ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Γερμανίας, ο Α7, που εκτείνεται για 962 χιλιόμετρα από τα αυστριακά έως τα δανέζικα σύνορα. Και πειραματόζωο το Opel Grandland, συγκεκριμένα η plug-in hybrid έκδοση του μοντέλου.

1.034 χιλιόμετρα με κατανάλωση 4,7 λίτρων

Το Grandland της δοκιμής διαθέτει μπαταρία 17,9 kWh με εργοστασιακή αυτονομία 87 χιλιομέτρων και συνολική αυτονομία 900 σε μεικτό κύκλο όταν το ηλεκτρικό μοτέρ παίζει υποστηρικτικό ρόλο στο βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων και των 195 ίππων. Να σημειωθεί επίσης ότι, για σημαντικό μέρος της διαδρομής, η ταχύτητα κυμαινόταν μεταξύ 110 και 130χλμ./ώρα, αριθμοί που ανταποκρίνονται στην οδήγηση σε ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους και που παράλληλα τονίζουν ότι δεν πρόκειται για κάποια απόλυτη δοκιμή οικονομίας, αλλά για μια προσπάθεια προσομοίωσης του καθημερινού οδηγού. Πού θα πάει κάποιον το ρεζερβουάρ ενός Opel Grandland PHEV σε ρυθμούς ταξιδιού;

Μακριά, είναι η απάντηση, καθώς, μαζί με μερικές παρακάμψεις και μικρές επιπλέον διαδρομές σε Αυστρία και Δανία, οι συνάδελφοι της Auto Bild διέσχισαν επιτυχώς όλο το μήκος του A7 και κάτι παραπάνω, καλύπτοντας σε 11 ώρες και 12 λεπτά 1.034 χιλιόμετρα. Η κατανάλωση μετρήθηκε στα 4,7 λτ./100 χλμ. και η μέση ταχύτητα στα 85 χλμ./ώρα μαζί με τα αναγκαστικά πιο αργά περάσματα από την κίνηση της πόλης Flensburg.

Πάνω από 200 χιλιόμετρα με ρεύμα

Όπως είπαμε, η μπαταρία του Opel Grandland PHEV βγάζει θεωρητικά λιγότερο από 90 χιλιόμετρα όταν το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά. Τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας ωστόσο αυξάνουν πολύ τις προοπτικές της και έτσι κάθε φρενάρισμα, κάθε κατηφόρα, κάθε φορά που το πόδι σηκώνεται από το γκάζι, προσθέτουν μερικά ακόμα μέτρα στην αντοχή της μπαταρίας.

Τα μέτρα γίνονται χιλιόμετρα και τα χιλιόμετρα μαζεύονται, με αποτέλεσμα στο τέλος της διαδρομής να έχουν καταγραφεί 202 «πράσινα» χιλιόμετρα, σχεδόν δυόμισι φορές η θεωρητική αντοχή της μπαταρίας. Και επίσης περί το ένα πέμπτο της συνολικής απόστασης. Κάτι κάνει αυτό το ηλεκτρικό μοτέρ.

Σχετικά καλές συνθήκες, αλλά και υψηλή μέση ταχύτητα

Είναι σημαντικό να ληφθεί υπ’όψιν για τα τελικά αποτελέσματα της δοκιμής ότι οι συνθήκες στο δρόμο ήταν αρκετά ευνοϊκές για το ταξίδι του Opel Grandland PHEV, καθώς οι οδηγοί δεν πέτυχαν σημαντική κίνηση εκτός των σχετικά σύντομων περασμάτων από τον αστικό ιστό και το υψόμετρο είναι αρκετά χαμηλό σε μεγάλο μέρος του A7. Υπάρχει όμως και αντίλογος σε αυτό, καθώς οι οροσειρές Rhön και Kassel έβαλαν στο παιχνίδι ανηφόρες και η συνολική προσέγγιση, όπως προειπώθηκε, δεν ήταν αυτή της απόλυτης οικονομίας – τα 85 χλμ./ώρα είναι λίγο διαστρεβλωμένο αποτέλεσμα και για το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής η μέση ταχύτητα ήταν κοντά στα 100.

Εν τέλει, το SUV της Opel πέρασε τα 1.000 χιλιόμετρα στο ταξίδι του, έστω και χωρίς diesel καρδιά. Η μπαταρία έπαιξε το ρόλο της, αλλά και ο βενζινοκινητήρας ανταποκρίθηκε. Το πετρέλαιο φαίνεται να οδεύει προς τη δύση του σιγά σιγά, αλλά κάποιοι δρομείς μεγάλων αποστάσεων συνεχίζουν σε πείσμα αυτού, χρησιμοποιώντας την ηλεκτρική τεχνολογία για να ενισχύσουν περαιτέρω τις αντοχές τους και να συνεχίσουν να εκπληρώνουν το σκοπό για τον οποίο φτιάχτηκαν. Να πηγαίνουν μακριά.

FORD
AUDI