
Renault Symbioz: Οδηγούμε το πιο πρόσφατο SUV της Renault
Οδηγούμε το Renault Symbioz
Πρακτικό εσωτερικό και εύχρηστο infotainment
Υβριδικός χαρακτήρας με έμφαση στη χαμηλή κατανάλωση
Πατάει και κυλάει ομαλά, ιδανικό για ταξίδι
Crossover με σχεδίαση που τραβά τα βλέμματα
Το Renault Symbioz είναι η νεότερη SUV πρόταση των Γάλλων, ένα υβριδικό crossover που τοποθετείται ανάμεσα στα Captur και Austral και διευρύνει ακόμα περισσότερο την γκάμα των SUV της εταιρείας.
Με μήκος 4,41 μέτρα, το Symbioz κάνει ένα αισθητό βήμα πάνω από το Captur και το μεταξόνιο των 2,64 μέτρων δίνει την εντύπωση μεγαλύτερου οχήματος από το πλάι, εντύπωση που ενισχύει ο γωνιώδης και κοφτερός σχεδιασμός, ειδικά στην ουρά και στους προβολείς. Το Symbioz δε θα περάσει απαρατήρητο λοιπόν, αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ πιο compact και ευκίνητη από αυτό που υπαγορεύει το μάτι, συνδυάζοντας το ντιζάιν με την πρακτική πλευρά.
Πρακτικό εσωτερικό και εύχρηστο infotainment
Αυτή η compact πραγματικότητα λίγο επηρεάζει το εσωτερικό. Το Renault Symbioz θα χωρέσει τους πάντες και το μόνο που θα μπορούσε να ζητήσει κάποιος πολύ ψηλός θα ήταν καναδυό εκατοστά παραπάνω στο ύψος. Η πίσω σειρά καθισμάτων κινείται κατά μήκος σε διαδρομή 16 εκατοστών και θα αφήσει άφθονο χώρο για τα γόνατα των επιβατών, προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα αύξησης του χώρου αποσκευών στα 624 λίτρα αν χρειαστεί, χωρίς να πέσουν τα καθίσματα. Η διόλου ευκαταφρόνητη βασική τιμή των 492 λίτρων πάντως αρκεί από μόνη της για τις περισσότερες ανάγκες του ιδιοκτήτη.
Βάλτε στα παραπάνω και την προαιρετική πανοραμική ηλιοροφή Solarbay (η διαφάνειά της ελέγχεται ηλεκτρονικά) και έχετε μια ευρύχωρη, ευάερη και ευήλια καμπίνα για κάθε χρήση.
Ούτε στις ηλεκτρονικές λειτουργίες θα απογοητεύσει το Symbioz. Το σύστημα infotainment Android Automotive διαθέτει από μόνο του υπηρεσίες Maps, Play Store και Spotify, επιτρέποντας φυσικά και σύνδεση με το κινητό, η πλοήγηση στις επιλογές της οθόνης των 10,4 ιντσών είναι εύκολη και η διαχείριση απλή. Η δε απενεργοποίηση πολλών από τις – συχνά εκνευριστικές – ειδοποιήσεις των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης μπορεί να γίνει με το πάτημα ενός κουμπιού, ευκολία ασυνήθιστη και ευπρόσδεκτη.
Υβριδικός χαρακτήρας με έμφαση στη χαμηλή κατανάλωση
Το Symbioz τροφοδοτείται από τους δύο νέους κινητήρες που πρόσφατα αποκάλυψε η Renault. Ο 1.800άρης πλέον υβριδικός αποδίδει 158 ίππους και διατίθεται και ένα ήπια υβριδικό σύνολο 1,3 λίτρων και 140 ίππων με μπαταρία 12 V και αποκλειστικά χειροκίνητο κιβώτιο. Με επιτάχυνση 0-100 στα 9,1 και 11,2 δευτερόλεπτα αντίστοιχα, καμία από τις δύο επιλογές δε θα απογειώσει το SUV της Renault, αλλά πρωταρχικός στόχος είναι η οικονομία και εκεί τα σύνολα παίρνουν άριστα. Η mild hybrid έκδοση βρίσκεται, σύμφωνα με τις τιμές της εταιρείας, κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ., ενώ ο μεγάλος υβριδικός μένει ακόμα πιο χαμηλά, με μέση κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ.
Πατάει και κυλάει ομαλά, ιδανικό για ταξίδι
Στο δρόμο η λειτουργία του κινητήρα είναι αρμονική και ήσυχη, ειδικά στην περίπτωση του πλήρως υβριδικού συνόλου. Το Symbioz επίσης αποδεικνύεται αρκετά ζωντανό όταν κληθεί να αναλάβει δράση και θα ανταποκριθεί γρήγορα και άμεσα σε μεγαλύτερες απαιτήσεις.
Καλή και η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου, με την ανάρτηση να «ισιώνει» τυχόν ανωμαλίες του οδοστρώματος και να συνδυάζεται με το γνωστό τιμόνι της Renault (που θα μπορούσε πάντως να έχει λίγο καλύτερη πληροφόρηση) για ομαλά και σταθερά περάσματα από στροφές.
Η τιμή του Symbioz στην Ελλάδα ξεκινά από τα 28.900 ευρώ, προς το παρόν μόνο με τον 1.6 hybrid των 145 ίππων με τον οποίο είχε λανσαριστεί το μοντέλο. Το κόστος αναμένεται να μεταβληθεί όταν γίνουν διαθέσιμα τα νεότερα κινητήρια σύνολα.