Seat Ibiza FR: Οδηγούμε το μικρό των 150 ίππων
Seat Ibiza 1.5 ECO TSI 150 PS DSG, Τιμή 28/05/2025: 23 990€
Οδηγούμε το Seat Ibiza FR
Ικανοποιητικό σε χώρους και με εύχρηστα συστήματα
150 ίπποι, ταχύτητα και σβελτάδα, αλλά και κατανάλωση 5,7 λίτρων
Ομαλή και ευχάριστη οδική συμπεριφορά στα 24.000 ευρώ
H πέμπτη γενιά του Seat Ibiza έχει ακόμα να δώσει
Το Seat Ibiza έχει ξεπεράσει 40 χρόνια ζωής και συνεχίζει ακάθεκτο. Το «φτηνό Polo» έχει στο πέρασμα των δεκαετιών αποκτήσει οπαδούς όχι μόνο για την τιμή του, αλλά και για τις δικές του αρετές και εν έτει 2025 αποτελεί ακόμα δημοφιλή επιλογή για αυτόν που αναζητά το απλό, αξιόπιστο και γρήγορο. Έμφαση στο γρήγορο εδώ, καθώς το οδηγούμε στην έκδοση FR, με τον 1,5 TSI, για να δούμε τι έχει να προσφέρει το μικρό ισπανικό μοντέλο στο σύγχρονο οδηγό.
Ικανοποιητικό σε χώρους και με εύχρηστα συστήματα
Το Seat Ibiza δεν είναι τεράστιο, αλλά ούτε και κλειστοφοβικό. Με μήκος λίγο πάνω από 4 μέτρα και μεταξόνιο στα 2,56, οι επιβάτες (που παρά τις φαινομενικά μικρές πόρτες μπαίνουν αρκετά εύκολα) δε θα μπορέσουν να απλωθούν πολύ στις πίσω θέσεις, αλλά δε θα στριμωχτούν και θα κάτσουν άνετα στα μαλακά καθίσματα. Αντίστοιχα ο χώρος αποσκευών των 355 λίτρων (1.165 με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα) θα χωρέσει τις αποσκευές της οικογένειας, το ωφέλιμο φορτίο των 511 κιλών εντυπωσιάζει και οι άφθονοι χώροι και θήκες για μικροαντικείμενα στην καμπίνα καθιστούν το αυτοκίνητο ιδιαίτερα πρακτικό στο συγκεκριμένο τομέα.
Σε μια εποχή που το ψηφιακό κυριαρχεί όχι μόνο από άποψη συστημάτων, αλλά και σχεδιαστικής προσέγγισης, το Seat Ibiza είναι ευχάριστα «γήινο» εντός. Οθόνη αφής με smartphone σύνδεση υπάρχει φυσικά και μάλιστα είναι και αρκετά καλή από πλευράς μεγέθους (9,2 ίντσες) και γραφικών, αλλά δεν κυριαρχεί στο ταμπλό και στο βλέμμα. Οι παραδοσιακοί διακόπτες είναι εκεί και επιτρέπουν ρύθμιση συστημάτων όπως ο κλιματισμός. Συνολικά, η «αναλογική» εικόνα του εσωτερικού δίνει έναν αέρα αξιοπιστίας και εργονομίας. Κανείς δε θα αισθανθεί… πελαγωμένος στην καμπίνα του Ibiza.
150 ίπποι, ταχύτητα και σβελτάδα, αλλά και κατανάλωση 5,7 λίτρων
Μηχανικά, το Seat Ibiza FR φέρει ένα συνδυασμό TSI 1,5 λίτρων με το γνωστό 7τάχυτο DSG κιβώτιο. Με 150 ίππους και 250 Nm ροπής η δύναμη δε λείπει, κάτι που φαίνεται και από τα 8,1 δευτερόλεπτα για το 0-100, αλλά και από την τελική ταχύτητα των 216 χλμ./ώρα.
Όσο δεν κυνηγά κανείς αυτά τα 216 χιλιόμετρα ωστόσο, το σύνολο αποδεικνύεται και αρκετά οικονομικό, με μέση κατανάλωση στα 5,7 λτ./100 χλμ. και αν ο οδηγός βάλει στόχο την οικονομική κίνηση, το Ibiza μπορεί να πέσει έως και στα 5 λίτρα. Τιμές και στις δύο περιπτώσεις παραπάνω από απλά ικανοποιητικές, αν αναλογιστεί κανείς ότι μιλάμε για ένα αμιγώς βενζινοκίνητο όχημα με καλή ιπποδύναμη.
Ομαλή και ευχάριστη οδική συμπεριφορά στα 24.000 ευρώ
«Κουμπωμένος» στο αμάξωμα των 1209 κιλών, ο TSI των 150 ίππων μοιάζει να έχει βρει το ιδανικό πλαίσιο. Η εξαιρετική λειτουργία του DSG περνά ομαλά τη δύναμη στους τροχούς των 17 ιντσών (προαιρετικά διατίθενται και 18ιντσες ζάντες) και αναδεικνύει τη σπορτίφ πλευρά του μοντέλου. Το Seat Ibiza FR είναι σβέλτο, ανταποκρίνεται γρήγορα και με ακρίβεια, στρίβει εύκολα και πατά άψογα, δίνοντας αυτοπεποίθηση και στον οδηγό του με την πρόσφυσή του. Εκεί που χάνει λίγο είναι στην απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, που οι κατά τα άλλα άνετα καθισμένοι επιβάτες θα νιώσουν περιστασιακά λόγω των πιο σπορ αναρτήσεων, καθώς και στην ηχομόνωση όταν αρχίζουν να ανεβαίνουν οι στροφές.
Για αυτόν που θέλει να κινηθεί εύκολα και γρήγορα στην καθημερινότητά του και όχι μόνο λοιπόν, το Seat Ibiza FR αποδεικνύεται ένα χρηστικό εργαλείο. Με τιμή που στην Ελλάδα ξεκινά από τα 23.990 ευρώ και την προαναφερθείσα κατανάλωση, είναι επίσης ιδιαίτερα ανταγωνιστικό από πλευράς κόστους και αξίζει να περιληφθεί στις επιλογές οποιουδήποτε αναζητά ένα σπορ μικρό.