autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Toyota Urban Cruiser: Οδηγούμε το επόμενο ηλεκτρικό της εταιρείας
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Toyota Urban Cruiser: Οδηγούμε το επόμενο ηλεκτρικό της εταιρείας

Οδηγούμε το Toyota Urban Cruiser

30/6/2025

Suzuki e Vitara με μάσκα και σήμα Toyota.
Μεγαλύτερο του αναμενομένου εσωτερικό.
Έως 184 ίπποι και 300 Nm ροπή.
Ομαλή και εύκολη οδήγηση.

Suzuki e Vitara με μάσκα και σήμα Toyota

Το Toyota Urban Cruiser είναι μια ιδιόμορφη περίπτωση στην γκάμα της Toyota, όντας ένα όνομα που μετρά λιγότερο από 20 χρόνια και που παρ’όλα αυτά έχει προλάβει να αλλάξει ταυτότητα, αλλά και να εξαφανιστεί για ένα διάστημα από τον κατάλογο πριν κάνει τώρα την επανεμφάνισή του. Πρώιμο crossover πόλης ως η ευρωπαϊκή εκδοχή του Toyota Ist, στη συνέχεια πιο «καθαρόαιμο» B-SUV στην Ινδία και τώρα ηλεκτρικό, το δίδυμο αδελφάκι του Suzuki e-Vitara.

Οι ομοιότητες με το μοντέλο της Suzuki, με το οποίο εξελίχθηκαν παράλληλα, πάνε πέρα από την πλατφόρμα – το Urban Cruiser δε χρησιμοποιεί μόνο τις ίδιες δύο μπαταρίες και τους τρεις ηλεκτροκινητήρες, αλλά και από πλευράς αμαξώματος λίγα πράγματα το χωρίζουν από τη e Vitara. Κοινά τα μαύρα panels στο πλάι για off-road αισθητική, πρακτικά πανομοιότυπη εκτός του σήματος η ουρά, ίδιοι θόλοι και διχρωμία οροφής.

Μόνο η μάσκα θέτει διαφορετικό τόνο, όντας πιο κοντά στο concept Urban SUV που είχαμε δει στα τέλη του 2023. Από μπροστά, το Toyota Urban Cruiser είναι πιο «χαμογελαστό» και με πιο ρευστές γραμμές σε σχέση με το e Vitara. Στενότεροι προβολείς, φαρδύτερη μαύρη διακόσμηση μεταξύ τους, μεγάλη εισαγωγή αλλά και απλή στη σχεδίαση εισαγωγή αέρα χαμηλά, αυτά είναι τα στοιχεία, πέραν του λογοτύπου, που θα ξεχωρίσουν στα μάτια του παρατηρητή το Toyota από το Suzuki.

Ενδοεταιρικά, το Urban Cruiser αποτελεί την ηλεκτρική εναλλακτική του Yaris Cross, τοποθετούμενο από πλευράς διαστάσεων ανάμεσα σε αυτό και στην Corolla Cross. Το μήκος του στα 4,29 μέτρα είναι 11 εκατοστά μεγαλύτερο από αυτό του Yaris Cross και μαζί έρχεται και αύξηση στο μεταξόνιο, το οποίο είναι 14 εκατοστά μακρύτερο στα 2,7 μέτρα και θα ευνοήσει αρκετά τους πίσω επιβάτες.

Μεγαλύτερο του αναμενομένου εσωτερικό

Όπως το υπόλοιπο όχημα, έτσι και η καμπίνα είναι λίγο πολύ γνωστή από το e Vitara. Γωνιώδες και μεγάλο ταμπλό για «σκληρό», εκτός δρόμου ύφος, οθόνες 10,25 και 10,1 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment αντίστοιχα, άνετες θέσεις εμπρός και πίσω με καλό χώρο για τα γόνατα και συρόμενο κάθισμα στη δεύτερη σειρά και ως επί το πλείστον καλή ποιότητα υλικών. Όπως και στο e Vitara, η ευρυχωρία είναι εντυπωσιακή για τα δεδομένα του μεγέθους της κατασκευής και μόνοι οι αρκετά ψηλοί μπορεί να χρειαστούν λίγο περισσότερο αέρα για το κεφάλι. Η Toyota δεν έχει δώσει στοιχεία για το πορτ μπαγκάζ, αλλά από το αδελφό Suzuki έχουμε 306 λίτρα, 562 με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα και περίπου 900 αν «πέσουν» τα πάντα εκτός της θέσης οδήγησης.

Τα συνηθισμένα συστήματα υποβοήθησης είναι κομμάτι του βασικού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένης της κάμερας οπισθοπορείας, ενώ ανάλογα την έκδοση διατίθενται και πιο εξειδικευμένες επιλογές, όπως Hill Descent Control στην τετρακίνητη έκδοση και λειτουργία χιονιού.

Έως 184 ίπποι και 300 Nm ροπή

Ό,τι είδαμε κάτω από το καπό – ή κάτω από το πάτωμα, σε αυτήν την περίπτωση – του e Vitara, το βρίσκουμε και στο Toyota Urban Cruiser. Οι δύο διαθέσιμες μπαταρίες έχουν χωρητικότητα 49 και 61 kWh αντίστοιχα, με την πρώτη να τροφοδοτεί τη βασική προσθιοκίνητη έκδοση των 144 ίππων και τη δεύτερη να έρχεται με 174 ίππους ή, στην κορυφαία τετρακίνητη έκδοση, 184, μαζί και με 300 Nm ροπής.

Η ονομαστική αυτονομία που δίνει η Toyota αφορά την έκδοση των 174 ίππων και είναι 400 χιλιόμετρα σε μεικτό κύκλο WLTP. Από την έκδοση εξαρτάται και η φόρτιση, η οποία μπορεί να γίνει στα 150 kW για το τετρακίνητο Urban Cruiser, που μάλλον θα απαιτεί γύρω στη μισή ώρα για να φτάσει η μπαταρία στο 80%. Στη βασική έκδοση αναμένεται αντιστοιχία με το e Vitara, που φορτίζει στα 90 kW.

Ομαλή και εύκολη οδήγηση

Άνετα τα πράγματα στο αυτοκίνητο προπαραγωγής της δοκιμής. Οι χώροι φτάνουν και περισσεύουν, το σύστημα πολυμέσων είναι καλοσχεδιασμένο και εύχρηστο, Android Auto και Apple CarPlay λειτουργούν απρόσκοπτα και ασύρματα και τα μενού είναι εύκολα στην πλοήγηση και δεν αποσπούν.

Το Urban Cruiser πατά ελαφριά και σταθερά, όπως αρμόζει σε ένα καλά ισορροπημένο ηλεκτρικό μοντέλο, και σχεδόν «τσουλάει» μόνο του, χωρίς να απαιτεί προσπάθεια και υπερβολική προσοχή στο χειρισμό του μέσω του τιμονιού με την κάπως τεχνητή αίσθηση. Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ομαλά και αβίαστα, προσθέτοντας σε αυτήν την ευκολία ελέγχου.

Το Toyota Urban Cruiser αναμένεται στην Ελλάδα στο δεύτερο μισό του 2025. Η εταιρεία δεν έχει ακόμα κάνει γνωστή την τιμή του νέου μοντέλου, αλλά δεδομένου ότι το Yaris Cross, που αποτελεί την αντίστοιχη θερμική επιλογή, ξεκινά γύρω στα 24.000 ευρώ, η λογική υπαγορεύει ότι η νέα προσθήκη στην γκάμα της μάρκας θα κινείται πιθανότατα κάπου στις 30.000. Με το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αυξάνεται αργά, αλλά σταθερά, το Urban Cruiser καλείται να μιμηθεί εκεί τη μεγάλη επιτυχία του Yaris Cross στην ελληνική αγορά και σίγουρα φέρνει μερικά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά στο τραπέζι.

OPEL
TOYOTA