3 φωτογραφίες »

Έτσι θα ελέγξετε τη κατάσταση του συμπλέκτη

Διαβάστηκε από 41681 αναγνώστες - 22/6/2020

Πώς θα καταλάβεις οτι ο συμπλέκτης σου θέλει επισκευή; Ποιο είναι το κόστος αλλά και πως θα τον προστατεύσεις για να μην πληρώνεις συνέχεια.

 
 
Ο συμπλέκτης είναι ένα κοστοβόρο σύμπλεγμα εξαρτημάτων που αργά ή γρήγορα θα χρειαστεί κάποια επισκευή. Στα παλαιότερα αυτοκίνητα πολλοί που διέθεταν γνώσεις γύρω από το αυτοκίνητο επιχειρούσαν να βάλουν χέρι μόνοι τους και μάλιστα με επιτυχία. Πλέον όμως ( και πιο συγκεκριμένα από το 1997 και έπειτα) όλοι οι συμπλέκτες είναι αυτορυθμιζόμενοι και απαιτούν συγκεκριμένα εργαλεία αλλά και γνώσεις, κάνοντας το άθλημα, αποκλειστικά για επαγγελματίες.
 
Πόσο αντέχει κατά μέσο όρο ένας συμπλέκτης
Όσο πιο καινούργιο είναι ένα μοντέλο, τόσο πιο ανθεκτικά είναι τα μέρη του συμπλέκτη αυξάνοντας την διάρκεια ζωής τους. Ο πρώτος που παραδίδει πνεύμα είναι ο δίσκος, ο οποίος κατά μέσο όσο αντέχει έως και 100.000χλμ. Εάν παρουσιαστεί πρόβλημα νωρίτερα τότε κατά πάσα πιθανότητα φταίει ο οδηγός, για αυτό και οι νέοι οδηγοί επισκέπτονται συχνά το συνεργείο. Αξίζει πληροφοριακά να αναφέρουμε πως το υλικό του δίσκου αρχίζει να αλλοιώνεται από τους 320 βαθμούς κελσίου και πάνω.
 
Πώς χαλάει ο συμπλέλτης;
  • Πατάτε τον συμπλέκτη στο φανάρι ενώ είναι ακόμα κόκκινο;
  • Στρίβετε με χαμηλή ταχύτητα και πατάτε συμπλέκτη για να μην σας σβήσεις
  • Κάνετε εκκίνηση σε ανηφορικό δρόμο και σας έρχεται η χαρακτηριστική μυρωδιά καμμένου στη μύτη;
  • Ρυμουλκείτε ροχόσπιτο ή σκάφος; Το φορτίο που δέχεται ο συμπλέκτης είναι διπλό.
 


Πώς θα τον κάνετε να κρατήσει ακόμα και παραπάνω από το μέσο όρο;
  • Πατήστε τον όσο λιγότερο γίνεται. Σε κάθε αλλαγή ταχυτήτων φροντίστε να έχετε την λιγότερη δυνατή επαφή μαζί του.
  • Μην «ξεκουράζετε» ποτέ το πόδι σας πάνω στο πεντάλ. Χωρίς να το πάρετε είδηση τον καταστρέφετε καθώς ακόμα και σε μία λακούβα εάν πέσετε θα χρησιμοποιηθεί το βάρος του ποδιού σας.
  • Μην περιμένετε στο φανάρι με πατημένο συμπλέκτη και ταχύτητα μέσα.
 
 
Πώς θα τσεκάρετε οι ίδιοι εάν θέλετε νέο συμπλέκτη
Όπως είπαμε και νωρίτερα, οι νέοι συμπλέκτες είναι αυτορυθμιζόμενοι και έτσι τα σημάδια της αλλαγής έρχονται πλέον στο 90ο λεπτό μην αφήνοντας και πολλά περιθώρια. Συνήθως το πεντάλ σκληραίνει αρκετά και το αυτοκίνητο πατινάρει στην εκκίνηση, δηλαδή κάνετε αποσύμπλεξη, ανεβαίνουν οι στροφές αλλά το αυτοκίνητο δεν επιταχύνει. Για να τσεκάρετε τον συμπλέκτη σας κάντε το εξής. Όντας σταματημένοι, βάλτε 4η ταχύτητα, σηκώστε το χειρόφρενο και κάντε απόσύμπλεξη με μπόλικο γκάζι. Εάν το αυτοκίνητο σβήσει, τότε ο συμπλέκτης είναι ακόμα σε καλή κατάσταση, εάν ξεκινήσει, ετοιμάστε το πορτοφόλι σας.
 


Κόστος
Η δουλειά που αναλαμβάνει ο δίσκος συμπλέκτη μαζί με το πλατό είναι μια από τις σημαντικότερες στο αυτοκίνητο καθώς έχουν την πλήρη ευθύνη να μεταφέρουν ή να διακόψουν τις στροφές και τη ροπή στρέψης του κινητήρα προς το κιβώτιο ταχυτήτων. Όταν αλλάζουμε δίσκο συμπλέκτη, μαζί αντικαθίστανται το πλατό και το ρουλεμάν του πλατό. Το κόστος της αλλαγής μαζί με τη εργασία σε ένα μικρό αυτοκίνητο κυμαίνεται μεταξύ 250-300 ευρώ.