4 φωτογραφίες »

Ρωγμές στο παρμπρίζ: πότε και πως επισκευάζονται;

Διαβάστηκε από 1135 αναγνώστες - 22/5/2020

Mάθε πότε πρέπει να επισκευάσεις τις ρωγμές και πότε χρειάζεται αντικατάσταση όλο το κρύσταλλο. Δες ποια είναι η διαδικασία επισκευής του και πότε αυτό καλύπτεται από την ασφάλεια σου.

 
 
Ταξιδεύεις στη εθνική οδό και ένα πετραδάκι από παρακείμενο όχημα, εκσφενδονίζεται με ταχύτητα που μπορεί να πιάσει και τα 100χλμ./ώρα χτυπώντας το παρμπρίζ σου. Διαπιστώνεις ένα μικρό σημάδι και θεωρείς πως δεν είναι κάτι σοβαρό. Σωστά; Όχι.

Ένα μικρό χτύπημα, η παραμικρή ρωγμή στο τζάμι, μπορεί να μετατραπεί σε μία σοβαρή σίγουρα πολύ κοστοβόρα ζημιά. Για την ακρίβεια, μία μικρή θεωρητικά ρωγμή μπορεί να επηρεάσει την ορατότητα του οδηγού, να προχωρήσει μεγαλώνοντας και στην υπόλοιπη επιφάνεια, και να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό το συνολικό «δέσιμο» του αυτοκινήτου. Ναι, ακόμα και το παρμπρίζ είναι αναπόσπαστο κομμάτι του συνόλου του αυτοκινήτου.



Πότε όμως χρειάζεται επισκευή ένα χτύπημα και πότε απαιτείται αντικατάσταση;

Μία ρωγμή στο παρμπρίζ δεν συνεπάγεται αυτόματα και αντικατάσταση του. Εάν πληρούνται μερικές προδιαγραφές, μία άμεση επιδιόρθωση του είναι 100% ασφαλής και σίγουρα πιο οικονομική. Στα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα το εμπρός τζάμι αποτελείται από δύο στρώσεις, ανάμεσα στις οποίες υπάρχει ένα διάφανο πλαστικό φιλμ. Επισκευή μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο σε χτυπήματα που έχουν επηρεάσει αποκλειστικά την εξωτερική στρώση, και που σε μέγεθος δεν ξεπερνούν συνολικά τις διαστάσεις που καλύπτει ένα νόμισμα των 2 ευρώ. Ακόμη, η ζημιά πρέπει να απέχει τουλάχιστον δέκα εκατοστά από την άκρη του παρμπρίζ και δεν πρέπει να βρίσκεται στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Τα 4 βήματα επισκευής
Μόνο ένας ειδικός είναι σε θέση να σας πει εάν είναι δυνατή η επιδιόρθωση μία ζημιάς ή μονόδρομος είναι η αντικατάσταση ολόκληρου του κρυστάλλου. Εάν αξιολογηθεί και προχωρήσει σε επιδιόρθωση, ακολουθούν τα εξής 4 βήματα.
 
  • Ο τεχνικός καθαρίζει την πληγείσα περιοχή και αφαιρεί τυχόν υπολείμματα σπασμένου γυαλιού.
  • Μία ειδική αντλία τοποθετείται πάνω από το σημείο και γεμίζει το κενό με ειδική ρητίνη.
  • Η ρητίνη που έχει γεμίσει την οπή, σκληραίνει με την χρήση υπεριώδους φωτός.
  • Ο τεχνικός προχωρά στο γυάλισμα του παρμπρίζ για να επιβεβαιώσει πως δεν υπάρχει κάποια ανωμαλία.
Ολόκληρη η διαδικασία δεν διαρκεί περισσότερο από 30 λεπτά και εάν έχετε ασφάλεια η οποία περιέχει θραύση κρυστάλλων, εσείς δεν θα πληρώσετε τίποτα. Εάν δεν σας καλύπτει το ασφαλιστήριο, το κόστος κυμαίνεται από 80 έως και 100 ευρώ.
 


Οι νέες τεχνολογίες έχουν αυξήσει το κόστος επιδιόρθωσης
Από την άλλη, το κόστος αλλαγής ενός παρμπρίζ ποικίλλει ανάλογα με τον κατασκευαστή του αλλά και από τις τεχνολογίες που φέρνει το εκάστοτε μοντέλο. Για να φέρουμε ένα παράδειγμα, το κόστος αντικατάστασης (σύμφωνα με την ομοσπονδιακή ένωση κατασκευαστών γυαλιών αυτοκινήτου) ενός παρμπρίζ VW Golf 7 χωρίς συστήματα υποβοήθησης οδηγού ορίζεται στα 687 ευρώ. Το ίδιο μοντέλο, αλλά σε έκδοση με τα συστήματα βοήθειας, φτάνει στα 847 ευρώ. Ο λόγος της διαφοράς στη τιμή είναι πως συστήματα ασφαλείας που βασίζονται στην κάμερα όπως η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, και διάφοροι αισθητήρες, πρέπει να επαναπρογραμματιστούν. Εδώ για να έχετε ακριβή έλεγχο του κόστους θα πρέπει να μιλήσετε απευθείας με την ασφαλιστική σας για διεκπεραιώσετε το συνολικό κόστος και το μερίδιο που αναλαμβάνει να καλύψει ανάλογα με τις τεχνολογίες του δικου σας μοντέλου.


 
Προστασία μετά την αλλαγή
Μόλις τοποθετηθεί το νέο παρμπρίζ, για 48 ώρες πρέπει να μην δεχθεί μεγάλο φορτίο, για αυτό και ο οδηγός θα πρέπει να αποφύγει τυχόν γρήγορη οδήγηση, πλυντήρια αυτοκινήτων ή ακόμα και μονόπλευρη στάθμευση στο πεζοδρόμιο. Φυσικά εδώ αξίζει να υπενθυμίσουμε πως με την αντικατάσταση του παρμπρίζ θα χαθούν όλα τα αυτοκόλλητα και τα σύμβολα που είχατε τοποθετήσει προηγουμένως, όπως τέλη κυκλοφορίας, συστήματα για τα διόδια ακόμα και σήματα ΚΤΕΟ. Για αυτό φροντίστε από πριν για την αφαίρεση τους ή την αντικατάσταση τους, ώστε να μην βρεθείτε προ εκπλήξεων και χάσετε κάτι σημαντικό.