11 φωτογραφίες »

Συγκρίνουμε το VW Golf GTI με το GTI Clubsport και το Golf R

Διαβάστηκε από 8360 αναγνώστες - 20/4/2021

Ψάχνουμε τον ηγέτη των Golf: τα GTI, GTI Clubsport και Golf R, ανταγωνίζονται μεταξύ τους με στόχο τα πρωτεία στις σπορ εκδόσεις του μικρομεσαίου της VW.

 
 

Car Repair: Κάντο καινούριο με τα μισά λεφτά

Τα τρία πιο δυνατά VW Golf μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα, αλλά με διαφορετική ιπποδύναμη και «ερίζουν» για την πρωτοκαθεδρία. Εκτός από το καθιερωμένο GTI των 245 PS, δίνει το «παρών» και το GTI Clubsport, που αφήνει τα 300 PS του να ουρλιάξουν, ενώ το Golf R, που «φέρνει» στην αφετηρία τα 320 PS του, είναι το μόνο τετρακίνητο της παρέας. Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ των τριών προτάσεων και ποιος είναι ο «ηγέτης» των Golf, θα το μάθουμε στην πίστα.

Golf GTI
Ο γνωστός turbo κινητήρας των 2,0 λίτρων (EA888) έχει βελτιωθεί περαιτέρω, ονομάζεται πλέον "Evo4" και καταφέρνει στο GTI να αποδίδει ισχύ 245 PS και ροπή 370 Nm, από τις 1.600 σ.α.λ. κιόλας, πετυχαίνοντας το 0-100 χλμ/ώρα σε 6,4 δευτερόλεπτα. Ξεκάθαρα πιο αργά σε σχέση με το Clubsport ή το R, αλλά αρκετά εντυπωσιακά, δεδομένου ότι είναι εξοπλισμένο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.



Στην πίστα Contidrom της Continental το GTI δείχνει όντως πολυτάλαντο, αλλά δυσκολεύεται σαφώς να ακολουθήσει αρκετά τους… συγγενείς του. Χάρη στη δικτύωση του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου μπλοκέ διαφορικού με τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά μέρη της ανάρτησης, κινείται σε μεγάλο βαθμό, απαλλαγμένο από τάσεις υποστροφής, παρέχοντας άφθονη διασκέδαση. Χάρη στην πιο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, υποκλίνεται πιο ευγενικά πριν από τις στροφές, «βουτά» βαθύτερα και μας «ζορίζει» λίγο, μιας και τα καθίσματα δεν διαθέτουν επαρκή πλευρική στήριξη. Ο χρόνος του γύρου (1 λεπτό και 37,9 δευτερόλεπτα), ωστόσο, αξίζει κάθε τιμή. Και επειδή οι μηχανικοί της VW δεν είναι δυνατό να υπερισχύσουν της Φυσικής, η είσοδος στην στροφή με αυξημένη ταχύτητα, προκαλεί, τη μη δημοφιλή, υποστροφή, που ελέγχεται σχετικά εύκολα με το πληροφοριακό τιμόνι αλλά και το σύστημα περιορισμού ολίσθησης των τροχών.
Παρεμπιπτόντως, παρά τους μεγάλους, προαιρετικούς τροχούς των 19 ιντσών, το GTI παραμένει απόλυτα κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Αυτό ισχύει επίσης τόσο για την κατανάλωση των 8,4 λίτρων όσο και για την αρχική τιμή των 36.450 ευρώ. Το Clubsport κοστίζει στην Ελλάδα σχεδόν 6.300 ευρώ περισσότερο.



Golf GTI Clubsport

Ο ίδιος κινητήρας, αλλά με περισσότερη ισχύ κατά 55 PS και κατά 30 Nm περισσότερη ροπή, είναι ήδη σημείο αναφοράς, που δείχνει ότι το Clubsport τα εννοεί όλα σοβαρά. Έτσι, η ισχυρότερη παραλλαγή του GTI επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h σε εντυπωσιακά 5,5 δευτερόλεπτα και «πιάνει» 200 km/h τέσσερα δευτερόλεπτα πιο νωρίς σε σχέση με το… σκέτο GTI. Το standard κιβώτιο DSG αλλάζει σχέσεις γρήγορα και αποφασιστικά, αλλά, σύμφωνα με τα γούστα μας θα έπρεπε να είναι ακόμα πιο γρήγορο και πιο «ανελέητο», μιας και το Clubsport προκαλεί ξεχωριστή εντύπωση στην πίστα. Με 1.454 κιλά, ζυγίζει μεν 46 κιλά περισσότερα σε σχέση με το… απλό GTI, αλλά και 66 κιλά λιγότερα σε σχέση με το Golf R, κάτι που μπορείτε να νιώσετε και στην πράξη. Το Clubsport «ρίχνεται» στη στροφή, όντας ελαφρύ και ευκίνητο, παρουσιάζοντας μικρές κλίσεις και βγαίνει από αυτήν σχεδόν… τσαλακώνοντας με τα μεγάλα αποθέματα πρόσφυσής του στο όριο την άσφαλτο. Υποστροφή; Όχι, πρέπει να την προκαλέσει ο οδηγός από αμέλεια. Κι εδώ, πάντως, το νέο σύστημα διαχείρισης της δυναμικής οδήγησης βοηθά στη δικτύωση του DCC, το οποίο είναι προαιρετικό και στα τρία μοντέλα, με το ηλεκτρομηχανικό μπλοκέ διαφορικό στον μπροστινό άξονα. Και είναι τόσο έξυπνο, που δε θα αισθανθείτε ότι σας λείπει η τετρακίνηση. Ακόμα και στην έξοδο μιας κλειστής στροφής στο Contidrom, το Golf των 300 PS διακρίνεται για την ελκτική του πρόσφυση.

Πόσο καλά τα καταφέρνει, το αποδεικνύει η τελική ταχύτητα των 202 km/h, που καταμετράται στην επόμενη ευθεία. Το "R"... ίπταται στο ίδιο σημείο, κινούμενο κατά μόλις 1 km/h πιο γρήγορα. Στο τέλος της ημέρας, το χρονόμετρο είχε καταγράψει ένα φανταστικό χρόνο 1 λ. 35,5 δευτερολέπτων. Στην πραγματικότητα, ο λόγος γίνεται για τρία δέκατα λιγότερα σε σχέση με το τετρακίνητο Golf, το οποίο το Clubsport ξεπερνά σαφώς στον τομέα της κατανάλωσης (9,2 έναντι 10,1 λίτρων) και της αρχικής τιμής του αυτοκινήτου (42.720 έναντι 49.600 ευρώ).



Golf R

Για τρίτη φορά μπροστά μας ο τετρακύλινδρος turbo κινητήρας, χωρητικότητας 1.984 cm3, αλλά σε αυτήν την περίπτωση με 320 PS και τετρακίνηση. Η VW είναι πολύ περήφανη γι αυτό, διότι, μεταξύ άλλων, είναι σε θέση να πλαγιολισθαίνει ασφαλώς και απολαυστικά. Ένα ωραίο τέχνασμα, που δεν έχει ως αποτέλεσμα κανένα πλεονέκτημα σε σχέση με τους άλλους συγγενείς μέσα στην οικογένεια του Golf. Το "R", από την άλλη πλευρά, το αντλεί από την αυξημένη ισχύ του, αλλά και την έξυπνη κατανομή της. Τα 4,5 δευτερόλεπτα, που απαιτούνται για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h δε σηματοδοτούν την απόλυτα καλύτερη επίδοση μεταξύ των Golf, αφού με το προαιρετικό «πακέτο» R-Performance το… υπέρ-Golf φτάνει ακόμα και στα 270 km/h.

Στη συνέχεια, το νέο σύστημα τετρακίνησης κέρδισε τον θαυμασμό μας στην κυκλική διαδρομή της πίστας. Ένα νέο σύστημα μετάδοσης στον πίσω άξονα δεν κατανέμει την ισχύ μόνο μεταξύ των αξόνων, αλλά και μεταξύ των πίσω τροχών. Σε αλληλεπίδραση με τα συστήματα του πλαισίου (μπλοκέ διαφορικό, DCC), τα οποία, φυσικά, είναι επίσης δικτυωμένα εδώ, το εν λόγω σύστημα μετάδοσης οδηγεί πάνω από όλα σε ένα εξαιρετικό επίπεδο πρόσφυσης, καθώς και σε πολύ ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Έτσι, το αισθάνεται κανείς πολύ γρήγορο, άλλωστε είναι πολύ γρήγορο, αλλά στο Contidrom δεν μπορεί να ξεπεράσει το Clubsport. Μόνο δύο δέκατα του λείπουν στο τέλος (1 λ. 35,7 δευτερόλεπτα), ενώ υποκειμενικά το Golf R δεν το αισθάνεται κανείς τόσο ελαφρύ και άμεσο όσο το GTI με τα 300 PS. Επίσης, ο σπορ τύπος με την τετρακίνηση δε βοηθήθηκε από το γεγονός ότι ρυθμίστηκε στη Nordschleife του Nürburgring και (όπως επίσης το Clubsport) έχει το δικό του προφίλ οδήγησης με το όνομα "Nürburgring".



Κλείνοντας, δεν κρύβουμε ότι τρομάξαμε με την τιμή του Golf R. Ακόμα και η αρχική τιμή, που φτάνει στα 49.600 ευρώ (με standard την τετρακίνηση και το κιβώτιο DSG), στο μοντέλο της δοκιμής μας ο λογαριασμός ξεπέρασε τα 57.000 ευρώ.  

Συμπέρασμα
Η πίεση του ανταγωνισμού είναι μεγάλη στο «πακέτο» των Golf. Και οι πελάτες επωφελούνται από αυτό. Βέβαια, η VW παρέχει στο κοινό τρία σπορτίφ, φιλόδοξα μικρομεσαία. Το GTI ως πολύπλευρο ταλέντο, το Clubsport ως καθαρόαιμη σπορτίφ πρόταση και το Golf R ως ένα γρήγορο GT.