Mazda 3 vs Focus: Μονομαχία στη χώρα των μικρομεσαίων βενζίνης
24/10/2023
Δυναμική οδήγηση με σύγχρονη τεχνολογία και «λογική» τιμή για τη σημερινή εποχή γίνεται; Γίνεται, αφού με κόστος κοντά στα 30.000 ευρώ το ελαφρώς ανανεωμένο Mazda 3 έρχεται να τα βάλει με το καταξιωμένο Ford Focus, με τα δυο να εφοδιάζονται με ήπια υβριδικούς κινητήρες βενζίνης.
Ford Blue Days. Αποκτήστε το Puma με 2,99% επιτόκιο, προκαταβολή από 4.799 ¤, 8 χρόνια εγγύηση και όφελος 1.000¤. Μάθετε περισσότερα στο Επίσημο Δίκτυο της Ford

Συγκρίνουμε Ford Focus με Mazda 3
Η Ford με τη Mazda έχουν μια μεγάλη κοινή ιστορία, αφού τις δεκαετίες του 1990 και του 2000 συνεργάζονταν στενά, με τη Ford να κατέχει κατά καιρούς περισσότερο από το ένα τρίτο των μετοχών της ιαπωνικής εταιρείας. Ένα από τα «παιδιά» αυτού του γάμου ήταν οι δυο πρώτες γενιές του Mazda 3 που βασιζόταν στο πάτωμα του Focus του 2004 και μοιράζονταν αρκετά τμήμα με το μοντέλο της Ford.
Σήμερα δεν υφίσταται η συγκεκριμένη συνεργασία, αλλά η σύγκριση μεταξύ των 2 μοντέλων είναι αναπόφευκτη, μιας και τα δυο είναι hatchback, προσφέρουν ήπια υβριδικούς κινητήρες και έχουν ιπποδυνάμεις που μπορούν να δώσουν το κάτι παραπάνω από μια απλή καθημερινή μετακίνηση.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Λιτή αλλά οδηγοκεντρική η σχεδίαση της καμπίνας του Mazda
Μόλις καθίσεις στην θέση του οδηγού γίνεται από τη πρώτη στιγμή σαφές το πόσο διαφορετικά μπορεί να ερμηνευτεί από τις εταιρείες η έννοια του «sport hatchback».
Τo Mazda είναι πιο λιτό, ακολουθώντας μια minimal αισθητική, με τις αλλαγές στο ανανεωμένο μοντέλο να μην είναι βγάζουν μάτια, αλλά να είναι αρκετές. Η κεντρική οθόνη έχει μεγαλώσει στις 10,25 ίντσες και πλέον είναι αφής, τα κουμπιά του κλιματισμού επανασχεδιάστηκαν, το CarPlay και Android Auto μπορούν πλέον να λειτουργήσουν ασύρματα, η στάνταρ οθόνη head-up display δείχνει τις πληροφορίες του συστήματος πλοήγησης από το smartphone και επιπλέον έχει προστεθεί το σύστημα κόπωσης του οδηγού.
.jpg)
Αυτό που έχει παραμείνει αμετάβλητο είναι η κορυφαία θέση οδήγησης. Η Mazda αναφέρεται συχνά στο Jinba Ittai, την σύνδεση μεταξύ αλόγου και αναβάτη, ως σχεδιαστική έμπνευση για τα μοντέλα της. Στο Mazda 3 αυτό είναι όντως αισθητό, αφού το «πιλοτήριο» του είναι απόλυτα εστιασμένο στον οδηγό, με το τιμόνι και τα πεντάλ βρίσκονται ακριβώς στις σωστές θέσεις. Ακόμα και με τα χέρια στο τιμόνι, οι αγκώνες μπορούν να ακουμπήσουν άνετα στις επενδύσεις των πορτών και στο κεντρικό υποβραχιόνιο.
Δυστυχώς αμετάβλητος είναι όμως κι ο φωνητικός έλεγχος του μοντέλου που εξακολουθεί να απορρίπτει στωικά τις κάπως πιο ελεύθερα διατυπωμένες εντολές. Το καλό είναι ότι ο ιδιοκτήτης μπορεί να παραγγείλει το νέο Mazda 3 με ηλιοροφή, που δίνει μια ανάσα ελευθερίας και φωτός στην κάπως μουντή καμπίνα του.