Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Προβληματικό και το infotainment, που όμως διορθώθηκε στο τελευταίο facelift

Προβληματικό και το infotainment, που όμως διορθώθηκε στο τελευταίο facelift

Διαβάστηκε από 61459 αναγνώστες - 22/3/2024

Βέβαια αξίζει να σημειώθει ότι κάποια προβληματικά σημεία του μοντέλου είχαν αρχίσει να εμφανίζονται κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Συγκεκριμένα ο περιστροφικός διακόπτης στην κεντρική κονσόλα (που θυμίζει κάτι από BMW) είχε το δικό του μοναδικό τρόπο λειτουργείας και σε συνδυασμό με τον φωνητικό έλεγχο που μπορούσε να σε τρελάνει δεν έκανε πάντα εύκολο το χειρισμό.



Γενικά το σύστημα infotainment με την πολύ μικρή οθόνη έμοιαζε «απαρχαιωμένο», πολύ μπερδεμένο και δεν «υπάκουγε» πάντα στον οδηγό. Βέβαια αυτό δεν το διαπιστώσαμε μόνο εμείς, αλλά και η Alfa Romeo, γι αυτό πέρυσι προχώρησε σε αναβάθμιση του συστήματος πολυμέσων, τόσο στην Stelvio, όσο και στην Giulia, με τη βελτίωση να είναι αισθητή.

Λογική σε κατανάλωση καυσίμου, αλλά όχι και σε AdBlue

Μπορεί η αυξημένη χροιά του diesel κινητήρα να μην επιτρέπει στον οδηγό να νιώσει ότι βρίσκεται σε μια πραγματική Alfa, παρά τα εξαιρετικά μασίφ αλουμινένια paddles στο τιμόνι του ραφιναρισμένου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων οκτώ σχέσεων και την καλή οδική συμπεριφορά, αλλά προσφέρει οικονομία στην κατανάλωση, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο κινείται πιο σβέλτα. Συγκεκριμένα το ιταλικό SUV έκαψε συνολικά 7.904 λτ. πετρελαίου σε 101.243 χλμ. ή αλλιώς 7,8 λτ./100 χλμ., ενώ σε συνθήκες χαλαρού ταξιδιού έπεφτε και κάτω από 7.



Βέβαια η κατάσταση ήταν αντιστρόφως ανάλογη στην περίπτωση του AdBlue, του υγρού διαλύματος που σε συνδυασμό με την καταλυτική τεχνολογία SCR μετατρέπει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό (αγγίζει το 85%) του οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) σε υδρατμούς και αβλαβές άζωτο. Συγκεκριμένα ήθελε 2,84 λτ. ανά 1.000 χλμ. ή 14 λίτρα κάθε 5.000 χιλιόμετρα, ένα αρκετά μεγάλο νούμερο σε σύγκριση με ότι έχουμε δει στα μέχρι τώρα τεστ αντοχής. Οι φίλοι της εταιρείας προσπάθησαν να δικαιολογήσουν την Stelvio, αναφέροντας ότι σημαντικό ρόλο στην κατανάλωση του AdBlue παίζει το βάρος του αυτοκινήτου και ο τρόπος οδήγησης. Ναι, ισχύει ότι με την Alfa Romeo πατούσαμε το γκάζι πιο βαθιά, αλλά και πάλι τα 284 λίτρα είναι πολλά όταν π.χ. το Audi A6 Avant 2.0 TDI θέλησε μόνο 129 λίτρα σε 114.000 χιλιόμετρα. Μας πείραξε; Όχι τόσο πολύ αφού ξέρουμε ότι είναι για το καλό του περιβάλλοντος, αλλά σίγουρα δεν πέρασε απαρατήρητο.
 
Συμπέρασμα
Μπορεί η Alfa Romeo Stelvio να μην μας απασχόλησε με βλάβες, απρογραμμάτιστες επισκέψεις στο συνεργείο ή θέματα στην οδήγηση κατά τη διάρκεια του test αντοχής, αλλά στην αποσυναρμολόγηση μας τα χάλασε με τα προβλήματα που εμφανίστηκαν, ακόμα κι αν η εταιρία επιμένει ότι δεν είναι σημαντικά. Σίγουρα το μοντέλο μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα από τα πιο ολοκληρωμένα της κατηγορίας, αλλά αν θέλει να χτυπήσει κορυφή πρέπει να βελτιώσει αρκετές λεπτομέρειες.

Σελ.
1
Alfa Romeo Stelvio: Σημαντικά προβλήματα στο test διαρκείας
Σελ.
2
Προβληματικό και το infotainment, που όμως διορθώθηκε στο τελευταίο facelift

  • Δημητρης Φωτιου

    Το ίδιο τεστ να κάνετε και σε HONDA αλλά σε 500κ κλμ

    Προβολή περισσότερων σχολίων