Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
14 φωτογραφίες »

Αυτές είναι οι νέες BMW M3 και M4!

24/9/2020

Έπειτα από αμέτρητες... διαρροές και σενάρια, έφτασε επιτέλους η στιγμή της αποκάλυψης: Η BMW παρουσιάζει τις νέες M3 και M4! Οι σπορτίφ εκδόσεις έχουν κάνει μία πραγματικά σκληρή προπόνηση στο drift... Εμείς δοκιμάσαμε τα καθίσματα και σας μεταφέρουμε όλες τις πληροφορίες!

Η BMW στέφει επιτέλους με το στέμμα της Μ τις Σειρές 3 και 4. Έπειτα από χρόνια και μήνες διαρροών, νιώσαμε ότι ξέρατε ήδη κάθε λεπτομέρεια για τις νέες M3 και M4. Έχουν μεγάλα «νεφρά» στην πρόσοψή τους; Ναι. Δυνατότητα τετρακίνησης; Ναι. Standard χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων; Επίσης. Ωστόσο, η δια ζώσης εντύπωση κατά τη διάρκεια της πρώτης δοκιμής καθισμάτων μάς... άναψε, επειδή η BMW για άλλη μια φορά τα έχει δώσει όλα με τις σπορτίφ μεσαίες προτάσεις της.



Με έναν πλήρως αναθεωρημένο κινητήρα, δικτυωμένο έλεγχο δυναμικής οδικής συμπεριφοράς και πλούσιο μπροστινό μέρος, οι M3 και M4 είναι ξανά πιο σπορτίφ σε σχέση με τους προκατόχους τους. Η ισχυρή «βασική έκδοση» των 480 PS συνοδεύεται από την έκδοση Competition των 510 PS! Τα παραπάνω μοντέλα θα φτάσουν στους -Γερμανούς- εμπόρους το Μάρτιο του 2021. Ταυτόχρονα, οι νέες M θα είναι διαθέσιμες στη χώρα γέννησής τους με τιμές, που θα ξεκινούν από τα 82.500 ευρώ. H AUTO BILD έκανε ήδη το test καθισμάτων!



Ηλεκτρική παρέμβαση για την ψύξη του νερού

Τα δεδομένα του κινητήρα ακούγονται αρχικά οικεία: το εξακύλινδρο μηχανικό σύνολο σε σειρά, λοιπόν, των 3,0 λίτρων είναι τοποθετημένο κατά μήκος και υποστηρίζεται από δύο turbo. Ωστόσο, σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, ο κινητήρας "S58" έχει επανασχεδιαστεί πλήρως. Λόγω της «κλειστής κατασκευής» του, το μπλοκ είναι πλέον πιο σταθερό και μπορεί να αντέξει σε υψηλότερες πιέσεις καύσης. Στις κυλινδρικές επενδύσεις έχει τοποθετηθεί νέα επίστρωση για περισσότερη ελευθερία περιστροφής, ενώ το βάρος του σφυρήλατου στροφαλοφόρου άξονα έχει μειωθεί. Δύο κυκλώματα τροφοδοτούν επίσης τους στροβιλοσυμπιεστές καυσίμου (τα turbo δηλαδή) με κρύο νερό και μια ηλεκτρική αντλία διατηρεί την ψύξη σε λειτουργία μετά από την απενεργοποίηση του κινητήρα. Η ουσία είναι ότι αυτό σημαίνει πολλή δύναμη! Με απλούς αριθμούς: η «βασική» έκδοση έχει τώρα ισχύ 480 PS και ροπή 550 Nm, ενώ η Competition είναι ακόμα πιο ισχυρή με 510 PS και ροπή 650 Nm. Ένα αξιοπρεπές άλμα 60 PS στην απόδοση σε σχέση με την παλιά έκδοση Competition! Οι αρχικού επιπέδου εκδόσεις επιταχύνουν από στάση ως τα 100 km/h μέσα σε 4,2 δευτερόλεπτα, ενώ η Competition είναι κατά 0,3 δευτερόλεπτα ταχύτερη. Επίσης, με επιπλέον χρέωση δίνεται η δυνατότητα ανώτερης τελικής ταχύτητας 290 έναντι 250 km/h.



Η τετρακίνηση
xDrive στην Competition είναι απλά προαιρετική
Η BMW παραμένει πιστή στη χρήση χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων για τη «βασική έκδοση». Είναι τόσο καλό όσο και... εξαφανισμένο πια σε αυτήν την κατηγορία, αλλά για την BMW απαραίτητο. Αυτό φαίνεται επίσης από το γεγονός ότι σχετικά με αυτό δίνεται ασυνήθιστα μεγάλη προσοχή στο δελτίο Τύπου της βαυαρικής φίρμας. Στην έκδοση Competition είναι standard ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο αντικαθιστά το παλιό, που ήταν διπλού συμπλέκτη. Το κιβώτιο έχει, μεταξύ άλλων, ανάλογη εγκατάσταση στην M5 και λειτουργεί εξαιρετικά καλά κι εκεί. Επομένως, αυτό δεν αναμένεται να αλλάξει με τις M3 και M4. Το κιβώτιο-μετατροπέας ροπής της ZF ζυγίζει 25 κιλά περισσότερο σε σχέση με το χειροκίνητο εξατάχυτο κιβώτιο, αλλά -φυσικά- αλλάζει τις σχέσεις πολύ πιο γρήγορα. Τα χαρακτηριστικά των αλλαγών μπορούν να ρυθμιστούν σε τρία στάδια. Στη χειροκίνητη λειτουργία κρατάει επίσης τα γρανάζια ως τον «κόφτη».
Υπάρχει, όμως, μια έκπληξη με την τετρακίνηση "M xDrive". Το γεγονός ότι η αιχμή του δόρατος της BMW στη μεσαία κατηγορία δέχεται τις δυνάμεις κίνησης και τους τέσσερις τροχούς της για πρώτη φορά ήταν ευρέως γνωστό. Πάντως, σε αντίθεση με τις αρχικές υποθέσεις, η έκδοση Competition παραμένει ως standard πισωκίνητη, αφού η κίνηση σε όλους τους τροχούς προσφέρεται μόνο ως εξτρά. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε να δίνεται περισσότερη ισχύς στο πίσω μέρος, αν και η κατανομή της ισχύος είναι μεταβλητή. Στο "normal" πρόγραμμα οδήγησης κινείται μόνο ο πίσω άξονας. Εκεί, ένα ενεργό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης κατανέμει την ισχύ μεταξύ των τροχών. Ο εμπρός άξονας ενεργοποιείται σταδιακά μόνο όταν υπάρχει ολίσθηση. Όπως και με την M5, όταν το ESP είναι απενεργοποιημένο, διατίθεται επίσης μια αμιγώς πισωκίνητη λειτουργία, για να... καταστρέφετε τα ελαστικά σε γρήγορη κίνηση...



Ενσωματωμένο
ESP για πιο φίνα ρύθμιση
Σε ό,τι αφορά την πλευρά της δυναμικής οδικής συμπεριφοράς, η BMW έκανε τεράστιες προσπάθειες. Το αποκορύφωμα είναι ο αναθεωρημένος έλεγχος της δυναμικής του αυτοκινήτου με το ενσωματωμένο ESP. Πρόσφατα δικτυώθηκε με όλα τα συστήματα, που σχετίζονται με τη δυναμική οδική συμπεριφορά, κάτι που σημαίνει ότι ρυθμίζεται πιο ευαίσθητα. Ανάλογα με τη ρύθμιση των χαρακτηριστικών του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, της υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης, του ενισχυτή φρένων, που πλέον είναι ηλεκτρονικός, ή των ενεργών αμορτισέρ, το σύστημα επεμβαίνει διαφορετικά. Οι άνθρωποι της BMW είναι ιδιαίτερα περήφανοι για το προαιρετικό σύστημα M Drive Professional με το M Traction Control, το οποίο επιτρέπει επιπρόσθετα μια φίνα ρύθμιση δέκα σταδίων του συστήματος περιορισμού της ολίσθησης εντός της ρύθμισης του ESP. Έτσι, ο οδηγός μπορεί να πλησιάσει τα όριά του βήμα προς βήμα. Το «πακέτο» περιλαμβάνει επίσης λειτουργία διατήρησης της πορείας, η οποία απενεργοποιεί όλες τις λειτουργίες άνεσης και ασφάλειας των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Προκειμένου, λοιπόν, τα αυτοκίνητα να είναι σε θέση να δείξουν τα πραγματικά προσόντα τους στο σύνολό τους, όλες οι M3 και M4 διαθέτουν standard τον προαναφερθέντα ηλεκτρονικό ενισχυτή φρένων, που διαθέτει δύο επιλέξιμα χαρακτηριστικά και μία προσαρμοζόμενη ανάρτηση. Οι σφαιρικοί σύνδεσμοι στον μπροστινό άξονα και ένας φορέας στον πίσω, που βιδώνεται σταθερά στο πλαίσιο εξασφαλίζουν επίσης την απαραίτητη ακρίβεια στην πίστα. Τα standard μικτά ελαστικά με ζάντες 18 ιντσών στον μπροστινό άξονα και 19 ιντσών στον πίσω κινούνται στους ίδιους, δαιμονιώδεις ρυθμούς. Στην έκδοση Competition οι ζάντες είναι, αντίστοιχα, 19 και 20 ιντσών. Πολλή σκέψη χρησιμοποιήθηκε επίσης για τη σχεδίαση του μπροστινού τμήματος του αυτοκινήτου. Ένας νέος φορέας στον μπροστινό άξονα και νέα στηρίγματα θα φέρουν περισσότερη ακαμψία. Ποια είναι η παρενέργεια; Με όλα αυτά εξαλείφονται τα γνωστά εγκάρσια στηρίγματα πίσω από τα διπλά «νεύρα», γεγονός που βελτιώνει τη ροή αέρα προς το ψυγείο.



Σχάρα μεταφοράς αποσκευών τώρα και για την οροφή του
cabrio
Οι M3 και M4 προκαλούν εντύπωση με την παρουσία τους. Βέβαια, από τη μία πλευρά, αυτό οφείλεται σαφώς στα λαμπερά χρώματα των αυτοκινήτων της παρουσίασής τους, «κίτρινο Sao Paolo» και «πράσινο Isle of Man». Και τα δύο μοντέλα, λοιπόν, δίνουν πολύ εκκωφαντικά το «παρών». Η μεγάλων διαστάσεων πρόσοψη με τα ευμεγέθη «νεφρά» ταιριάζουν στην έκδοση Μ περισσότερο σε σχέση με τη Σειρά 4. Τα «νεφρά», λοιπόν, με τα οριζόντια διπλά στηρίγματα είναι πλατύτερα και ταιριάζουν πιο αρμονικά στην επιθετικότερη συνολική εικόνα. Τα δύο μοντέλα μοιράζονται μεταξύ τους το ίδιο μπροστινό τμήμα μέχρι την μπροστινή κολώνα, οπότε η αγορά μιας M3 και -κατά συνέπεια- η απόκτηση «νεφρών» φυσιολογικών διαστάσεων δεν είναι δυνατή. Από την πλευρά τους, οι εντυπωσιακές εισαγωγές αέρα δεν πήραν θέση σε αυτές τις Μ μόνο για το... θεαθήναι, αφού ακριβώς από πίσω τους υπάρχουν διάφοροι ψύκτες λαδιού και νερού για τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων.
Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό, εκτός από τη γρίλια στην πρόσοψη, είναι το κάτω μέρος του αμαξώματος, το οποίο είναι σε μαύρο χρώμα, κάτι που επιλέχθηκε έτσι, ώστε να θυμίζει touring αυτοκίνητα. Επιπρόσθετα, η τρέχουσα γενιά διαθέτει επίσης πολύ ευρείς θόλους τροχών, αλλά και έναν εντυπωσιακό αεροδυναμικό διαχύτη στο πίσω μέρος. Από αυτόν ξεπροβάλλουν τέσσερις... πολεμικές απολήξεις της εξάτμισης με διάμετρο 100 χιλιοστών. Όσον αφορά το σύστημα της εξάτμισης, οι Βαυαροί κρύβουν ακόμα κάτι στο μανίκι τους. Ωστόσο, αυτό δεν αποκαλύφηκε στο πλαίσιο της παρουσίασης των M3 και Μ4. Πάντως, ένα προαιρετικό «πακέτο» άνθρακα περιλαμβάνει διάφορα διακοσμητικά από αυτό το ελαφρύ υλικό. Επιπλέον, διατίθενται όλα τα είδη εξαρτημάτων Performance και η BMW μπορεί επίσης να παρέχει κατόπιν αιτήματος ακόμα και τάπα ρεζερβουάρ από carbon! Μιλώντας γι αυτό: η οροφή, που αποτελείται standard από carbon είναι πλέον σε θέση να δεχθεί μια σχάρα οροφής. Παλιότερα, μπορούσε να τοποθετηθεί μόνο στην έκδοση χάλυβα με συρόμενη οροφή.



Αναλυτής
drift για επιμελή οδήγηση με το πλάι
Στο εσωτερικό, επίσης, Η BMW έχει ρίξει έγχρωμα... πυροτεχνήματα στα αυτοκίνητα, που έχουν φωτογραφηθεί. Το cockpit της M4 μοιάζει με στολή ενός... χομπίστα δύτη. Φυσικά, το μήνυμα, που περνά η BMW είναι σαφές και σχετίζεται με τις περισσότερες επιλογές προσαρμογής και εξατομίκευσης. Αν το αγνοήσετε, θα δείτε το γνωστό cockpit των Σειρών 3 και 4 με τα χαρακτηριστικά στοιχεία των σημερινών μοντέλων Μ. Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται σε αναπόσπαστα καθίσματα. Οι δύο γνωστοί κόκκινοι διακόπτες M, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάκληση των αποθηκευμένων προφίλ οδήγησης, βρίσκονται στο τιμόνι. Τα paddles των χειροκίνητων αλλαγών σχέσεων του αυτόματου συστήματος μετάδοσης διατίθενται προαιρετικά και θυμίζουν μεγάλα... δρεπάνια από carbon. Πίσω από το τιμόνι βρίσκονται σε μόνιμη βάση πλήρως ψηφιακά όργανα με ξεχωριστές Μ-ενδείξεις. Το infotainment στο κέντρο του ταμπλό παρέχει μερικές διασκεδαστικές καινοτομίες, όπως ο προαιρετικός αναλυτής drift, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την καταγραφή της διάρκειας, της απόστασης που καλύφθηκε και της γωνίας της πλαγιολίσθησης. Το σύστημα δείχνει επίσης τη συνολική απόσταση, που έχετε ήδη διανύσει. Αυτό θα ενθαρρύνει όσους θα ήθελαν να οδηγούν επιμελώς με το πλάι. Αν θέλετε να εξασκηθείτε, προκειμένου να βελτιώσετε τους χρόνους ενός γύρου της πίστας, μπορείτε να το κάνετε με το χρονόμετρο. Μέσω εφαρμογής από smartphone, όλα τα δεδομένα οδήγησης, που μπορείτε να φανταστείτε, μπορούν να αναλυθούν και να μοιραστούν με άλλους.
Για όσους, επισκέπτονται συχνά τις πίστες, η BMW διαθέτει νέα ελαφρά καθίσματα από carbon, τα οποία εξοικονομούν συνολικά 9,6 κιλά. Στηρίζουν εξαιρετικά το σώμα και φαίνεται σαν να αποτελούνται περισσότερο από τρύπες παρά από... κάθισμα. Τα πρόσθετα μέρη των προσκεφάλων μπορούν να αφαιρεθούν για την καλύτερη δυνατή θέση καθίσματος, όταν οδηγεί κανείς, φορώντας κράνος. Ευτυχώς, γιατί στον προκάτοχό του, η σκυφτή στάση όταν φορούσε κράνος ο οδηγός ήταν πάντα ένα σημείο κριτικής. Υπάρχει επίσης το προαιρετικό «πακέτο» πίστας, που περιλαμβάνει κεραμικά φρένα, ελαφρύτερους τροχούς (προαιρετικά με semi slick ελαστικά), τα bucket καθίσματα από carbon, τα διακοσμητικά από ανθρακονήματα και το «πακέτο» M Drivers με το οποίο αυξάνεται η τελική ταχύτητα από τα 250 στα 290 km/h. Σύμφωνα με την BMW, αυτό το «πακέτο» εξοικονομεί συνολικά βάρος 25 κιλών.

Υπερβολική η αύξηση της τιμής για τη νεώτερη Μ
Σας άνοιξε η όρεξη; Δυστυχώς, πρέπει να περιμένετε λίγο περισσότερο, προτού... κόψετε την επιταγή από το μπλοκ, αφού η έναρξη της εμπορικής πορείας για τις M3 και M4 είναι προγραμματισμένη για το Μάρτιο του 2021, τόσο για τη «βασική» έκδοση όσο και για την πισωκίνητη Competition. Η τετρακίνητη έκδοση αναμένεται να λανσαριστεί το καλοκαίρι. Επίσης, για όσους ζητούν, εκτός από τη σπορτίφ οδική συμπεριφορά, και την πρακτικότητα, αξίζει η αναμονή μέχρι το 2022, καθώς τότε θα λανσαριστεί για πρώτη φορά μια Μ3 Touring! Όσον αφορά την τιμή, η M3 κάνει ένα σημαντικό άλμα. Η «βασική» έκδοση ξεκινά (στη Γερμανία) από τα 82.500 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ της τάξης του 19%. Αυτό σημαίνει μια αύξηση της τιμής κατά περίπου 5.000 ευρώ. «Υπερβολική», θα πείτε, αλλά εκτός από περισσότερη ισχύ υπάρχει ακριβώς και περισσότερη τεχνολογία. Για την αντίστοιχη Μ4, απαιτούνται περίπου 1.500 ευρώ επιπλέον. Οι εκδόσεις Competition στοιχίζουν (στη Γερμανία) 89.500 ευρώ για την M3 και 91.000 ευρώ για την M4.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις