Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Η BMW i3 είχε κατασκευαστεί αποκλειστικά για την πόλη

Η BMW i3 είχε κατασκευαστεί αποκλειστικά για την πόλη

Διαβάστηκε από 12458 αναγνώστες - 3/2/2024

Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι, η BMW δεν σχεδίασε την i3 ως αυτοκίνητο μεγάλων αποστάσεων, εξάλλου με μπαταρία 22 kWh, από τις οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο οι 18,8, και μέγιστη αυτονομία 160 χλμ, δεν θα μπορούσε άλλωστε και να το κάνει. Για να έχεις ένα μέτρο σύγκρισης, το αμιγώς ηλεκτρικό VW ID.3 φοράει μπαταρία 58 kWh, ενώ η Ε-Class Plug-In εφοδιάζεται με μια μπαταρία 25,4 kWh. Έτσι η χωρητικότητα της μπαταρίας της i3 μοιάζει χαριτωμένη για τα σημερινά δεδομένα, όπως και το  ρεζερβουάρ βενζίνης των 9 λίτρων του δικύλινδρου κινητήρα έκτακτης ανάγκης.

Πάντως η εταιρεία περιμένει η μπαταρία να πέσει κάτω από το 70% μέσα στον επόμενο χρόνο αν συνεχίσουμε να το κυκλοφορούμε με τον ίδιο τρόπο. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη δεν είναι στο περίπου, αφού η εταιρεία έχει καταφέρει με τα δεδομένα που έχει συλλέξει γύρω από τη «γήρανση» της μπαταρίας  από τις BMW i3 και i8 να δημιουργήσει αλγόριθμους που πέφτουν εξαιρετικά κοντά στο ποσοστό απώλειας. Βέβαια μπορεί να μειώσουν το ρυθμό γήρανσης με νέες κυψέλες, αλλά όχι να την σταματήσουν, ενώ η αλήθεια είναι ότι δεν ακολουθήσαμε πότε τις συμβουλές φόρτισης που μας είχαν δώσει στην αρχή, δηλαδή να μην φορτίζουμε το μοντέλο στο 100%, αλλά να κρατάμε την  μπαταρία μεταξύ 20 με 80% και να μην χρησιμοποιούμε τη λειτουργία γρήγορης φόρτισης, παρά μόνο όταν είναι απαραίτητο.

Η αλλαγή της μπαταρίας θα κόστιζε περίπου 14.000 ευρώ

Φυσικά, δεν θα βάλουμε νέα μπαταρία. Η αλλαγή είναι δυνατή μόνο κατόπιν αιτήματος μας και η BMW θα πρέπει να αλλάξει ολόκληρη την μπαταρία, κάτι που θα μας κόστιζε περίπου 14.000 ευρώ και θα ήταν οικονομική ανοησία.

Αλλά τι σημαίνει 74% απόδοση; Μπορούμε να πούμε ότι η ηλεκτρική κινητικότητα γενικά έχει ημερομηνία λήξης; Ξεκάθαρα όχι, υποστηρίζει η BMW. Από το 2014, η τεχνολογία των κυψελών έχει εξελιχθεί ραγδαία, ιδίως όσο αφορά τη διάρκεια ζωής και τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Θα συνεχίσουμε λοιπόν να φορτίζουμε το i3 και να ελπίζουμε ότι η μπαταρία δεν θα «γεράσει» τόσο πολύ όσο το ανοιχτόχρωμο εσωτερικό.

99 χλμ την άνοιξη, γιατί το χειμώνα πέφτει στα 60 χλμ!
Μετά από 9 χρόνια και 143.000 χλμ. η μπαταρία έχει πέσει στο 74%
Σύμφωνα με τη BMW σε ένα χρόνο θα πάει στο 70%!
14.000 ευρώ κοστίζει η αλλαγή της!
Tελικά η ηλεκτροκίνηση έχει ημερομηνία λήξη ή πλέον η τεχνολογία έχει ξεφύγει;


 
 

Σελ.
1
Βοήθεια, η BMW i3 βγάζει μόνο 99 χλμ!
Σελ.
2
Η BMW i3 είχε κατασκευαστεί αποκλειστικά για την πόλη