Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
DS 4 E-Tense 225 Cross: Εντυπωσιακό σε εμφάνιση και τεχνολογία
10 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

DS 4 E-Tense 225 Cross: Εντυπωσιακό σε εμφάνιση και τεχνολογία

Διαβάστηκε από 12397 αναγνώστες - 9/3/2022
Το DS 4 είναι σίγουρα ένα ιδιαίτερο και μοντέρνο αυτοκίνητο, που ξεχωρίζει επί της ουσίας κι είναι άκρως ενδιαφέρον στην Cross εκδοχή του με το Plug-in υβριδικό σύστημα. Πρώτη οδήγηση λοιπόν για το ιντριγκαδόρικο με premium προσέγγιση μοντέλο.

DS4 Cross: Ενα γαλλικό premium SUV με χαρακτήρα

Θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε να αναλύσουμε την τεχνολογία που φοράει το συγκεκριμένο μοντέλο, αναφέροντας το plug-in υβριδικό σύστημα ή για τις αναρτήσεις που προσαρμόζονται ανάλογα την εικόνα που λαμβάνει η κάμερα. Επίσης θα μπορούσαμε να σας μιλήσουμε για τη δυναμική σχεδίαση του ή την απίστευτη λίστα εξοπλισμού που μπορεί να φορέσει το αυτοκίνητο. Όμως αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε με το ιδιαίτερο όνομα του: DS 4 E-Tense 225 Cross Rivoli. Το Cross φανερώνει την τάση προς περιπέτεια, όντας οπτικά διαφορετικό από την απλή έκδοση, ενώ το Rivoli είναι το πλούσιο εξοπλιστικό πακέτο, με το όνομα του να έρχεται από ένα διάσημο εμπορικό δρόμο στο Παρίσι, στο οποίο βρίσκονται καταστήματα ακριβών οίκων μόδας και κατά μήκος του βρίσκονται μνημεία μεγάλης ιστορικής και αρχιτεκτονικής αξίας, όπως η βόρεια πτέρυγα του μουσείου του Λούβρου.



Αν κι από πίσω βρίσκεται ακόμα η Citroen (τα έγγραφα ταξινόμησης του οχήματος ακόμα αναφέρουν το όνομα της, παρόλο που από το 2015 η DS θεωρείται ανεξάρτητη μάρκα), το μοντέλο έχει το δικό του μοναδικό χαρακτήρα και χλιδή που δεν έχουν καμία σχέση με την πρώην «μαμά» εταιρία.

 

Εντυπωσιακό στο δρόμο, ξεχωρίζουν φρένα και ευστάθεια

Στο δρόμο το αυτοκίνητο κινείται με στιβαρότητα και σβελτάδα. Το σύστημα αναρτήσεων, τα ιδιαίτερα αποδοτικά φρένα και το καλό τιμόνι συμβάλουν στον εξαιρετικό χειρισμό του μοντέλου, το όποιο τα βρίσκει λίγο σκούρα απέναντι στις λακκούβες, ειδικά αν φοράει τις προαιρετικές 20αρες ζάντες με το χαμηλό προφίλ ελαστικού. Από εκεί και πέρα διακρίνεται για την ευθυβολία του και χάρη στους 225 ίππους και τα 360Nm ροπής έχει αρκετά καλές επιδόσεις, με το 0-100 να έρχεται σε 7,7 δευτερόλεπτα και την τελική να φτάνει τα 233χλμ./ώρα. Το ηλεκτρικό σύστημα υποστήριξης του κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων συμβάλλει ώστε το crossover μήκους 4,40 μέτρων να μπορεί να επιταχύνει γραμμικά και αθόρυβα, κάτι που ταιριάζει απόλυτα με την κομψή του εμφάνιση. 



Ωστόσο, εάν πατήσετε το γκάζι πιο δυνατά, θα ακούσετε τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα να λειτουργεί αδικαιολόγητα θορυβωδώς. Τέσσερα προγράμματα οδήγησης είναι διαθέσιμα με το πάτημα ενός κουμπιού, με τη sport επιλογή να στέλνει το κόφτη βαθιά στην κόκκινη περιοχή και τις αλλαγές ταχυτήτων να γίνονται κάπως βίαια αλλά αστραπιαία. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το DS 4 έχει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία περίπου 55 χιλιομέτρων και μπορεί να πιάσει έως και 135 χλμ/ώρα μόνο με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Κατά της διάρκεια της δοκιμής μας, η αυτονομία της μπαταρίας ήταν 34 χιλιόμετρα, ενώ η μέση κατανάλωση όταν τελείωσε η μπαταρία κυμάνθηκε στα 7,7 λτ/100χλμ. Αυτό μεταφράζεται περίπου σε 13,5 ευρώ /100 χλμ σε βενζίνη κι ηλεκτρικό ρεύμα, νούμερο όχι ιδιαίτερα καλό αν αναλογιστούμε ότι αυτή τη στιγμή ένας σύγχρονος diesel κινητήρας θα ήθελε λιγότερα. Η αυξημένη τιμή της κατανάλωσης τόσο σε ρεύμα όσο και σε καύσιμο οφείλεται στο βάρος των 1,8 τόνων και στα φαρδιά ελαστικά (245 πλάτος)
 

Premium και άνετο εσωτερικό του D4, με τις ραφές να γίνονται στο χέρι

Premium και άνετο εσωτερικό του D4, με τις ραφές να γίνονται στο χέρι

Στο εσωτερικό, το DS 4 E-Tense 225 Cross Rivoli είναι άνετο κι εξαιρετικά ποιοτικό. Το ταμπλό θυμίζει μονοκόμματο καλοφτιαγμένο γλυπτό, με το μαλακό δέρμα να είναι επιμελώς τοποθετημένο κι όμορφα ραμμένο. Το σχήμα του διαμαντιού επικρατεί σε όλο το διάκοσμο του αυτοκινήτου, οι ραφές γίνονται στο χέρι, ενώ τα δερμάτινα καθίσματα είναι προσεγμένα μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας και προσφέρουν εξαιρετική στήριξη σε όλο το σώμα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει μια άβολη σχεδίαση, που όμως συνηθίζεται και γίνεται δευτερευούσης σημασίας μπροστά στις δυνατότητες παραμετροποίησης και στις πληροφορίες που προσφέρει. Η κεντρική οθόνη αφής είναι αρκετά ευκρινής, αλλά το μενού της είναι ελαφρώς χαοτικό, με κάποιες λειτουργίες, όπως η αναγνώριση προσώπου, να χρειάζονται ιδιαίτερη «προσπάθεια» και να μην μπορούν να πραγματοποιηθούν εύκολα όταν το αυτοκίνητο κινείται. Από εκεί και πέρα πίσω μπορούν να κάτσουν σχετικά άνετα 2 ενήλικες, με το χώρο αποσκευών του να είναι αρκετά ικανοποιητικός, φτάνοντας τα 390 διαθέσιμα λίτρα με τα καθίσματα όρθια και τα 1.200 λίτρα σε διθέσια διάταξη.

Εξαιρετικά συστήματα υποβοήθησης φέρει το DS4

Όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας που έχει ο οδηγός στη διάθεση του, το DS 4 τα πάει εξαιρετικά καλά. Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης, πέδηση έκτακτης ανάγκης, ενεργό σύστημα ελέγχου ταχύτητας ταξιδιού, σύστημα υποβοήθησης ελιγμών κι αποφυγή εμποδίων είναι μέσα στον προαιρετικό εξοπλισμό. Εντυπωσιακή και η λειτουργία νυχτερινής όρασης, που μετράει την θερμοκρασία ανθρώπων και ζώων που μπορεί να μην φαίνονται στο σκοτάδι, ενώ πολύ καλή είναι κι η οθόνη Head Up display που αλλάζει μέσα από το κουμπί ρύθμισης του καθρέπτη. Το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, το DS Drive Assist 2.0, συνεργάζεται εξαίσια με το σύστημα αποφυγής εναλλαγής λωρίδας, λειτουργώντας ομαλά κι ήπια, χωρίς να τρομάζει τον οδηγό. Κλείνοντας εύφημη μνεία αξίζει η λειτουργία μασάζ των μπροστινών καθισμάτων, όπου ειδικά στο πρόγραμμα «Cat's Paws» προσφέρει ένα υπέροχο αποτέλεσμα ρίχνοντας ευχάριστες “κλωτσιές” στην πλάτη.



Συμπέρασμα
Βασισμένο στην πλατφόρμα του Peugeot 308 και του Opel Astra, η DS παρουσιάζει τη Σειρά 4, ίσως το πιο πολυτελές μοντέλο της μέχρι στιγμής που γεφυρώνει το χάσμα που υπήρχε μεταξύ του μικρού DS3 και του θηριώδους DS7. Σίγουρα η υψηλή τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης δεν το κάνουν εύκολα προσιτό, αλλά η τεχνολογία, η άνεση κι όλα τα συστήματα που είναι φορτωμένο αξίζουν μέχρι το τελευταίο ευρώ. 
Τεχνικά χαρακτηριστικά* DS 4 E-Tense Cross 225 PS Plug-In
Κινητήρας  
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.598
Κύλινδροι/Βαλβίδες 4/16
Τροφοδοσία Βενζίνη-ρεύμα
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 225
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 360
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 8/αυτόματο/μπροστά
Start/Stop NAI
Eπιδόσεις  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 8
60-100 χλμ./ώρα 4
80-120 χλμ./ώρα 4,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 233
Βάρος με οδηγό (κιλά) 1.772
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)  
Μέση εργοστασιακή WLTP 1,8
Μέση Δοκιμής 5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP 32
Ρεζερβουάρ (λτ.) 40
Πορτμπαγκάζ (λτ.) 390-1.200

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε