.jpg)
Hyundai Ioniq 9: Οδηγούμε την ηλεκτρική ναυαρχίδα της Hyundai
Έχει premium σαλόνι με κορυφαία υλικά και έμφαση στην εργονομία και πρακτικότητα.
Η έκδοση Performance των 428 PS κάνει το 0-100 σε 5,2 δλ. και βγάζει πάνω από 500 χλμ. με μία φόρτιση.
Από 68.500 ευρώ (Γερμανία) η εισαγωγική πισωκίνητη έκδοση των 218 PS.
autoagora Team
Με μήκος μεγαλύτερο των 5 μ., έχει τρεις σειρές καθισμάτων που όταν διπλώνουν προσφέρουν 2.494 λτ. χώρου
Η Hyundai ανεβαίνει επίπεδο με το Ioniq 9, το μεγαλύτερο ηλεκτρικό όχημα στην ιστορία της. Αν και δεν έχει επισημοποιηθεί η διάθεσή του στην ελληνική αγορά, το δοκιμάσαμε στην πιο ισχυρή, τετρακίνητη έκδοση των 428 ίππων για να διαπιστώσουμε τι έχει να προσφέρει η ηλεκτρική ναυαρχίδα της Hyundai και που θέτει τον πήχη ο κορεάτης κατασκευαστής.
Με μήκος 5,06 μέτρα, πλάτος 1,98 μ. και ύψος 1,79 μ., προκαλεί αίσθηση με την επιβλητική, σχεδόν αμερικανικού τύπου παρουσία του. Αν και το αποτύπωμά του στο δρόμο δεν ξεπερνά σημαντικά μια BMW 5 Series Touring, το ύψος και ο όγκος του δημιουργούν την εντύπωση ενός γιγάντιου SUV.
Οι τρεις σειρές καθισμάτων είναι στάνταρ, ενώ η δεύτερη σειρά μπορεί να εξοπλιστεί με reclining καθίσματα με υποπόδια ή περιστρεφόμενα καθίσματα για ευκολότερη είσοδο και έξοδο, ιδανικά για άτομα με κινητικές δυσκολίες (με επιπλέον κόστος περίπου 1.000 ευρώ). Το πλάτος των σχεδόν δύο μέτρων κάνει τη στάθμευση δύσκολη, ενώ η συνολική ευρυχωρία παραπέμπει περισσότερο σε πολυμορφικό van παρά σε SUV.
Η μετακινούμενη κεντρική κονσόλα (19 εκατοστά εμπρός-πίσω, μηχανικά) προσφέρει αίσθηση «σαλονιού», ενώ οι έξι θύρες USB-C εξασφαλίζουν πρακτικότητα για όλους τους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 908 λίτρα με διπλωμένη την τρίτη σειρά καθισμάτων και τα 2.494 λίτρα με διπλωμένες τις δύο πίσω σειρές. Παράλληλα, υπάρχει επιπλέον frunk 52 λίτρων μπροστά.
Έχει premium σαλόνι με κορυφαία υλικά και έμφαση στην εργονομία και πρακτικότητα
Η αίσθηση στο εσωτερικό του Ioniq 9 είναι περισσότερο σαν σε premium σαλόνι παρά σε αυτοκίνητο. Τα υλικά είναι κορυφαίας ποιότητας, ενώ η εργονομία έχει σχεδιαστεί για άνεση και ευελιξία. Η ευρύχωρη καμπίνα και η αθόρυβη ποιοτική κύλιση του αμαξώματος σε δρόμους με ανωμαλίες ενισχύουν τη συνολική εμπειρία πολυτέλειας.
Παρά την διπλή ηχομόνωση στα παράθυρα, στο προπαραγωγικό μοντέλο παρατηρήθηκε ελαφρύς αεροδυναμικός θόρυβος πάνω από τα 140 χλμ./ώρα. Ωστόσο, σε χαμηλές ταχύτητες και πάνω σε ανώμαλο οδόστρωμα, η ηχομόνωση είναι υποδειγματική. Το adaptive cruise control με αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας κάνει τα μεγάλα ταξίδια ιδιαίτερα ξεκούραστα, αν και λειτουργεί μόνο άνω των 80 χλμ./ώρα.
Η πρακτικότητα βρίσκεται παντού: επίπεδο πάτωμα, ηλεκτρική πίσω πόρτα, ρύθμιση ύψους στην πίσω ανάρτηση και αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι. Η συνολική αίσθηση άνεσης και ευρυχωρίας καθιστά το Ioniq 9 ιδανικό για ταξίδια πολλών ωρών.
Η έκδοση Performance των 428 PS κάνει το 0-100 σε 5,2 δλ. και βγάζει πάνω από 500 χλμ. με μία φόρτιση
Την καρδιά του Ioniq 9 αποτελεί μια μπαταρία 110 kWh της κορεατικής SK On, η οποία υποστηρίζει το προηγμένο ηλεκτρικό σύστημα 800 Volt της Hyundai. Στην πράξη, αυτό μεταφράζεται σε ταχύτατη φόρτιση: από 10% έως 80% σε μόλις 24 λεπτά σε ταχυφορτιστή, με μέση ισχύ φόρτισης 174 kW — τιμή που ξεπερνά τις περισσότερες ανταγωνιστικές προτάσεις.
Η αυτονομία υπερβαίνει τα 500 χιλιόμετρα, ενώ η μέση κατανάλωση στα τεστ περιορίστηκε στις 20,8 kWh/100 χλμ. Σε σταθερή ταχύτητα 130 χλμ./ώρα, η κατανάλωση φτάνει τις 27,5 kWh/100 χλμ., προσφέροντας 401 χλμ. πραγματικής αυτονομίας.
Η στάνταρ τετρακίνητη έκδοση των 307 ίππων επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ., ενώ η Performance με 428 ίππους ρίχνει τον χρόνο στα 5,2 δλ. Παρά το μεγάλο βάρος, η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή, ενώ η συνολική αίσθηση δύναμης και σταθερότητας θυμίζει premium SUV μεγαλύτερης κατηγορίας.
Η φόρτιση σε οικιακή παροχή 11 kW απαιτεί περίπου 10 ώρες (10–100%), ενώ απουσιάζει η δυνατότητα πλήρους αξιοποίησης των 22 kW wallboxes, κάτι που θα μείωνε περαιτέρω τον χρόνο φόρτισης.
Από 68.500 ευρώ (Γερμανία) η εισαγωγική πισωκίνητη έκδοση των 218 PS
Το Hyundai Ioniq 9 τοποθετείται ξεκάθαρα στην premium κατηγορία ηλεκτρικών SUV. Γι αυτό και η τιμή του στην Γερμανία για την πισωκίνητη έκδοση των 218 ίππων ξεκινά από 68.500 ευρώ, ενώ η τετρακίνητη εκδοχή αρχίζει από 81.500 ευρώ.
Πάντως, ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και επαληθεύει τον πολυτελή χαρακτήρα του: αντλία θερμότητας, αυτόματη ρύθμιση ύψους ανάρτησης, ηλεκτρική πίσω πόρτα, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και κάμερα οπισθοπορείας είναι στάνταρ. Η εγγύηση πέντε ετών χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων και η οκταετής για τη μπαταρία (έως 160.000 χλμ.) προσθέτουν πόντους αξιοπιστίας.
Το Hyundai Ioniq 9 αποτελεί μια ξεκάθαρη δήλωση προθέσεων από τη μάρκα: ένα ηλεκτρικό SUV που συνδυάζει κορυφαία τεχνολογία, πολυτέλεια και χώρους επιπέδου λιμουζίνας. Με την εντυπωσιακή του αυτονομία, τις γρήγορες επιδόσεις και το premium περιβάλλον, τοποθετείται δικαίως στην κορυφή της ηλεκτρικής γκάμας της Hyundai.