autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Mercedes CLA: «Οδηγούμε» χωρίς χέρια στην καρδιά της Σαγκάης
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Mercedes CLA: «Οδηγούμε» χωρίς χέρια στην καρδιά της Σαγκάης

26/09/2025

Η CLA γίνεται «προσωπικός σοφέρ» ελέγχοντας σχεδόν κάθε λειτουργία, ακόμα και σε περίπλοκες συνθήκες.
Πιο ώριμες και αποφασιστικές κινήσεις «βλέποντας» με 4 ραντάρ, 10 κάμερες και εικόνα 360 μοιρών.
Η αυτόνομη οδήγηση δεν είναι μόνο για αυτοκινητόδρομους, στην πόλη είναι ακόμη πιο χρήσιμη.
«Τεχνολογικά είμαστε έτοιμοι, περιμένουμε το πράσινο φως από τις αρχές» δηλώνει επικεφαλής του λογισμικού.

autoagora Team

Η CLA γίνεται «προσωπικός σοφέρ» ελέγχοντας σχεδόν κάθε λειτουργία, ακόμα και σε περίπλοκες συνθήκες

Στην ώρα αιχμής του Πουντόνγκ της Σαγκάης, ανάμεσα σε οκτώ λωρίδες αυτοκινήτων, ηλεκτρικά σκούτερ που εισχωρούν από κάθε άνοιγμα και πεζούς που ξεφυτρώνουν από παντού, η οδήγηση μοιάζει με εφιάλτη. Όχι όμως για τον Γκαολέι Σι. Ο μηχανικός της Mercedes, που μεγάλωσε στη Γερμανία αλλά εργάζεται πλέον στη Σαγκάη, δοκιμάζει το νέο σύστημα «Navigation Assisted Driving» στο πρωτότυπο CLA και χαμογελάει.

Ο λόγος είναι το σύστημα «Navigation Assisted Driving», ένας πρόδρομος του αυτόματου πιλότου της γερμανικής φίρμας που αναλαμβάνει σχεδόν όλες τις οδηγικές λειτουργίες. Ο οδηγός εξακολουθεί να έχει την ευθύνη, πρέπει να επιτηρεί τον δρόμο και να αγγίζει περιστασιακά το τιμόνι, αλλά το λειτουργικό MB.OS αναλαμβάνει τα φανάρια, την ταχύτητα, την απόσταση ασφαλείας, ακόμα και τις δύσκολες αριστερές στροφές μέσα σε αντίθετη κυκλοφορία. Μέσα στο απόλυτο χάος, το CLA γίνεται σχεδόν προσωπικός σοφέρ.

Πιο ώριμες και αποφασιστικές κινήσεις «βλέποντας» με 4 ραντάρ, 10 κάμερες και εικόνα 360 μοιρών

Το μυστικό της Mercedes δεν είναι κάποια εντυπωσιακή τεχνολογική υπερβολή με εξεζητημένους αισθητήρες ή χάρτες υψηλής ανάλυσης. Το CLA διαθέτει μια διάταξη που θα φέρει σε κάθε μελλοντικό αυτοκίνητο της μάρκας: τέσσερα ραντάρ και δέκα κάμερες περιμετρικά, που συνθέτουν πλήρη εικόνα 360 μοιρών. Με αυτά τα «μάτια», το όχημα αναγνωρίζει πεζούς, ποδήλατα, σκούτερ και αυτοκίνητα γύρω του, ενώ παράλληλα κινείται με ομαλότητα, φρενάρει έγκαιρα, ξεκινά ξανά στο πράσινο και εντάσσεται με φυσικότητα στην κυκλοφορία.

 Τα πρώτα πρωτότυπα του συστήματος πριν από δύο χρόνια έμοιαζαν με διστακτικούς μαθητευόμενους οδηγούς, που ακολουθούσαν τον κώδικα υπερβολικά αυστηρά και προκαλούσαν εκνευρισμό. Σήμερα το CLA έχει ωριμάσει. Διεκδικεί με αυτοπεποίθηση το δικαίωμα προτεραιότητας, πατάει αποφασιστικά στο ρεύμα κυκλοφορίας και δεν αφήνει κάθε βιαστικό οδηγό να εκμεταλλευτεί το παραμικρό κενό. Οι μηχανικοί εξετάζουν ακόμη και την πιθανότητα να προσφέρουν διαφορετικά «προφίλ οδήγησης», από αμυντικό έως πιο δυναμικό, ώστε ο χρήστης να επιλέγει το στυλ που του ταιριάζει.

Η αυτόνομη οδήγηση δεν είναι μόνο για αυτοκινητόδρομους, στην πόλη είναι ακόμη πιο χρήσιμη

Η Κίνα δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτροκίνησης στον κόσμο αλλά και το πιο απαιτητικό πεδίο για την αυτόνομη οδήγηση. Στις γιγάντιες λεωφόρους των μεγαλουπόλεων, που συχνά αναπτύσσονται σε δύο ή και τρία επίπεδα, κινούνται ταυτόχρονα δεκάδες κατηγορίες οχημάτων – από φορτηγά μέχρι μικρά ηλεκτρικά ποδήλατα. Μέσα σε αυτήν την πολυπλοκότητα, η ανάγκη για υποστήριξη και αυτοματοποίηση είναι πολύ μεγαλύτερη απ ΄ό,τι στον γερμανικό αυτοκινητόδρομο, όπου Mercedes και BMW συναγωνίζονται σε τεχνολογίες υποβοήθησης.

Όπως λέει χαρακτηριστικά ο Σι, «η δράση είναι εδώ, στις πόλεις, όπου οι άνθρωποι μετακινούνται συνεχώς και χρειάζονται περισσότερη βοήθεια». Παρότι η κινεζική κυβέρνηση έθεσε πρόσφατα αυστηρότερους κανόνες μετά από θανατηφόρο ατύχημα, απαγορεύοντας παραπλανητικούς όρους όπως «full self-driving», εξακολουθεί να αφήνει μεγαλύτερη ελευθερία στους μηχανικούς απ ΄ό,τι η Ευρώπη. Έτσι κινεζικές φίρμες, με την υποστήριξη κολοσσών της τεχνολογίας, έχουν ήδη περάσει τέτοια συστήματα στην καθημερινή χρήση.

«Τεχνολογικά είμαστε έτοιμοι, περιμένουμε το πράσινο φως από τις αρχές» δηλώνει επικεφαλής του λογισμικού

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Luxeed, με το μοντέλο R7, το οποίο χρησιμοποιεί την πλατφόρμα της Huawei μέσω της συμμαχίας Harmony Intelligence Mobility Alliance. Με την ενεργοποίηση του «Navigation Cruise Assist», ο οδηγός μετατρέπεται σχεδόν σε απλό επιβάτη. Το μεγάλο ηλεκτρικό κουπέ αλλάζει λωρίδες με άνεση, σταματά για ποδηλάτες και πεζούς, εκτελεί αναστροφές, ενώ στο τέλος μπορεί να σταθμεύσει αυτόνομα με ακρίβεια εκατοστού. Για τον επιβάτη, η εμπειρία μοιάζει αρχικά παράξενη, αλλά μετά από λίγα λεπτά χαοτικής κυκλοφορίας η εμπιστοσύνη αυξάνεται και η χαλάρωση έρχεται φυσικά.

 Το CLA της Mercedes φιλοδοξεί να προσφέρει μια καλύτερη εμπειρία, όχι μόνο στη Σαγκάη αλλά και στην Ευρώπη. «Τεχνολογικά, είμαστε ήδη έτοιμοι», τονίζει ο επικεφαλής λογισμικού Μάγκνους Έστμπεργκ. «Το μόνο που λείπει είναι το πράσινο φως των αρχών». Αν όλα πάνε όπως σχεδιάζεται, μέχρι το τέλος της χρονιάς το νέο CLA θα κάνει την πρεμιέρα του στην Κίνα, σε μια αγορά που δείχνει τον δρόμο προς το μέλλον της αστικής μετακίνησης.

CITROEN
OPEL