9 φωτογραφίες »

Οδηγούμε Ford Puma ST

Διαβάστηκε από 10336 αναγνώστες - 27/12/2020

Μικρό SUV, αλλά περίσσιο πάθος για δράση: το νέο Ford Puma ST «ποντάρει» πολλά στην επιθυμία του οδηγού του για ισχύ. Εμείς είχαμε μια πρώτη συνάντηση μαζί του...

 
 

Ford : Bonus με 0,99% επιτόκιο και 8 χρόνια εγγύηση, μάθε περισσότερα Advertisement

Το Ford Puma ST, είναι το μηχανοκίνητο... αιλουροειδές έχει ως μοναδικό στόχο την δικής σας διασκέδαση. Προσοχή όμως: παίζοντας με αυτό το Puma, διατρέχετε τον κίνδυνο εθισμού. Η Ford συνηθίζει να ακολουθεί την ίδια στρατηγική σε σχεδόν όλα τα μοντέλα της. Αρχικά παρουσιάζει τις πιο… προσγειωμένες εκδοχές τους και, μετέπειτα, ακολουθούν οι πιο ισχυρές και οι πιο σπορτίφ.

Το εσωτερικό του Puma ST είναι λειτουργικό, μοντέρνο και ευρύχωρο, με όλες τις απαιτούμενες "παρεμβάσεις" που τονίζουν τον ξεχωριστά σπορ χαρακτήρα το. Ανοίγοντας την πόρτα, το λογότυπο Ford Performance σε προετοιμάζει, τα πατάκια γράφουν ST με μεγάλα κόκκινα γράμματα και τα καταπληκτικά μπάκετ της Recaro, επίσης με το λογότυπο ST, που δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις, προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη σε οδηγό και συνοδηγό. Let the show begin!



Ένα Puma με 200 ...άλογα!
Στην περίπτωση του Puma ST, η δημιουργία του συγκεκριμένου χαρακτήρα οφείλεται κατά κύριο λόγο στον κινητήρα, για τον οποίο έχουμε ήδη εκφράσει τα έντονα συναισθήματά μας, όταν τον συναντήσαμε ξανά κάτω από το καπό του Fiesta ST. Το τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο των 1,5 λίτρων στέλνει 200 άλογα στους μπροστινούς τροχούς, αλλά και ολόκληρο το Puma ST προς τα εμπρός πολύ γρήγορα. Για την ακρίβεια, επιταχύνει από στάση ως τα 100 km/h σε μόλις 6,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 220 km/h., ελάχιστα πιο αργά από το, ελαφρύτερο, Fiesta ST (6,5 δευτ. και 232 km/h), αλλά αυτό δε σημαίνει ότι το Puma ST δεν είναι ανάλογα διασκεδαστικό.

Η μικρή διαδρομή των καυσαερίων μέχρι το turbo διατηρούν την επιτάχυνση σε χαμηλά επίπεδα στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, αλλά από τις 2.500 σ.α.λ. και πάνω, το δυναμικό Puma δαγκώνει πραγματικά, αφήνοντας τον οδηγό και τους επιβάτες να ακούν το σωστό… βρυχηθμό ενός μεγάλου αιλουροειδούς (ειδικά μετά τις 4.000 σ.α.λ.), ενώ η βελόνα του στροφόμετρου εκτοξεύεται μέχρι τον «κόφτη», λίγο πιο πάνω από τις 6.000 σ.α.λ.  



Μία χρήσιμη ένδειξη/προτροπή αλλαγής των σχέσεων του κιβωτίου βρίσκεται στο cockpit εφόσον το Puma ST εφοδιάζεται με το «πακέτο» εξοπλισμού Performance. Πολύ πιο ενδιαφέρον, ωστόσο, είναι το σύστημα launch control, που προσφέρεται έξτρα, και ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για τον μπροστινό άξονα (που είναι μια χαρά). Όλα αυτά θα τα δοκιμάσουμε εκτενώς την επόμενη φορά, που θα επισκεφθούμε την πίστα.
 
"Δαμάζοντας" ένα Puma και 200 άλογα
Απολαύσαμε επίσης τη σφικτή σπορ ανάρτηση, τις παχιές αντιστρεπτικές και τους σκληρότερους πίσω βραχίονες. Το Puma ST περνά από τις στροφές, που ο οδηγός διαχειρίζεται με… περίσσεια φιλοδοξία, χωρίς να ζαλίζει το πλήρωμά του. Τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης, που μπορούν να επιλεγούν από το τιμόνι (eco, normal, sport και race track=πίστα), επιτρέπουν σε κάθε χειριστή να βιώσει τη δική του προσωπική περιπέτεια με το Puma, από την οικονομική οδήγηση έως την… τρέλα επί της ασφάλτου. Η δεσμευτική ανάρτηση και το άμεσο τιμόνι παίζουν επίσης το ρόλο τους. Και, βέβαια, όσοι οδηγοί έχουν σπορτίφ ανησυχίες, δεν πρέπει να εκπλαγούν αν στο τέλος της διαδρομής τους έχουν διπλασιάσει την τιμής της εργοστασιακής κατανάλωσης των 6,8 λίτρων (WLTP). Τα άλογα ...διψάνε!



Συμπέρασμα
Ακόμα και όσοι σκέφτονται πολύ την αγορά ενός SUV δύσκολα θα καταφέρουν να αντισταθούν στη γοητεία του ζωηρότατου Ford Puma ST, μιας και η συγκεκριμένη πρόταση της Ford είναι πραγματικά διασκεδαστική, αλλά και κατάλληλη για την καθημερινότητα. Το Ford Puma ST κοστίζει 35.403 ευρώ και μπορεί να αποκτηθεί με τους πιο ευνοϊκούς και ευέλικτους όρους της αγοράς, μέσω του χρηματοδοτικού προγράμματος FordΕύκολα της Ford Finance, με σταθερό ονομαστικό επιτόκιο 1,99% και  ευέλικτη περίοδος αποπληρωμής από 12 έως και 60 μήνες.