Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
4 φωτογραφίες »

Οδηγούμε πρώτοι τη νέα Mercedes AMG GLA 45 S

Διαβάστηκε από 14349 αναγνώστες - 9/9/2020

Πήραμε το κλειδί της νέας AMG GLA 45 S, με τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα των δύο λίτρων με τα 421 PS και το απίστευτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, οκτώ σχέσεων, τη μεταβαλλόμενη τετρακίνηση και την πολύ σφικτή ανάρτηση.

Η Mercedes GLA είναι η παραλλαγή του SUV, που βασίζεται στην A-Class, έχει μήκος 4,44 μέτρων και από τη δεύτερη γενιά της διαθέτει άφθονο χώρο και στο πίσω μέρος της, ενώ ογκώδης είναι και ο χώρος αποσκευών, χωρητικότητας από 435 έως 1.430 λίτρα. Αλλά δε θέλετε να το ξέρετε αυτό... Τι πρέπει -απλώς- να γνωρίζετε; Ότι η AMG GLA 35 υπάρχει ήδη με αξιοπρεπή 306 PS και πως τώρα λανσάρονται η "45" με 387 PS (wow) και η "45 S" με 421 PS (ταραχή και πανικός!). Βέβαια, πρέπει να εξηγήσουμε γιατί στις στροφές δεν αισθάνθηκε τίποτε από το ύψος των 1,59 μέτρων του αυτοκινήτου, αφού αυτό το πακέτο ισχύος των 1.765 κιλών δεν παρουσίασε κλίσεις, αλλά σε κάθε περίπτωση... χόρεψε στον πίσω άξονα.



Μαγικός έλεγχος ροπής!
Ο μαγικός όρος είναι ο «έλεγχος ροπής» (torque control) και αφορά στην κατανομή της. Η ροπή, λοιπόν, κατανέμεται ανάμεσα τόσο στον μπροστινό και στον πίσω άξονα όσο και μεταξύ των δύο τροχών του ίδιου άξονα, κάτι που γίνεται ηλεκτρομηχανικά. Το αποτέλεσμα είναι μια τόσο επιθετική οδική συμπεριφορά, που δε θα περίμενε κανείς ποτέ από ένα SUV. Τα... παλληκάρια της AMG αναβάθμισαν την GLA έτσι, ώστε να φτιάξουν ένα άκαμπτο σύνολο: ο σκελετός του αμαξώματος ενισχύθηκε, τοποθετήθηκαν διαγώνιες τραβέρσες μπροστά και πίσω, κάτω από τον κινητήρα βιδώθηκε μια πλάκα αλουμινίου αντί ενός πλαστικού καλύμματος από πάνω.

Όλα αυτά κάνουν την AMG-GLA εξαιρετικά άκαμπτη, αλλά και τα δάκρυα της συγκίνησής μας να τρέχουν από τα μάτια μας. 4,3 δευτερόλεπτα από στάση έως τα 100 km/h, τελική ταχύτητα 270 km/h, το αυτόματο κιβώτιου διπλού συμπλέκτη αλλάζει τις σχέσεις πολύ γρήγορα (κάτι, που γίνεται επίσης χειροκίνητα από τα paddles στο τιμόνι), ενώ το τιμόνι είναι τόσο άμεσο, που σε κάνει να πιστεύεις ότι... προσβλέπει στην επόμενη στροφή με περισσότερη αγωνία σε σχέση με εσάς.



Θέλετε, τέλος, να ξέρετε, αν όλα αυτά γίνονται ενοχλητικά σε ένα μακροπρόθεσμο πλαίσιο; Ναι, αν ξεχάσετε να απενεργοποιήσετε τα προγράμματα οδήγησης "sport" ή "race". Όχι, αν προτιμήσετε το πρόγραμμα "comfort". Αυτό μετατρέπει όλον αυτόν τον πανικό σε μία (σχεδόν) κανονική GLA, που μπορείτε να οδηγήσετε πολύ ομαλά και, μάλιστα, επιτυγχάνοντας μονοψήφια τιμή κατανάλωσης. Ωστόσο, πόσο μας ενδιαφέρει η τελευταία ακόμη, από τη στιγμή, που έχουμε καταθέσει στην Mercedes-Benz 66.642 ευρώ (στη Γερμανία) ή 92.750 ευρώ (στην Ελλάδα);

Συμπέρασμα
Ναι, η AMG-GLA δεν είναι politically correct. Αλλά μας εξασφαλίζει αυτήν τη διασκέδαση! Η ανάρτηση είναι φοβερή και ο κινητήρας δυναμικός. Μόνο η εξάτμιση ακούγεται σαν... Metal χωρίς το heavy μπροστά.

 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις