Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Test διαρκείας Kia Sportage: Ρωγμή στον κινητήρα μετά από 1,5 χρόνο
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Test διαρκείας Kia Sportage: Ρωγμή στον κινητήρα μετά από 1,5 χρόνο

Διαβάστηκε από 26111 αναγνώστες - 23/5/2024

Μετά από 53.000 χιλιόμετρα έσβησε ξαφνικά ο κινητήρας του Kia Sportage!
Διαπιστώθηκε ρωγμή στον κορμό του κινητήρα μεταξύ 3ου και 4ου κυλίνδρου
Η Kia παραδέχτηκε πως έχει συμβεί σε ακόμα 8 αυτοκίνητα, 2 εκ των οποίων Sportage
Ο ίδιος κινητήρας έχει χρησιμοποιηθεί στα Kia Xceed, Hyundai i30 και Tucson

Μετά από 53.000 χιλιόμετρα έσβησε ξαφνικά ο κινητήρας του Kia Sportage!

Οι Γερμανοί συνάδελφοι πραγματοποιούν μακροχρόνιες δοκιμές σε πολλά αυτοκίνητα. Ένα από αυτά ήταν και το ήπια υβριδικό diesel Kia Sportage 1.6 CRDi 48V των 136 ίππων. Μετά από 53.514 χιλιόμετρα ομαλής και απολαυστικής -κατά τα άλλα- οδήγησης, υπερθερμάνθηκε ο κινητήρας, έσβησε ξαφνικά η μηχανή και άναψε η προειδοποιητική λυχνία του κινητήρα στον πίνακα οργάνων. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Οι Γερμανοί συντάκτες ξεκίνησαν το τεστ διαρκείας του Kia Sportage τον Νοέμβριο του 2022. Για τα πρώτα 53.513 -και κάτι- χιλιόμετρα, ήταν εντυπωσιασμένοι από τις επιδόσεις του, σχεδόν σε κάθε τομέα. Μάλιστα τους είχε δοθεί η έκδοση GT-line με τους τροχούς των 19 ιντσών και πλούσιο εξοπλισμό όπως το πολύ αξιόπιστο σύστημα πλοήγησης. Έγραφαν τα καλύτερα για την οδηγοκεντρική σχεδίαση του εσωτερικού και τον πολύ πλούσιο και προηγμένο τεχνολογικά εξοπλισμό του.
 

Διαπιστώθηκε ρωγμή στον κορμό του κινητήρα μεταξύ 3ου και 4ου κυλίνδρου

Και από κατανάλωση; Για περισσότερα από 50.000 χιλιόμετρα, η μέση κατανάλωση πετρελαίου ήταν 7,9 λτ./100 χλμ. Μάλιστα μετά από τα πρώτα 6.000 χιλιόμετρα, όπως είχαμε γράψει και εμείς στο autoagora, οι Γερμανοί συντάκτες που το οδηγούσαν ήταν εντυπωσιασμένοι, καθώς είχαν καταγράψει μέση κατανάλωση 6 λτ./100 χλμ. και 800+ χιλιόμετρα αυτονομία με ένα γέμισμα. Αυτές οι επιδόσεις το καθιστούσαν ιδανικό για ταξίδι, ενώ και ο πετρελαιοκινητήρας ήταν ουσιαστικά αθόρυβος. Βέβαια το μεγάλο «μπαμ» έγινε μία και καλή στα 53.514 χιλιόμετρα.
 

Η Kia παραδέχτηκε πως έχει συμβεί σε ακόμα 8 αυτοκίνητα, 2 εκ των οποίων Sportage

Τι έγινε ακριβώς; Πρώτα ήρθε η ένδειξη για υπερθέρμανση κινητήρα, έπειτα έσβησε η μηχανή και άναψε η φωτεινή λυχνία για έλεγχο του κινητήρα. Η πρώτη διάγνωση ήταν διαρροή ψυκτικού. Ωστόσο, ακόμα και έπειτα από την αναπλήρωσή του, η διαρροή συνεχίστηκε. Η απάντηση ήρθε όταν αποσυναρμολογήθηκε ο κινητήρας: μία μικρή ρωγμή εντοπίστηκε στον κορμό του κινητήρα, μεταξύ 3ου και 4ου κυλίνδρου, όπως φαίνεται και στην παρακάτω φωτογραφία. Ο τεχνικός συμπέρανε ότι λόγω της διαρροής ψυκτικού προκλήθηκε υπερθέρμανση κινητήρα. Παρατηρήθηκε και κάτι άλλο που κίνησε τις υποψίες, στους σωλήνες που συνδέονται στο ψυγείο: ο ένας από τους δύο σφιγκτήρες που τους κρατάει στη θέση τους διέφερε από τον άλλο αφού ήταν βιδωτός. Μήπως είχε εντοπιστεί και παλιότερα διαρροή υγρού από κάποιο συνεργείο την ώρα του service και προχώρησαν σε αντικατάσταση του σφιγκτήρα;



 

Ο ίδιος κινητήρας έχει χρησιμοποιηθεί στα Kia Xceed, Hyundai i30 και Tucson

Η απάντηση της Kia ήταν άμεση και ειλικρινής: «Έχουμε πουλήσει 16.513 αυτοκίνητα με αυτόν τον κινητήρα, εκ των οποίων τα 5.076 ήταν Kia Sportage. Έχουμε καταγράψει 8 παρόμοιες περιπτώσεις, δύο εκ των οποίων ήταν σε αυτό το μοντέλο». Μετά από έρευνα, διαπιστώσαμε ότι ο κινητήρας πετρελαίου 1.6 CRDi των 136 ίππων έχει χρησιμοποιηθεί και στα Kia Xceed, Hyundai Tucson και Hyundai i30. Η Susanne Mickan, εκπρόσωπος τύπου της Kia στη Γερμανία, συνέχισε λέγοντας ότι «έπειτα από λεπτομερή ανάλυση του συμβάντος, υποθέτουμε ότι η σταδιακή απώλεια ψυκτικού υγρού, που προκλήθηκε πιθανότατα από διαρροή σε σωληνάκι, οδήγησε στη διαπιστωθείσα ζημιά. Μέχρι σήμερα πάνω από 16.500 οχήματα με αυτόν τον κινητήρα πουλήθηκαν μόνο στη Γερμανία. Ανάλογη βλάβη παρατηρήθηκε σε 8 από αυτά. Αυτό αντιστοιχεί σε ποσοστό περίπου 0,05%. Οι κάτοχοι που επηρεάζονται καλύπτονται φυσικά από την εγγύηση 7 ετών ή 150.000 χιλιομέτρων».
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε