.jpg)
Opel Mokka GSE 281 PS: Οδηγούμε το νέο SUV-πυραυλάκι!
Ουσιαστικές αλλαγές: Μπλοκέ διαφορικό Torsen, νέα υδραυλικά αμορτισέρ, ενισχυμένοι άξονες και μεγάλα φρένα.
Ξεχωρίζει με 20άρες ζάντες, κίτρινες δαγκάνες φρένων και bucket καθίσματα στο εσωτερικό.
Ανεβάζει τους παλμούς και εντυπωσιάζει στον δρόμο, όμως η αυτονομία έρχεται σε δεύτερη μοίρα (336 χλμ. WLTP).
autoagora Team
Με νέο ηλεκτροκινητήρα και 281 ίππους κάνει το 0-100 σε 5,9 δλ., είναι γρηγορότερο ακόμα κι από τα «δοξασμένα» OPC
Μέχρι σήμερα, το Opel Mokka έμοιαζε με το «matcha latte» των μικρών SUV της πόλης: μοδάτο, μοντέρνο, αλλά κάπως άνευρο – ειδικά στην ηλεκτρική του εκδοχή. Με 156 ίππους και τελική 150 χλμ./ώρα, προσανατολιζόταν ως άνετο και οικονομικό μέσο μετακίνησης κι όχι τόσο σαν ηλεκτρικό crossover με σπορ φιλοδοξίες. Κι εκεί που δεν το περίμενε κανείς, έρχεται το νέο Mokka GSE για να αλλάξει τον κανόνα.
Με 281 ίππους και εξαιρετικά πρόθυμη ηλεκτρική «καρδιά», το μικρό SUV γίνεται το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό GSE και ταυτόχρονα το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής στην ιστορία της Opel. Ναι, ούτε το Astra OPC δεν πλησίαζε τα σημερινά νούμερα.
Ο χρόνος του 0-100 σε 5,9 δευτερόλεπτα και η τελική των 200 χλμ./ώρα αποδεικνύουν ότι η μετάλλαξη είναι πραγματική. Και πίσω από όλα αυτά βρίσκεται ο νέος μαγνητικός ηλεκτροκινητήρας των 281 ίππων και 345 Nm – ο ίδιος που ετοιμάζεται και για το επερχόμενο Peugeot 208 GTI.
Ουσιαστικές αλλαγές: Μπλοκέ διαφορικό Torsen, νέα υδραυλικά αμορτισέρ, ενισχυμένοι άξονες και μεγάλα φρένα
Οι μηχανικοί της Opel δεν περιορίστηκαν σε μια ισχυρότερη έκδοση. Πριν πάρει το πράσινο φως για την παραγωγή, το GSE εξελίχθηκε μέσα από το πρόγραμμα eRally5, και αυτό φαίνεται από την πρώτη κιόλας στροφή. Η ανάρτηση με τα νέα υδραυλικά αμορτισέρ είναι πολύ πιο δεμένη και άμεση, οι άξονες έχουν ενισχυθεί, το τιμόνι αντιδρά με αμεσότητα και τα φρένα δείχνουν σαφώς πιο ανθεκτικά στο συνεχές φορτίο.
Το σημαντικότερο όμως βρίσκεται μπροστά: το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen και η νέα, προσεκτικά ρυθμισμένη χαρτογράφηση του ESP επιτρέπουν στον οδηγό να πατήσει βαθύτερα στο γκάζι χωρίς παρεμβάσεις που χαλούν το ρυθμό. Παρά τα 1.600 κιλά – παραδόξως πολύ χαμηλό νούμερο για ένα ηλεκτρικό μοντέλο – και τη λογική SUV, το Mokka GSE στρίβει με τρόπο που ξαφνιάζει.
Η μπαταρία των 54 kWh χαμηλώνει το κέντρο βάρους και κρατά το αμάξωμα ουδέτερο, ενώ ο πίσω άξονας, πλέον σχεδόν δύο φορές πιο άκαμπτος σε σχέση με πριν, δίνει εκείνο το αίσθημα σταθερότητας που περιμένεις από μία πραγματικά σπορ κατασκευή. Δεν είναι υπερβολή να πει κανείς ότι το Mokka GSE πλησιάζει την αμεσότητα ενός Mini, κάτι σχεδόν αδιανόητο για ένα ηλεκτρικό μικρό SUV.
Ξεχωρίζει με 20άρες ζάντες, κίτρινες δαγκάνες φρένων και bucket καθίσματα στο εσωτερικό
Παρόλο που στο μυαλό μας έχουμε συνδυάσει τη δύναμη με θόρυβο, το Mokka GSE επιλέγει να κινείται διακριτικά. Καλώς ή κακώς, η εποχή των OPC με τις υπερβολικές αεροτομές και τα φανταχτερά bodykits μοιάζει να ανήκει στο παρελθόν. Εδώ η Opel προτίμησε μια πιο ώριμη αισθητική προσέγγιση. Με κάποιες γυαλιστερές μαύρες λεπτομέρειες, 20άρες ζάντες που γεμίζουν τους θόλους, κίτρινες δαγκάνες και ελαφρώς χαμηλότερη ανάρτηση, το αυτοκίνητο διαφέρει, αλλά δεν φωνάζει – ειδικά στο ουδέτερο χρώμα του μοντέλου που οδηγήσαμε. Οι λάτρεις της επίδειξης δύσκολα θα συγκινηθούν, όμως οι οδηγοί που εκτιμούν τη διακριτικότητα θα βρουν ακριβώς αυτό που ζητούν.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι συγκρατημένες. Το νέο, πιο στιβαρό τιμόνι με επίπεδη βάση προσθέτει μια αίσθηση σπορ χαρακτήρα, ενώ bucket καθίσματα και τα νέα γραφικά στην κεντρική οθόνη με βοηθητικές ενδείξεις θυμίζουν ότι βρίσκεσαι στην σπορ έκδοση. Αυτή φυσικά έχει και την ανάλογη τιμή, αφού στην ελληνική αγορά κοστίζει 43.900 ευρώ χωρίς την επιδότηση.
Ανεβάζει τους παλμούς και εντυπωσιάζει στον δρόμο, όμως η αυτονομία έρχεται σε δεύτερη μοίρα (336 χλμ. WLTP)
Συνολικά, το νέο Opel Mokka GSE είναι ένα μικρό SUV που επιλέγει συνειδητά να σταθεί απέναντι στη λογική της ηρεμίας που χαρακτηρίζει τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα. Θέλει να οδηγηθεί, να πιεστεί και να αποκαλύψει το πιο ζωντανό πρόσωπο της Opel. Είναι γρήγορο, άμεσο, εξαιρετικά ευέλικτο και ικανό να ανεβάσει τους παλμούς όσο λίγα ηλεκτρικά της κατηγορίας του.
Όλα αυτά όμως δεν έρχονται χωρίς συμβιβασμούς. Η αυτονομία των 336 χιλιομέτρων (WLTP) είναι μέτρια, η μέγιστη ισχύς φόρτισης των 100 kW δεν εντυπωσιάζει στην εποχή μας, ενώ η τιμή ξεφεύγει προς περιοχές που παραδοσιακά άφηναν χώρο για πιο premium ονόματα. Παρ ΄ όλα αυτά, όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι, όλα αυτά περνούν σε δεύτερη μοίρα.
Το Mokka GSE είναι ίσως το πιο αναπάντεχα συναρπαστικό Opel των τελευταίων χρόνων. Ένα αυτοκίνητο που ξεκινά ως μικρό ηλεκτρικό SUV της πόλης, αλλά καταλήγει να είναι ένας πραγματικός «οδηγικός πειρασμός» για όσους αναζητούν κάτι παραπάνω από την καθημερινή μετακίνηση.


