8 φωτογραφίες »

Review μεταχειρισμένου: Jeep Renegade

27/10/2020

Αναζητάτε ένα μικρού μεγέθους αυτοκίνητο, κατάλληλο για off-road διαδρομές. Μπορεί ένα μεταχειρισμένο Jeep Renegade «ηλικίας» πέντε ετών να καλύψει τις απαιτήσεις σας;

 
 
Οι γάμοι μεταξύ κατασκευαστών αυτοκινήτου μπορούν να εξασφαλίσουν ενδιαφέροντες… απογόνους. Το Jeep Renegade είναι μια τέτοια περίπτωση. Ταυτόχρονα με τη συγχώνευση των FIAT και Chrysler, που δημιούργησαν τον όμιλο FCA, το μήκους μόλις 4,24 μέτρων SUV βρέθηκε στο προσκήνιο και, πιο συγκεκριμένα, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης του 2014. Ο… Ιταλο-αμερικανός, που κατασκευάζεται στο Melfi της Ιταλίας, καθιερώθηκε γρήγορα ως life style όχημα και σημείωσε καλές πωλήσεις στη Γερμανία, παρά τις… φαρμακερές νέες τιμές, οι οποίες ξεπερνούσαν το όριο των 25.000 ευρώ. Μέχρι το τέλος του 2019 είχαν καταχωρηθεί στη Γερμανία τουλάχιστον 28.993 Jeep Renegade, ενώ και στην Ελλάδα ήταν πολλοί οι αγοραστές, που επέλεξαν αυτό το αυτοκίνητο.

Δεν πρόκειται για κάποιο θαύμα, επειδή παρά την τεχνολογικά στενά κοινή πλατφόρμα του συγγενούς 500X από τη FIAT, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές φρόντισαν να δώσουν στο Renegade μια ανεξάρτητη εμφάνιση, χαρακτηριστική της μάρκας, και του πρόσθεσαν πολυάριθμες χαρακτηριστικές πινελιές των Jeep. Για παράδειγμα, η γεμάτη ακμές δομή του αμαξώματος με τη γρίλια της πρόσοψης και τις 7 υποδοχές της, αλλά και οι στρογγυλοί προβολείς, οι οποίοι κάνουν το Renegade ασυναγώνιστο. Επίσης, βρίσκουμε cool τις παιχνιδιάρικες λεπτομέρειες, όπως τα πίσω φώτα, τα οποία θυμίζουν κάπως τα χαρακτηριστικά, παλιά δοχεία βενζίνης. Μαύρα καλύμματα, που περιβάλλουν εξ ολοκλήρου και προστατεύουν τις επενδύσεις λαμαρίνας από ζημιές κατά την κίνηση του Renegade στα δάση ή μέσα στη… ζούγκλα της μεγαλούπολης.



Σε ό,τι αφορά την εμφάνισή του, το Renegade εξακολουθεί να βρίσκεται στη μόδα. Τι γίνεται, όμως, με το ταλέντο του στην καθημερινότητα; Εκεί αποδεικνύεται ένας καλός φίλος με σωστούς τρόπους. Τα πλεονεκτήματά του είναι η καλή οδική συμπεριφορά και η ευελιξία, ενώ και οι ιδιότητές του στις μεγάλες αποστάσεις είναι αποδεκτές. Στο εσωτερικό του SUV οι επιβάτες κάθονται ελαφρώς πιο ψηλά. Τόσο στην πρώτη σειρά θέσεων όσο και στη δεύτερη κανείς δεν ενοχλείται από κάτι. Ταυτόχρονα, οι κάθετα τοποθετημένες γυάλινες επιφάνειες δημιουργούν μια καλή αίσθηση του χώρου.

Τα καθίσματα παρέχουν μέτριο επίπεδο πλευρικής στήριξης του σώματος, αλλά είναι ευχάριστα σταθερά ακόμη, ακόμα και μετά από περισσότερα από 100.000 χιλιόμετρα. Τα πλαστικά -ενσωματωμένα στο εσωτερικό- μέρη φαίνονται εν μέρει απλά, είναι, όμως, ανθεκτικά. Στην καλή εντύπωση, που μας προκάλεσε το μεταχειρισμένο Renegade, σημειώστε επίσης πως η ανάρτηση δε λειτουργούσε με θορυβώδη τρόπο.



Επίσης, όποιος εκτιμά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, πρέπει να συγκρίνει με προσοχή τα επίπεδα εξοπλισμού και το έτος κατασκευής του αυτοκινήτου προτού προχωρήσει στην αγορά. Στο Jeep Renegade, λοιπόν, θα βρείτε από προσαρμοζόμενο στις κυκλοφοριακές συνθήκες cruise control, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, σύστημα προειδοποίησης ενδεχόμενης σύγκρουσης, προειδοποίηση ακούσιας αναχώρησης από τη λωρίδα, προειδοποίηση «τυφλής γωνίας», αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας μέχρι και ένα σύστημα, που συνδυάζεται με την κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης.

Η μετάδοση της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς, με την οποία ήταν εφοδιασμένη το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν σαφώς λιγότερο του… τύπου Jeep και, όπως είναι συνηθισμένο του σχεδιασμού του, δεν ήταν εξοπλισμένο με πρόσθετα χαρακτηριστικά για την off-road κίνηση, όπως κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων ή μπλοκέ διαφορικά. Οι κάτοικοι των ορεινών περιοχών και οι φίλοι των χειμερινών σπορ αναλαμβάνουν το κόστος της μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς στις εκδόσεις υψηλότερης ισχύος, όπου μπορούν στη συνέχεια να επιλέξουν το καταλληλότερο πρόγραμμα οδήγησης μέσω του συστήματος Selec-Terrain στην κεντρική κονσόλα: Αυτό διαθέτει τα προγράμματα "auto" (αυτόματο), "snow" (χιόνι), "sand" (άμμος) και "mud" (λάσπη) . Από την πλευρά της, η έκδοση Trailhawk έχει ένα πρόγραμμα ακόμη, το «rock» (βράχος), το οποίο εξασφαλίζει καλύτερη πορεία σε βραχώδη εδάφη. Προτεινόμενο είναι, τέλος, το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων της ZF, το οποίο παρέχεται με επιπλέον χρέωση και είναι διαθέσιμο μόνο με τα Renegade, που εφοδιάζονται με τους κορυφαίους κινητήρες.



Ακόμα και χωρίς κινητήριο πίσω άξονα, το Renegade είναι καλό για όλους τους τύπους μη ασφαλτοστρωμένων δρόμων, καθώς η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι σωστή και η ρύθμιση της ανάρτησης με τη μεγάλη διαδρομή των ελατηρίων ανταποκρίνεται ακόμα και στα πιο απαιτητικά εμπόδια χωρίς παράπονο. Ο turbo diesel κινητήρας των 120 PS παρέχει υψηλή ροπή 320 Nm μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Ωστόσο, το μεγαλύτερο μειονέκτημα των πρώτων πετρελαιοκινητήρων είναι το γεγονός ότι πληρούν μόνο την ξεπερασμένη νόρμα ρύπων Euro 5.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κοστίζει σε τιμή Γερμανίας 11.990 ευρώ μετά από 5 χρόνια και 117.851 χιλιόμετρα. Στην ελληνική αγορά ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο 5-6 ετών μπορούμε να το αγοράσουμε περίπου στις 17-20.000 ευρώ. Έτσι, αυτό καθίσταται μία από τις πιο προσιτές προσφορές για ένα Renegade στην αγορά. Η εμφανώς σταθερή ζήτηση εξασφαλίζει καλή διατήρηση αξίας στα μεταχειρισμένα οχήματα. Και προκείμενου να διατηρηθεί σε αυτήν την καλή κατάσταση, το Renegade (του 2019) υπέστη ένα facelift. Όλοι οι κινητήρες πληρούν από τότε τη νόρμα καυσαερίων Euro 6d-Temp, ενώ πολύ πρόσφατα προστέθηκε στην γκάμα των μοντέλων του Renegade η υβριδική έκδοση 4xe.



Έτσι, αυτό το μοντέλο της Jeep παραμένει μια επιλογή ακόμα πιο μακροπρόθεσμα, εφόσον αναζητηθεί ένας συμπαγών διαστάσεων, καθημερινός φίλος με χαρακτήρα.
 
Κατανάλωση στο test 6,9 λ. diesel / 100 χλμ
CO2 120 γρ. / χλμ


Συμπέρασμα
Το μικρομεσαίο μέγεθος και η ξεχωριστή, ανεξάρτητη εμφάνιση κάνουν το Renegade συμπαθητικό. Ευτυχώς, είναι επίσης σωστές οι αξίες του εσωτερικού: το μικρότερο όλων των Jeep είναι μία καλή και ολοκληρωμένη πρόταση με μέτριο κόστος συντήρησης. Οι συνεχείς αναβαθμίσεις του αυτοκινήτου κάνουν τα νεώτερα μοντέλα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα.