
Αξίζει να αποφύγεις τα διόδια;
Τελικά πόσα γλιτώνεις αν αποφύγεις τα διόδια και επιλέξεις να πας από την παλιά εθνική; Μήπως η οικονομία είναι μόνο στο μυαλό μας; Ας δούμε τις διαφορές!
Πιο πολλά χάνεις παρά κερδίζεις!
Κακά τα ψέματα, οι σημερινοί αυτοκινητόδρομοι δεν έχουν καμία σχέση με τους «προκατόχους» τους.Είναι υπερσύγχρονοι, προσφέρουν την απαραίτητη ασφάλεια και έχουν μειώσει κατά πολύ τους χρόνους ενός ταξιδιού. Όμως μαζί με την αναβάθμιση τους, ήρθε και η αύξηση στις τιμές των διοδίων, με πολλούς οδηγούς να διαμαρτύρονται ότι είναι υπερβολικά υψηλές. Μάλιστα δεν είναι λίγοι αυτοί που προτιμούν να κινούνται από τους επαρχιακούς δρόμους ή τις παλιές εθνικές για να τα αποφύγουν. Όμως πόσο γλυτώνουν πραγματικά;
Για να το τσεκάρουμε πήραμε το δημοφιλές Ford Kuga με τον 1500αρη βενζινοκινητήρα των 150 ίππων και κάναμε τη διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα, πρώτα μέσω του αυτοκινητόδρομου και μετά από δρόμους που δεν χρειάστηκε να πληρώσουμε ούτε ένα ευρώ σε διόδια. Τα αποτελέσματα είναι κάτι παραπάνω από διαφωτιστικά.
2,5 ευρώ λιγότερα για τη διαδρομή εκτός διοδίων
Πράγματι αν αποφύγεις τα διόδια πληρώνεις λιγότερα. Συγκεκριμένα στη περίπτωση που ακολουθήσαμε τους αυτοκινητόδρομους «Ολυμπία Οδό» και «Μορέα» πληρώσαμε συνολικά 54,97 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των διοδίων (12,8 ευρώ) , ενώ η διαδρομή χωρίς τα διόδια μας κόστισε 52,47 ευρώ. Ουσιαστικά από το πορτοφόλι βγήκαν 2,5 ευρώ λιγότερα.
2 ώρες παραπάνω το ταξίδι από τους εκτός διοδίων δρόμων
Μπορεί να γλιτώσαμε 2,5 ευρώ, αλλά χρειάστηκαν 2 ώρες παραπάνω για να φτάσουμε στον προορισμό μας. Συγκεκριμένα από τον αυτοκινητόδρομο, μας πήρε 2 ώρες και 40 λεπτά, ενώ από τους «περιφερειακούς» κάναμε 4 ώρες και 40 λεπτά.
Κουράζεται παραπάνω οδηγός και αυτοκίνητο
Μαζί με τον οδηγό που θα πρέπει να οδηγήσει παραπάνω 2 ώρες, επιβαρύνεται και το ίδιο το όχημα, μιας και θα χρειαστεί να διανύσει 277 χιλιόμετρα ελληνικού «ξεχασμένου» οδικού δικτύου, με ότι συνεπάγεται αυτό. Μπορεί η διαφορά να είναι μόλις 37 χιλιόμετρα σε σχέση με το αυτοκινητόδρομο, αλλά χρησιμοποιήσαμε σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό το κιβώτιο και τα φρένα, άρα «έφαγε» περισσότερη φθορά.
Μεγαλύτεροι οι κίνδυνοι εκτός αυτοκινητόδρομων
Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι έχουν όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας που χρειάζεται για να νιώθεις σίγουρος και να μην κινδυνεύεις (ως ένα βαθμό) από εξωγενείς παράγοντες. Η καλή άσφαλτος, οι μπάρες ασφαλείας και το κεντρικό διάζωμα δεν υπάρχουν στην παλιά εθνική και στους επαρχιακούς δρόμους, κάνοντας το ταξίδι πιο επικίνδυνο. Έπρεπε να ήμασταν διπλά προσεχτικοί, μιας και δεν ήταν λίγες οι φορές που κάποιο οικόσιτο ζώο αποφάσισε να περάσει το δρόμο με το έτσι θέλω, ενώ η κατάσταση των δρόμων δεν ήταν και η καλύτερη δυνατή. Μάλιστα ήρθαμε αντιμέτωποι με αρκετά αντικανονικά προσπεράσματα κι αν εμείς δεν είχαμε πάρει τις απαραίτητες προφυλάξεις, το ταξίδι θα είχε πάρει άσχημη τροπή.
Σίγουρα το να αποφασίσεις να μην ακολουθήσεις τους αυτοκινητόδρομους για να γλιτώσεις λεφτά δεν είναι και το πιο σώφρον. Τα 2,5 ευρώ είναι αμελητέο πόσο μπροστά στους κινδύνους που διατρέχεις και το χρόνο που σπαταλάς. Αν όμως θέλεις να ξεφύγεις από τις βαρετές διαδρομές και να θαυμάσεις μια φύση που κρύβεται πίσω από τα τσιμέντα των εθνικών οδών αξίζει και με το παραπάνω.
Να πληρώσεις διόδια ή να πας από αλλού;
Αξίζει να γλιτώσεις 2,5 ευρώ, αλλά να φας επιπλέον 2 ώρες στο δρόμο;
Ωραία η φύση των επαρχιακών δρόμων, αλλά κινδυνεύεις από ζώα μέχρι τρακτέρ.
Κουράζεται περισσότερο οδηγός και αυτοκίνητο.
Εσύ τι προτιμάς, νέους αυτοκινητόδρομους κι ας πληρώνεις ή δρόμους χωρίς διόδια;
Σχολιάστε |