Πολλοί το αφήνουν στην τύχη ή τσιγκουνεύονται μερικά ευρώ για να το αλλάξουν. Δες γιατί πρέπει να το αλλάζεις ακόμα και κάθε χρόνο!
Δυστυχώς το φίλτρο καμπίνας είναι ένα από τα αναλώσιμα που ξεχνούν πολύ συχνά να αλλάξουν στο αυτοκίνητό τους οι οδηγοί. Η κρίση διαρκείας των τελευταίων ετών κάνει πολλούς να «λυπούνται» τα λεφτά της αλλαγής του. Αλλοι πάλι αδιαφορούν, ενώ αν η αλλαγή του είναι δύσκολη γιατί ο κατασκευαστής το έβαλε σε δύσκολο σημείο, έχουν ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να φορά το ίδιο φίλτρο καμπίνας για χρόνια.
Τι συμβαίνει όταν έχεις το ίδιο φίλτρο για χρόνια;
Μυρίζει άσχημα, σαν χώμα & μούχλα
Αν όταν ανοίγεις τον κλιματισμό στο αμάξι σου μυρίζει μούχλα και «χωματίλα» τότε είναι ξεκάθαρο ότι το φίλτρο καμπίνας θέλει άλλαγμα άμεσα. Οι υδρατμοί που δημιουργούνται στο κύκλωμα των αεραγωγών από την απότομη αλλαγή θερμοκρασίας του αέρα (ειδικά αν κλείσουμε απότομα τον κλιματισμό και τον ανεμιστήρα μαζί), προκαλούν μούχλα που μένει στο κύκλωμα και στον φίλτρο. Αυτό συμβαίνει και το καλοκαίρι και ακόμα περισσότερο το χειμώνα, που ο ζεστός αέρας που μένει στο κύκλωμα παγώνει και οι υδρατμοί εξατμίζονται πολύ πιο αργά.
Από την άλλη, το χώμα, η σκόνη, τα καυσαέρια και η γύρη του αέρα της ατμόσφαιρας, «αιχμαλωτίζονται» στο φίλτρο καμπίνας, όπως άλλωστε πρέπει. Με τον καιρό όμως αυτό αρχίζει να «φράζει», με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται να περάσει ο αέρας με ευκολία, ενώ παρασέρνει μαζί του κάποια από τα εγκλωβισμένα υπολείμματα.
Και μπορεί τα παραπάνω να μειώνουν την απόδοση του συστήματος, όμως περνούν και εντός της καμπίνας όπου τα αναπλέουν οι επιβάτες, κάτι που βλάπτει την υγεία. Ο μολυσμένος με βακτήρια και άλλους παθογόνους μικροοργανισμούς αέρας, μπορεί να προκαλέσει από πονοκέφαλο και αδυναμία, έως και λοίμωξη στο αναπνευστικό σύστημα.
Όταν φράζει το φίλτρο ζορίζεται να δουλέψει ο μηχανισμός
Είπαμε πως το φραγμένο φίλτρο αφήνει και λιγότερο αέρα να περάσει και άρα ζορίζει τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού/καλοριφέρ. Έτσι θα χρειάζεται παραπάνω χρόνο να δροσίσει ή ζεστάνει την καμπίνα και οι επιβάτες θα ιδρώνουν ή κρυώνουν αντίστοιχα. Επίσης, αν το σύστημα ζορίζεται για καιρό, τότε φλερτάρεις να πάθει ζημιά. Καμένο μοτέρ ανεμιστήρα ή σκασμένο ψυγείο καλοριφέρ είναι κάποια από τα ρίσκα που παίρνεις.
Με όλα τα παραπάνω πιστεύουμε να πείσθηκες πως πρέπει να αλλάζεις το φίλτρο της καμπίνας όταν προβλέπεται. Ειδικά σε χώρες όπως η Ελλάδα, η ετήσια αλλαγή του είναι η καλύτερη επιλογή.