Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Αν βάλεις λάθος μπαταρία, την πάτησες!

Αν βάλεις λάθος μπαταρία, την πάτησες!

15/9/2021

Μοιάζουν μεταξύ τους, αλλά έχουν μεγάλες διαφορές. Αν έχεις start-stop χρειάζεσαι ειδική μπαταρία, ενώ αν βάλεις μία τεράστια σε χωρητικότητα, θα κάνεις ζημιά. Τι πρέπει να γνωρίζεις πριν επιλέξεις μπαταρία για το αυτοκίνητό σου;

Οι μπαταρίες μοιάζουν μεταξύ τους, αλλά έχουν διαφορές, τόσο στο μέγεθος και τον τύπο, όσο και στο μέγεθος των πόλων (μικροί-μεγάλοι), αλλά και τη χωρητικότητα και την ισχύ εκκίνησης. Αν το μέγεθος της μπαταρίας και των πόλων είναι διαφορετικό, τότε απλά δεν θα μπορεί να τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο, ενώ αν η χωρητικότητα και η ισχύς είναι άλλες από τις προβλεπόμενες, τότε την έχεις πατήσει…

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Αν είναι λάθος η χωρητικότητα, η μπαταρία θα χαλάσει νωρίτερα

Η χωρητικότητα μετράται σε αμπερώρια (Ah) και δείχνει πόσο μπορεί να κρατήσει η μπαταρία χωρίς φόρτιση. Καλό είναι να τοποθετήσουμε μπαταρία ίδιας χωρητικότητας με αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής. Αν είναι μικρότερη, η διάρκεια ζωής της θα μειωθεί, ενώ αν είναι πολύ μεγαλύτερη, δεν θα φορτίζεται σωστά από το δυναμό του αυτοκινήτου, και κατά συνέπεια, πάλι θα μειωθεί η διάρκεια ζωής της, αφού θα είναι πάντα «μισοφορτισμένη».

Το κρύο επηρεάζει την απόδοση της μπαταρίας στο «μιζάρισμα»

Εκτός από τη χωρητικότητα, άλλο ένα στοιχείο των μπαταριών είναι τα αµπέρ ψυχρής εκκίνησης ή CCA. Όταν είναι περισσότερα, η απόδοση της μπαταρίας στο κρύο είναι καλύτερη, ενώ είναι πιο εύκολη και η εκκίνηση του κινητήρα. Αυτό είναι ένα σημαντικό χαρακτηριστικό, ειδικά αν αναφερόμαστε σε diesel κινητήρες, αφού αυτοί έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις στο «μιζάρισμα».
 
Στους -18 βαθμούς Κελσίου, η μπαταρία αποδίδει 60% λιγότερη ισχύ, ενώ ο κινητήρας απαιτεί 210% περισσότερη ισχύ. Τα CCA είναι ο αριθμός των αμπέρ εκκίνησης που μπορούν να αποδοθούν από μία νέα, φορτισμένη μπαταρία, σε αυτή τη θερμοκρασία. Όσο μεγαλύτερος ο αριθμός, τόσο καλύτερα.

Έχεις start-stop; Θες ειδική μπαταρία!

Οι μπαταρίες χωρίζονται σε ανοιχτού τύπου, κλειστού τύπου, ξηρού τύπου (AGM) και gel. Οι πρώτες χρειάζονται συμπλήρωση υγρών και έχουν αρκετά μειονεκτήματα, όπως όξινες αναθυμιάσεις, παραγωγή εκρηκτικών αερίων κατά την εκφόρτισή τους και γρήγορο βαθμό αποφόρτισης. Οι δεύτερες δεν χρειάζονται συντήρηση και έχουν δυνατή και άμεση απόδοση ισχύος ρεύματος. Οι ξηρού τύπου δεν έχουν υγρά και ονομάζονται «AGM», ενώ οι gel είναι αρκετά πιο ακριβές, αλλά αντέχουν σε επανειλημμένους κύκλους εκφόρτισης/φόρτισης.
 
Τα αυτοκίνητα με σύστημα start-stop χρειάζονται ενισχυμένες μπαταρίες που δεν επηρεάζονται από τις αμέτρητες φορές που θα γίνει η εκκίνηση του κινητήρα, ενώ αν το αυτοκίνητο είναι υβριδικό και έχει τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας, κατά την οποία η μπαταρία φορτίζει όταν φρενάρετε, θα χρειαστείτε οπωσδήποτε ξηρού τύπου.

Να πάρεις μπαταρία που έχει παραχθεί το τελευταίο εξάμηνο

Η μπαταρία που θα επιλέξουμε θα πρέπει να είναι το πολύ 12 μήνες στο ράφι. Το ιδανικό είναι λιγότερο από 6 μήνες. Όσο πιο «φρέσκια» είναι, τόσο καλύτερα. Μερικοί μήνες διαφορά δεν παίζουν ουσιώδη ρόλο, αλλά μια μπαταρία του 2020 με μια του 2010 έχει πολύ μεγάλη διαφορά.
 
Εσύ τι λες;
Έχει νόημα να δώσεις παραπάνω για καλή μπαταρία;

Συμφωνείς; Κοινοποίησέ το.
Έχεις άλλη άποψη; Πες την με ένα σχόλιο.

 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις