Την χρησιμοποιούμε για να κρατήσουμε δροσερή την καμπίνα το καλοκαίρι ή να ζεσταθούμε πιο γρήγορα το χειμώνα, Μέχρι εδώ καλά. Τι πρέπει όμως να κάνουμε με την ανακύκλωση του αέρα στο κλιματισμό του αυτοκινήτου; Καλύτερα φρέσκος αέρας από έξω ή ανακύκλωση αυτού της καμπίνας;
Για αρχή πρέπει να γνωρίζουμε πως στα περισσότερα αυτοκίνητα υπάρχει σύστημα ανακύκλωσης του αέρα της καμπίνας. Αυτή γίνεται είτε χειροκίνητα με κάποιο μοχλό (κυρίως στα παλιότερα μοντέλα), είτε αυτόματα με κάποιο κουμπί. Πότε όμως πρέπει να μπαίνει φρέσκος αέρας στην καμπίνα και πότε πρέπει να είναι ενεργοποιημένη η ανακύκλωση; Όταν οδηγείς στην εξοχή, μέσα στο δάσος, εφόσον δεν έχεις τα παράθυρα κατεβασμένα λογικό είναι να έχεις την επιλογή φρέσκου αέρα από έξω και να απολαμβάνεις τις μυρωδιές της φύσης. Μέσα στην πόλη και τα καυσαέρια όμως αυτό αλλάζει ενώ έχει σημασία αν είναι χειμώνας ή καλοκαίρι.
Το καλοκαίρι ή το χειμώνα τη χρειάζεσαι περισσότερο;
Η βασική αρχή είναι το καλοκαίρι να δουλεύεις περισσότερο την ανακύκλωση για να αποδίδει γρηγορότερα ο κλιματισμός και να ψύχεται η καμπίνα, γλιτώνοντας έτσι και κόστος σε καύσιμο. Προσοχή να μην βάζεις την ανακύκλωση με το που ξεκινάς, γιατί ο καυτός αέρας της καμπίνας θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο να παγώσει. Επίσης πρέπει να ανοίξεις πόρτες και παράθυρα πριν μπεις ώστε να φύγει ο καυτός αέρας.
Τον χειμώνα από την άλλη η χρήση της ανακύκλωσης δεν απαιτείται τόσο συχνά και αποφεύγεται όταν τα τζάμια αρχίζουν να θαμπώνουν.Σκεφτείται ότι τα τζάμια θαμπώνουν λόγω της υγρασίας που υπάρχει στην καμπίνα, οπότε η ανακλύκλωση του αέρα αυτού δεν βοηθά στο γρήγορο ξεθάμπωμα.
Tip: μερικές φορές αν δείτε τα τζάμια να θολώνουν, μπορείς να ανοίξεις για λίγο και το aircondition.
Και όταν βρίσκεσαι μέσα στα καυσαέρια;
Όταν οδηγείς πίσω από ένα φορτηγό που βγάζει ντουμάνια, η ανακύκλωση είναι απαραίτητη. Κρατάς έξω από την καμπίνα σου τα καυσαέρια, και όσο καλύτερο το φίλτρο του κλιματισμού, τόσο καλύτερη η ποιότητα του αέρα που αναπνέεις. Πρόσεχε πάντως γιατί μελέτες δείχνουν πως η συνεχής χρήση της ανακύκλωσης μειώνει την ποιότητα του αέρα της καμπίνας (λιγότερο οξυγόνο, περισσότερο CO2), κάτι που μπορεί να επηρεάσει τους επιβάτες και σε κάποιες περιπτώσεις να φέρει ζαλάδα, δύσπνοια ή μείωση των αντανακλαστικών. Καλό λοιπόν να αποφεύγεται.
Υπάρχει και η αυτόματη ανακύκλωση
Πολλοί κατασκευαστές έχουν υπολογίσει ήδη για τα παραπάνω και για αυτό το σύστημα κλιματισμού έχει αυτόματη λειτουργία η οποία ενεργοποιείται μετά από συγκεκριμένο και προκαθορισμένο χρονικό διάστημα. Πάντως σε κάθε περίπτωση, οι οδηγοί θα πρέπει να χρησιμοποιούν το σύστημα κλιματισμού με προσοχή και να θυμούνται να το κλείνουν όταν δεν θεωρούν τη χρήση του απαραίτητη.