
Σημάδια ότι το αυτοκίνητό σου χρειάζεται σέρβις
Μαύρο λάδι από τον κινητήρα
Δυσκολία εκκίνησης κινητήρα
Υπερθέρμανση κινητήρα
Διακοπές στη λειτουργία κινητήρα
Το αυτοκίνητο είναι ένα μηχάνημα που αποτελείται από πολλά εξαρτήματα και χρειάζεται τακτική συντήρηση για να αποδίδει τα μέγιστα και να έχει μεγάλη διάρκεια ζωής. Υπάρχουν φορές που το αυτοκίνητο μπορεί να μας «μιλήσει» για κάποιο πρόβλημα που τυχόν να αντιμετωπίζει, μέσω κάποιον «συμπτωμάτων» που θα αναλύσουμε παρακάτω. Ιδιαίτερα τα παλαιότερα αυτοκίνητα ή τα αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα χρειάζονται όλο και παραπάνω φροντίδα για να λειτουργούν ομαλά.
Μαύρο λάδι από τον κινητήρα
Το μαύρο χρώμα του λαδιού στον κινητήρα είναι ένδειξη οξείδωσης και μόλυνσης από κατάλοιπα καύσης. Το λάδι λόγω της λειτουργίας του κινητήρα χάνει τις λιπαντικές και θερμοαπαγωγικές του ιδιότητες λόγω της συσσώρευσης μεταλλικών σωματιδίων και καταλοίπων. Έτσι λοιπόν αλλάζει χρώμα και από ανοιχτό καφέ χρώμα μετατρέπεται σε σκούρο μαύρο. Από την άλλη άμα έχουμε πάει να αλλάξουμε λάδια στο αυτοκίνητο και όταν τα βγάλουμε το χρώμα τους είναι σαν καινούργια τότε σημαίνει ότι το λάδι δεν έχει καταφέρει να «καθαρίσει» τις επιφάνειες από το εσωτερικό του κινητήρα άρα δεν ήταν το σωστό λάδι. Το χρώμα λοιπόν που θέλουμε να δούμε μετά από μία αλλαγή λαδιών στο αυτοκίνητό μας είναι ένα σκούρο καφέ η χρυσαφί ανάλογα το λάδι. Επίσης να προσθέσουμε ότι πολλές φόρες αναφερόμαστε στην αλλαγή λαδιών του κινητήρα μόνο ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει το αυτοκίνητο. Αυτή η λογική είναι λανθασμένη καθώς ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι ακίνητο για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα θα πρέπει να έχει φρέσκο λάδι στον κινητήρα για να γίνει σωστή λίπανση. Όσο το αυτοκίνητο μένει ακίνητο το λάδι μέσα στον κινητήρα χάνει τις ιδιότητες του. Τέλος, Εάν δεν γίνει έγκαιρη αλλαγή λαδιών, μειώνεται η αποδοτικότητα της λίπανσης, οδηγώντας σε αυξημένη τριβή και πιθανή βλάβη σε μέρη όπως οι εκκεντροφόροι και οι κύλινδροι.
Δυσκολία εκκίνησης κινητήρα
Η δυσκολία στην εκκίνηση του κινητήρα οφείλεται συχνά σε ηλεκτρικές ή μηχανικές ανωμαλίες. Οι κύριες αιτίες περιλαμβάνουν εξασθενημένη μπαταρία (π.χ. χαμηλή τάση κάτω από 12,2V), φθαρμένα μπουζί που δυσκολεύουν την ανάφλεξη του μίγματος καυσίμου-αέρα, ή βλάβη στο σύστημα εκκίνησης (π.χ. μίζα). Παράλληλα, μπορεί να υπάρχει φραγή στο φίλτρο καυσίμου ή μειωμένη πίεση από την αντλία καυσίμου. Ένα από αυτά τα σημάδια είναι αρκετά για να πάμε το αυτοκίνητο για σέρβις.
Υπερθέρμανση κινητήρα
Η υπερθέρμανση του κινητήρα αποτελεί σοβαρή μηχανική ανωμαλία που συχνά προκαλείται από ανεπαρκές ψυκτικό υγρό, δυσλειτουργία του θερμοστάτη, φραγμένα κανάλια ψύξης η πρόβλημα στο ψυγείο. Η υπερθέρμανση του κινητήρα επηρεάζει κρίσιμα εξαρτήματα όπως την φλάντζα κεφαλής και μπορεί να οδηγήσει σε παραμόρφωση ή ακόμα και ρήξη αυτής. Επιπλέον η συνεχή λειτουργία του βεντιλατέρ είναι ένα σημάδι αύξησης θερμοκρασιών η προβλήματος στο σύστημα ψύξης όπου κατά τους χειμερινούς μήνες που η θερμοκρασίες είναι χαμηλές δεν θα πρέπει να λειτούργει συχνά